۳۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۲۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

تعداد تخت‌های بیمارستانی اصفهان به ۹ هزار مورد افزایش می یابد

تعداد تخت‌های بیمارستانی اصفهان به ۹ هزار مورد افزایش می یابد

اصفهان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:‌ شش هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان وجود دارد که تا چهار سال آینده ۳ هزار تخت بیمارستانی دیگر به آن اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر،  غلامرضا اصغری ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: شاخص استاندار تخت بیمارستانی در استانی با جمعیت اصفهان ۲.۶ دهم است و اکنون شش هزار تخت بیمارستانی در اصفهان وجود دارد.

وی بیان داشت: سه هزار تخت نیز تا چهار سال آینده به ظرفیت استان اضافه می‌شود اما با شاخص مدنظر وزارت بهداشت همچنان فاصله داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: در استان اصفهان تاکنون ۸۵۰ میلیارد تومان در اجرای طرح تحول سلامت در دو بخش درمان و بهداشت هزینه شده است.

وی با اشاره به آغاز دومین دوره پودمانی خبرنگاری سلامت با بیان اینکه رسانه‌ها بخشی از نظام سلامت هستند، اظهار داشت: امروز برای ارتقای سطح سلامت جامعه، مشارکت فعال مردم در امر پیشگیری از بیماری‌ها، تغییر سبک زندگی مردم و ارتقای دانش رسانه‌ای افراد در زمینه بحث سلامت نیازمند حضور خبرنگاران تخصصی در بخش سلامت هستیم.

اصغری با بیان اینکه در طول سه سال اجرای طرح تحول سلامت در کشور حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: در بخش درمان استان اصفهان از ۴۵۰ میلیارد تومان و در یارانه سلامت نیز ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اضافه کرد:  در بخش بهداشت از ۴۰۰ میلیارد تومان، ۲۰۰ میلیارد تومان برای پزشک خانواده و بخش روستایی و ۲۰۰ میلیارد برای بخش شهری در استان هزینه شده است.

کد خبر 3957532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha