۳۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۲۶

وزیر فرهنگ و ارشاد:

دیپلماسی فرهنگی ایران در اکثر کشورها نفوذ دارد

دیپلماسی فرهنگی ایران در اکثر کشورها نفوذ دارد

شیراز- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دیپلماسی فرهنگی ایران در اکثر کشورها نفوذ داشته زیرا بدون استثناء آثار و تمدن ایرانی در اقصی نقاط دنیا می درخشند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صالحی امیری ظهر پنجشنبه در جریان رونمایی از دو عنوان کتاب در شیراز گفت: رونمایی آثاری که امروز در دست مخاطب قرار گرفت برای میراث ماندگار ایران به جا خواهد ماند.

وی  بیان کرد: از دیرباز دیپلماسی فرهنگی توسط ایرانیان با جهان برقرار بوده که نماد آن جاده ابریشم است.

وی ادامه داد: این سرزمین به واسطه فارس و شیراز مانند نگینی به شمار می رود زیرا فارس شایسته تابیدن خورشید است که بر جهان می تابد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: سازگاری فرهنگ ایرانی اسلامی از دیرباز وجود داشته و این نماد همزیستی و هم نوایی فرهنگی است و هنوز صفحاتی از برگ زرین دوره هخامنشی برای اصحاب فرهنگ و هنر ناشناخته مانده زیرا چگونه ممکن است در آن دوره تاریخی ۷۲ ملت و نژاد زیر یک پرچم و چتر جمع شوند که بیانگر قدرت جهانی ایران است.

صالحی امیری بیان کرد: شیرازی و فارسی بود افتخار کمی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش به دیپلماسی فرهنگی اشاره کرد که به موازات دیپلماسی سیاسی قرار می گیرد و افزود: البته دیپلماسی فرهنگی ناظر بر اشتراکات فرهنگی است زیرا این نوع دیپلماسی توانسته در طول تاریخ تداوم داشته باشد.

وی بیان کرد: دیپلماسی فرهنگی ایران در اکثر کشورها نفوذ داشته زیرا بدون استثنا آثار و تمدن ایرانی در اقصی نقاط دنیا می درخشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد ادامه داد: ۳۲۰ هزار اثر در قالب ۴۵ جلد به صورت فهرستگان نسخ خطی ایران از میان میلیون ها نسخه تاکنون به چاپ رسیده است.

کد خبر 3958053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha