۲۹ فروردین ۱۳۹۶، ۱۹:۴۳

سنایی:

همکاری های نظامی ایران و روسیه بی سابقه است

همکاری های نظامی ایران و روسیه بی سابقه است

سفیر ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه با درک تهدیدهای ناشی از گسترش شبکه های تروریستی، طی سال های اخیر با افزایش همکاری های خود در گسترش صلح و ثبات منطقه ای نقش قابل توجهی ایفا کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور مقامات دولتی و نظامی روسیه، سفرا و وابستگان نظامی کشورهای مختلف در مسکو برگزار شد، با اشاره به نقش انکارناپذیر ارتش و نیروهای مسلح در همه کشورها در جهت تامین امنیت و برقراری ثبات، یادآورشد: در جمهوری اسلامی ایران ارتش و سایر قوای نظامی جایگاه رفیعی دارند و دولت و ملت به آنها افتخار می کنند.

وی با برشمردن نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله بین عراق و ایران که ناشی از تجاوز رژیم صدام حسین بود، گفت: ارتش در این جنگ در پاسداری از تمامیت ارضی ایران نقش بالایی ایفا کرد و در کنار سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و بسیج توانستند جلوی توسعه طلبی صدام حسین را بگیرند و تجاوز او را دفع نمایند.

سفیر ایران در مسکو همچنین به رشد توانمندی های ارتش ایران پرداخت و گفت: امروز ارتش و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امکانات نظامی وسیعی در اختیار دارند و به وضعیتی رسیده اند که می توانند در برابر هرگونه تجاوزی ایستادگی کنند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجه توانمندی های نظامی جمهوری اسلامی ایران در حالی است که راهبرد اصولی و اساس سیاست خارجی کشورمان بر تعامل و دوستی با کشورها و تلاش برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه و جهان است و هرگز در صدد ایجاد جنگ با کشورها نبوده ایم.

سنایی در ادامه یکی از ماموریت های مهم ارتش و دیگر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را مقابله با گروههای تروریستی و افراط گرایان برشمرد و با اشاره به اوضاع  امنیت منطقه و جهان خصوصا وضعیت  سوریه، عراق، افغانستان، گفت: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه با درک خطرات و تهدیدهای ناشی از گسترش شبکه های تروریستی در سطح منطقه و جهان، طی سال های اخیر همکاری های خود را افزایش داده اند و در گسترش صلح و ثبات منطقه ای نقش قابل توجی ایفا کرده اند.  

سفیر ایران در روسیه تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارد مقابله با تروریسم و افراط گرایی مستلزم همکاری جدی منطقه ای و جهانی است.

وی با یادآوری فرآیند رو به رشد همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و دفاعی ایران و روسیه ادامه داد: نیروهای مسلح دو کشور ارتباطات مستمر و وسیعی دارند و دو طرف از داشتن چنین ارتباطاتی خرسند هستند.

سنایی افزود: با امضای موافقتنامه همکاری های نظامی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در سال ۲۰۱۵، چارچوب همکاری های نظامی دو کشور مشخص و از آن پس اقدامات مهمی در روابط دفاعی- نظامی دوجانبه صورت گرفته که یکی از آنها تحویل سامانه های موشکی اس ۳۰۰ به جمهوری اسلامی ایران است و تحویل سامانه های موشکی اس ۳۰۰ به ایران در واقع نشانه اعتماد متقابل دو کشور در عرصه همکاری های دفاعی است.

وی یادآورشد: همچنین ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارتش فدراسیون روسیه یادداشت تفاهم همکاری به امضاء رسانده اند که نتیجه آن افزایش سطح همکاری بین آنها بوده است.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد:امروز همکاری و رایزنی فرماندهان نظامی ایران و روسیه ابعاد منطقه ای بی سابقه ای به خود گرفته و دو طرف در مقابله با تروریست هایی که از کشورهای مختلف به مردم سوریه هجوم آورده اند در یک صف واحد قرار دارند و به ارتش سوریه کمک می کنند تا تروریست ها را شکست دهند.

سنایی در پایان تصریح گفت: نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران راههای گسترش همکاری های دفاعی و نظامی را با همکاران خود در فدراسیون روسیه به طور مرتب مورد پیگیری قرار می دهند و فرماندهان نظامی دو کشور نشست ها و دیدارهای منظمی در تهران و مسکو دارند.

کد خبر 3956651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha