۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۷

توسط انتشارات معین؛

نسخه صوتی و مکتوب «گزیده جوامع الحکایات» چاپ شد

نسخه صوتی و مکتوب «گزیده جوامع الحکایات» چاپ شد

کتاب صوتی و مکتوب «گزیده جوامع الحکایات» با گزینش و توضیح امیربانو کریمی و خوانش ژرژ پطرسی توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «از هر دری سخنی» کتاب صوتی و مکتوب «گزیده جوامع الحکایات» با گزینش و توضیح امیربانو کریمی و خوانش ژرژ پطرسی به تازگی توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب، یکی از عناوین مجموعه «گنج حکمت» است که توسط این ناشر چاپ می شود.

گنج حکمت، گزیده ای از آثار منثور ادبیات کلاسیک فارسی را در بر می گیرد که تاکید شده با خوانش صحیح به مخاطبان ارائه شوند. در مطلبی که بهزاد میرزایی دبیر این مجموعه برای معرفی آن نوشته، اشاره شده است: اجرای درست و در عین حال جذاب شاهکارهای نثر فارسی جز به اتکای صدای آشنای فرهیخته‌ترین صداپیشگان این مرز و بوم ممکن نمی‌شد. استادانی که با شکیبایی و حس مسئولیت کوشیدند ضمن جلب رضایت صاحب نظران، «درست خواندن» را فدای «زیبا خواندن» نکنند.

جوامع الحکایات، اثر سدیدالدین محمد بن محمد عوفی بخارایی است که نسب خود را به عبدالرحمان بن عوف از صحابه پیامبر اکرم(ص) می رساند. جدش، امام شرف الدین ابوطاهر از علمای ماورالنهر بود. تاریخ تولد عوفی بخارایی معلوم نیست اما او در بخارا و حدودا بین سال های ۵۶۷ تا ۵۷۲ هجری قمری متولد شده است. تاریخ درگذشت او را نیز، سال ۶۳۰ که تاریخ جوامع الحکایات است، حدس می زنند.

کتاب جوامع الحکایات، ۲ هزار و ۱۱۳ حکایت را در بر می گیرد که از ۹۳ ماخذ و همچنین مآخذی دیگر گردآوری شده و با نثری ساده روایت شده اند. این حکایات، در ۲۵ باب تقسیم بندی شده اند.

دبیر مجموعه صوتی کتاب های گنج حکمت، بهزاد میرزایی است. خوانش مقدمه این اثر توسط ترانه وفایی و خوانش کتاب توسط ژرژ پطرسی گوینده و دوبلور انجام شده است.

یکی از حکایات این کتاب را می خوانیم:

چنین گویند که اعرابیی بود سخت زشتروی و بدخوی، و زنی داشت صاحب جمال و زیباروی، و پیوسته آن اعرابی مر آن زن را می زد. یکی آنجا برگذشت و گفت: «ای اعرابی، رویی بدین زشتی که تو داری و زنی بدین خوبی که تو یافته ای، چرا شکر نمی کنی و او را می زنی؟» زن آواز داد که: ای خواجه سرّ این معنی چیز دیگرست. او کردار نیکو کرده است که مرا یافته است، و من گناهی کرده بودم که به دست وی گرفتار شدم. و هر که به قسمت آفریدگار راضی باشد از هیچ محنتی نرنجد.

این کتاب با ۱۵۵ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار ریال منتشر شده که قیمت آن به همراه ۲ لوح فشرده صوتی، ۴۰۰ هزار ریال است.

کد خبر 3964040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      عالی