۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۳۶

چرا «پایه» فوتبال ایران سست است - ۱۰

نیاز به مربیان خوب خارجی داریم/ ۲۰ سال است پیشرفتی نکرده‌ایم

نیاز به مربیان خوب خارجی داریم/ ۲۰ سال است پیشرفتی نکرده‌ایم

سرمربی تیم فوتبال امید پرسپولیس با بیان اینکه تعامل خوبی میان آکادمی و تیم اصلی این باشگاه وجود ندارد، گفت: برای پیشرفت فوتبال حضور مربی خوب خارجی الزامی است.

جمشید شاه محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در رابطه با شرایط برگزاری لیگ پایه های تهران و کیفیت این لیگ گفت: در مجموع کیفیت این لیگ را نپسندیدم این افت کیفیت به این خاطر بود که سطح سنی را در نیم فصل اول دو سال کم کردند و در نیم فصل دوم هنگامی که اجازه دادند متولدین ۷۵ هم در رده پایه حضور داشته باشند، شرایط کمی بهتر شد.

وی افزود: در مجموع امسال لیگ منظمی را شاهد بودیم. یکسری افراد از داوری در این سطح ناراضی بودند اما امسال با وجود اینکه در چند بازی روی ضربات پنالتی مسابقات را واگذار کردیم اما داوران واقعا عملکرد خوبی در این رقابتها داشتند.

سرمربی پیشین تیم فوتبال امیدهای پرسپولیس در مورد زدو بند هایی که گفته می شود در این لیگ ها وجود دارد، خاطر نشان کرد: من واقعا امسال چیزی ندیدم. چون مصطفی قنبرپور مدیر آکادمی پرسپولیس انسان سالمی بود. اصلا این مسائل در تیم های ما وجود نداشت. 

وی در مورد تعامل تیم های پایه پرسپولیس با تیم بزرگسالان گفت: یکی از گلایه های من از باشگاه این بود که هیچ تعاملی میان تیم ها وجود نداشت. آنها بیش از صد میلیون می دادند و بازیکن  زیر بیست و سه سال از جاهای دیگر می آوردند این در حالی بود که بازیکنان خوبی در تیم خود ما حضور داشتند حتی یکی از آقای گل ها هم در تیم ما بود. آنها تنها یک بار با ما بازی دوستانه برگزار کردند که در یک نیمه پنج گل از تیم بزرگسالان عقب افتادیم و در نیمه دیگر این تیم را بردیم. اما همین تیم بزرگسالان پنج بار در طول فصل با تیم پاراگ بازی کرد.

شاه محمدی در پاسخ به این پرسش که چه پیشنهادی برای پیشرفت لیگ های پایه ایران دارید، تصریح کرد: فوتبال ما بیست سال است که پیشرفت نکرده است و در یک سطح مانده است بازیکنان ما فقط دویدن بلدند و تاکتیک پذیر نیستند.  من از برانکو گلایه دارم که  یک بار هم نیامد تا بازیکنان ما را ببیند ایشان پنج دستیار با خودش به ایران آورد وبهتر بود یکی از آنها حد اقل وضعیت امید ها را بررسی می‌کرد. به اعتقاد من برای پیشرفت فوتبال حضور مربیان خارجی خوب در هر باشگاه در تیم های پایه الزامی است چرا که آنها بازیکنان را تاکتیک پذیر بار میآورند.

کد خبر 3955571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha