۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴

ایران نایب قهرمان بوکس شطرنج جهان شد

ایران نایب قهرمان بوکس شطرنج جهان شد

شیراز- مسابقات جهانی بوکس شطرنج با نایب قهرمانی تیم منتخب ایران به کار خود خاتمه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این رقابت ها که با حضور ۱۱ کشور در هند برگزار شد، تیم منتخب ایران با کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافت. در مسابقات جهانی بوکس شطرنج هند که در چهار رده سنی آقایان و بانوان برگزار شد، سامان سعیدیان از استان همدان و سعید سالارنیا از استان گیلان موفق به کسب مدال طلا شدند. محمد رازانی از تهران مدال نقره به گردن آویخت و علی عسکری با کسب مدال برنز بر سکوی سومی جهان ایستاد. فریدون پویا مربی تیم نیز به عنوان برترین مربی بوکس شطرنج جهان انتخاب شد.

این مربی افتخار آفرین، سطح کیفی مسابقات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اعضای تیم با این که از هیچ گونه حمایتی برخوردار نبودند موجب سربلندی ایران شدند.

پویا با اشاره به این که به دلیل عدم حمایت مسئولان ورزشی کشور، اردوی آمادگی برای آنان برگزار نشد، اضافه کرد: تیم منتخب ایران حتی برای گرفتن ویزا نیز با مشکلاتی مواجه شد که فدراسیون ورزش های رزمی آن را نادیده گرفت.

وی که اعتقاد دارد ورزش بوکس شطرنج نباید زیر مجموعه فدراسیون ورزشی های رزمی باشد و نیاز به یک انجمن مستقل دارد، افزود: این ورزش توامان به توانایی مشت زنی و هوش ورزشکار در بازی شطرنج نیاز دارد بنابراین افرادی که پا به این عرصه می گذارند باید در هرکدام از این ورزش ها به تعادل برسند بنابراین نیاز است تمرینات ویژه ای داشته باشند.

پویا که در هیات رئیسه فدراسیون بوکس شطرنج جهان نیز عضویت دارد، ادامه داد: در مجمع جهانی، روند عضو شدن فدراسیون در سازمان اسپورت آکورد دنبال و قرار شد طی رایزنی ها تا ۲ سال آینده این ورزش به عضویت این سازمان معتبر درآید.

وی اضافه کرد: با این اتفاق موقعیت خوبی نصیب بوکس شطرنج ایران خواهد شد بنابراین حفظ کرسی های عضویت در هیات رئیسه جهانی و ریاست کنفدراسیون آسیا اهمیت فراوانی دارد که امیدوارم مسئولان ورزشی قدر این موقعیت را بدانند.

پویا با بیان این که تمام هزینه های سفر به مسابقات جهانی توسط خود اشخاص فراهم شد، گفت: عدم حمایت مالی از افتخار آفرینان کشور و مخالفت فدراسیون ورزش های رزمی برای اعزام تیم منتخب و تشکیل ندادن شورای برون مرزی هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: با ورزش می توان شعار دولت مبنی بر ایجاد امید در جوانان را محقق کرد اما حمایت های مالی فقط نصیب گروهی از ورزشکاران مانند فوتبالیست ها می شود.

پویا با تاکید بر این که ورزشکاران بوکس شطرنج هم توانستند پرچم ۳ رنگ جمهوری اسلامی ایران را در عرصه بین المللی به اهتزاز درآورند، اضافه کرد: نایب قهرمانی جهان افتخار بزرگی به شمار می رود که از نگاه مسئولان دور مانده و مورد کم لطفی قرار گرفته است.

برترین مربی بوکس شطرنج جهان ادامه داد: در این میان سرهنگ اسماعیل محبی پور فرماندهی سپاه ثارالله هیچگاه لطف خود را از ما دریغ نکرد و از مسئولان المپیک اسپورت، سالامون و ۳۶۱ درجه تشکر می کنم که با تامین لباس های ورزشی، تیم منتخب ایران را یاری دادند.

کد خبر 3959232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha