۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۵۸

معاون حجتی اعلام کرد؛

خرید گندم از نیم میلیون تن گذشت

خرید گندم از نیم میلیون تن گذشت

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تضمینی بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم طی ۲۰ روز گذشته خبر داد و گفت: تاکنون در ۸ استان کشور، عملیات خرید شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری اظهار داشت: تاکنون حدود ۵۵۰ هزار تن گندم معمولی و دروم با نرخ مصوب ۱۳۰۰ و ۱۳۳۰ تومان، توسط مراکز شرکت بازرگانی دولتی ایران از کشاورزان در ۸ استان خریداری شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام و بویر احمد، بیشترین میزان خرید را تا امروز مربوط به استان خوزستان با ۴۱۰ هزار تن و پس از آن، استان کرمان با ۶۷۰۰۰ تن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه دو استان ایلام و کهگیلویه و بویر احمد از دیروز وارد عملیات خریدگندم شده‌اند، برودت هوا و بارندگی مداوم در کشور را از علل اصلی تأخیر در شروع برداشت و خرید گندم در برخی استان‌ها دانست.

معاون وزیر جهادکشاورزی به خرید تضمینی دانه روغنی کلزا همزمان با خرید گندم اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن کلزا با نرخ ۲۷۸۳ تومان از کشاورزان در ۷  استان خریداری شده است.

وی استان‌هایی که وارد عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا شده‌اند را شامل خوزستان، ایلام، کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و بوشهر برشمرد وبیشترین مقدارکلزای خریداری شده را در استان‌های خوزستان با تحویل ۱۰ هزار و ۷۶۳ تن و ایلام با خرید ۴۷۰۰ تن  اعلام کرد.

کد خبر 3967046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha