۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛

هلال احمر با وجود مشکلات بودجه ای در خدمت به مردم سربلند بود

هلال احمر با وجود مشکلات بودجه ای در خدمت به مردم سربلند بود

اعضای شورای عالی جمعیت هلال‌احمر، خدمات هلال‌احمر در ایام نوروز و به خصوص در حوادث زلزله و سیل و آبگرفتگی اخیر در برخی استان‌ها را شایسته تقدیر و مایه مباهات و سربلندی این شورا دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در جلسه شورای عالی جمعیت هلال احمر با اشاره به بازدیدهای خود از مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی و سیل‌زده آذربایجان شرقی و غربی، اظهار کرد: جا دارد از تلاش همه مسئولان و مدیران هلال‌احمر که در حوادث اخیر خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده و در کنار مردم بودند، تقدیر کرد.

وی با اشاره به اینکه مردم در بازدید از مناطق آسیب‌دیده از خدمات هلال‌احمر راضی بودند، گفت: باید بیش از پیش به مناطق آسیب دیده از حوادث توجه کرده و کمک کرد تا آنها هر چه سریعتر به شرایط عادی زندگی بازگردند.

همه تلاش خود را برای ارائه خدمت به مردم بکار بسته‌ایم

مصطفی محمدیون دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضع انبارها و امکانات هلال‌احمر خوب است، گفت: هم‌اکنون امکانات انبارهای هلال‌احمر پاسخگوی همه نیازها است و ما به این معتقدیم که لیاقت مردم کشورمان؛ دریافت خدمات عالی است و برای خدمات عالی باید نیروی عالی داشت و نیروی عالی نیز نیازمند تجهیزات عالی است؛ لذا همه تلاش خود را در این زمینه بکار بسته‌ایم.

تفویض اختیار تام به مدیران عامل استان‌ها در حوادث

وی با اشاره به سفر قبل از سال نو تا اواسط نوروز به ۹ استان کشور و بازدید از روند انجام ماموریت‌های هلال‌احمر در استان‌های مختلف، تصریح کرد: در سفرهای نوروزی در کنار جوانان و امدادگران داوطلب بودم و در تمامی ایام ماموریت نوروزی، شب‌ها را در کنار امدادگران و در چادرها سپری کرده و در جریان شرایط زندگی و خدمت‌رسانی آنها به هموطنان قرار گرفتم.

محمدیون با اشاره به اینکه به منظور بهبود شرایط امدادگران، جلسه‌ای با حضور متخصصین مرتبط جلسه‌ای برگزار و مقرر شد تا به سرعت البسه مورد نیاز امدادگران خریداری و به آنها تحویل داده شود، تاکید کرد: در چند ماه اخیر هر زمان موضوع خدمت‌رسانی به مردم در میان بوده است، اختیارات کامل را به استان‌ها داده‌ایم تا بدون هیج دغدغه‌ای در کمترین زمان به مردم خدمت‌رسانی و رسیدگی شود، در زلزله خراسان رضوی نیز به مدیرعامل استان، اختیار کامل دادم تا هر آنچه برای مردم منطقه نیاز بود را، در اختیار آنها قرار داده و در صورت کمبود، در اسرع وقت نیازها را خریداری کرده و در اختیار مردم قرار دهد و در این زمینه هیچ نگرانی از نظر اعتباری نداشته باشد.

تاکید بر ارائه آموزش‌های همگانی به خانواده‌ها و از مقطع دبستان

علی نوبخت نماینده رئیس‌جمهور در شورای عالی جمعیت هلال احمر ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار حوادث اخیر در کشور تاکید کرد: رخداد حوادث، امری اجتناب‌ناپذیر است، اما باید تلاش کنیم تا حداکثر آمادگی را برای مقابله با آنها داشته باشیم و در این زمینه ضروری‌ترین و نخستین اقدام، ارائه آموزش‌های همگانی از درون خانواده و به‌خصوص از سنین پایین به فرزندان است؛ چراکه تحقیقات نشان داده است بیشترین برداشت انسان در سنین ۳ تا ۵ سالگی است و لذا باید آموزش‌ها از طریق رسانه ملی به خانواده‌ها ارائه شده و آموزش و پرورش هم از دبستان آموزش‌های همگانی امدادی را با هدف پیشگیری، ارائه کند.

هلال‌احمر با همه مشکلات در خدمت مردم است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه در اواخر سال ۹۵ کمک خوبی به هلال‌احمر شد و حق مسلم و مغفول مانده این نهاد مردمی با حمایت مجلس و دولت، بازپس، گرفته شد، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در سال ۹۵ و به‌خصوص اواخر سال؛ با موجی از مشکلات مواجه بود؛ اما با همه این مشکلات، همواره پای بوده و در ارائه خدمات به مردم سربلند بیرون آمد.

نوبخت با تاکید بر اینکه جا دارد از همه کسانی که در زمستان سال گذشته و ایام نورورز و حوادث اخیر پای کار بودند و شبانه‌روز به مردم خدمت‌رسانی مضاعف کردند؛ تقدیر کرد؛ گفت: همه مدیران و به خصوص امدادگران هلال‌احمر در این مدت خوش درخشیدند و هلال احمر را سربلند کردند.

هلال‌احمر مورد قبول همگان و شناخته شده در داخل و خارج از کشور است

محمدرضا عارف عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر هم در این جلسه با تاکید بر اینکه باید از سوی شورای عالی از مدیریت بحران‌ هلال‌احمر در حوادث اخیر به‌خصوص امدادگران، تقدیر کرد؛ اظهار کرد: هلال‌احمر اکنون در جایگاهی است که همه آن را قبول دارند و در داخل و خارج از کشور به عنوان جمعیتی توانمند، شناخته شده است و توانمندی این جمعیت تا جایی است که در برخی مناسبات با سایر کشورها می‌توان به مقبولیت و توانایی جمعیت هلال احمر تکیه کرد.

وی با یادآوری اینکه از هم اکنون کلید بودجه ۹۷ زده می‌شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس ضروری است تا در ارتباطی تنگاتنگ با مجلس و دولت؛ برنامه‌ریزی جامعی برای بودجه سال آینده انجام و تلاش شود تا با ارائه برنامه‌های خود به مجلس و دولت، حداقل مسائل و مشکلات این نهاد مردمی به رسمیت شناخته شود و سال آینده بتوان با آرامش خاطر بیشتری به مردم خدمت‌رسانی کرد.

ضرورت توجه بیشتر به هلال‌احمر در حوادث

محمدرضا نوروزی دیگر عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر هم در جلسه این شورا با بیان اینکه شاید، گاهی برخی در پاسخ به ضرورت حمایت و تامین نیازها و درخواست‌های هلال‌احمر اظهار کنند که این نهاد مردمی نیازی به این حمایت‌ها و افزایش اعتبارات ندارد، خاطرنشان کرد: وقتی شاهد حوادثی چون برف و کولاک، زلزله و سیل‌های اخیر هستیم و هلال‌احمر را پای اصلی کار خدمت‌رسانی می‌بینیم، آن زمان است که اهمیت عملکرد این نهاد و رسیدگی به آن برای خدمت مطلوب به هموطنان از اهمیت دو چندانی برخوردار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید خدمات هلال‌احمر در نوروز و به خصوص حوادث اخیر و خدمت‌رسانی شایسته به مردم، پاس داشت؛ افزود: چنین سطحی از خدمات، جایگاه مهم هلال‌احمر را نشان می‌دهد و امروز، همه کسانی که قبل از سال جدید تلاش کردند تا هلال‌احمر حقوق خود را بازپس بگیرند، سربلند از این هستند؛ نهادی را تقویت کردند که در حوادث اخیر و در خدمت به مردم خوش درخشیده است.

تاکید بر کاهش تبعات حوادث با آموزش

حمزه فرج‌الهی عضو شورای عالی جمعیت هلال‌احمر در جلسه این شورا با تاکید بر ضرورت تقدیر از تمامی امدادگران، جوانان و داوطلبان فعال در طرح‌های نوروزی و حوادث اخیر در کشور، اظهار کرد: در دنیای امروز دیگر آموزش‌ها در مدارس ابتدایی به صورت کلاسیک ارائه نمی‌شود، بلکه اساس آموزش بر کار گروهی و هماهنگی و لذا دانش‌آموزان با مهارت بسیاری تربیت می‌شوند و همین امر به رفع بسیاری از مشکلات به‌خصوص در حوادث کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه لازم است برای پیشگیری؛ در مدارس مهارت‌آموزی، کارگروهی، هماهنگی و همیاری را آموزش داد تا افرادی توانمند و قانونمند برای جامعه تربیت شوند؛ گفت: خسارات سیل اخیر در آذربایجان شرقی و غربی نشان می‌دهد که اگر این آموزش‌ها در مدارس ارائه شده بود؛ شاید با این سطح از ابعاد حادثه مواجه نمی‌شدیم.

قطعا تلاش هلال‌احمر با برپایی «کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای» در کاهش آمار تصادفات نوروز امسال تاثیر داشته است

ولی‌محمد بامری عضو دیگر شورای عالی جمعیت هلال‌احمر با تقدیر از عملکرد بسیار خوب هلال‌احمر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی و کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای در کشور، گفت: نتیجه این سطح از خدمات را در کاهش آمار تصادفات فوتی در نوروز ۹۶ شاهد بودیم و قطعا تلاش هلال‌احمر و آموزش‌هایی که در این کمپین‌ها و با فعالیت گسترده رسانه‌ای صدا و سیما ارائه کرده است در کاهش این آمار تاثیر بسیاری داشته است.

وی با اشاره به تاثیر اقدامات امدادی، ترویجی و آموزشی هلال‌احمر در کاهش تصادفات فوتی نوروز ۹۶، تاکید کرد: همه تلاش‌ها و موفقیت هلال‌احمر که موجب تقدیر رئیس‌جمهوری، مسئولان و استانداران استان‌های مختلف شد؛ مایه افتخار ما است و این سطح از تلاش در خدمت‌ به مردم از رئیس جمعیت گرفته تا امدادگران در دورترین نقاط کشور؛ موفقیتی قابل تقدیر و مباهات؛ است.

رضایت مسئولان از خدمات هلال‌احمر در سیل

بامری با بیان اینکه همه مسئولان اذعان کردند هلال‌احمر در سیل آذربایجان به‌موقع حضور یافته است، افزود: این سطح از رضایت برای شورای عالی هلال‌احمر بسیار ارزشمند است.

امیر سرتیپ فریدون نوری دیگر عضو شورای عالی هم در این جلسه بر این مهم تاکید کرد تا  از تلاش‌های امدادگران در حوادث اخیر به صورت ویژه تقدیر شود و در این زمینه باید تقدیر ویژه‌ای از دکتر احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی بابت تلاش در ارائه خدمت در زلزله اخیر این استان داشت.

کد خبر 3956473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha