۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۸

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان:

بسیاری از تولیدات با برندهای خارجی در بازار داخلی فروش می رود

بسیاری از تولیدات با برندهای خارجی در بازار داخلی فروش می رود

اصفهان- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: بسیاری از تولیداتی که با برندهای خارجی در بازار به فروش می‌رسد در حقیقت تولید داخل است.

محسن نیرومند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اگر کمپینی که در تبریز در راستای خرید کفش ایجاد شد و در آن تنها کفش تولید داخل خرید و فروش شد در کشور و در مورد همه محصولات اجرا شود به تنهایی باعث ایجاد ۳۰ هزار شغل در کشور خواهد شد.

وی بیان داشت: این در حالی است که همه می‌دانیم بسیاری از تولیداتی که با برندهای خارجی در بازار به فروش می‌رسد در حقیقت تولید داخل هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اعلام کرد: از نظر منابع انسانی هیچ کمبودی نداریم، آنچه که مشکل ساز شده در حقیقت مشکلات مدیریتی است. بسیاری از واحدهایی که امروز با مشکلات اقتصادی روبرو هستند در حقیقت در مدیریت مشکل دارند و مشکلات اقتصادی آنها ناشی از سوءمدیریت است.

وی گفت: الزاما هر کسی که مهندس و مکانیک خوبی است، مدیر خوبی هم نیست. باید از مدیریت سنتی که صاحب سرمایه، مدیریت را به عهده دارد به سمت روش‌های مدرن مدیریتی حرکت کنیم.

نیرومند ادامه داد: اصفهان از نظر نیروی انسانی و ظرفیت‌ها و روابط بین مسئولان و شرکای اقتصادی پتاسیل بسیار خوبی داد. امید است که از این ظرفیت مثبت در راستای احقاق اقتصاد مقاومتی به شکل بهتری بهره برده شود.

وی در خصوص نحوه انتخاب کارگران نمونه با اشاره به اینکه خلاقیت، نوآوری، افزایش بهره وری و تولید، رعایت نظم و ایمنی در کار از جمله شاخص‌های انتخاب این افراد بوده است، افزود: پس از داوری نهایی در استان ۲۰ نفر با کسب امتیاز کافی بعنوان کارگر نمونه معرفی شدند .

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان هفته کارگر را بهترین فرصت برای تبیین نقش ارزشمند کارگران در افزایش تولید ملی و اقتصاد کشور و معرفی توانمندی های آنها دانست و گفت: نقش کارگران در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی کشور بسیار مهم و تاثیر گذار است.

وی همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، گفت: امسال دولت عزم خود را برای کمک به رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال به کار بسته است.

نیرومند با بیان اینکه حفظ اشتغال مهمترین دغدغه مسئولان است، افزود: ۱۰۰ درصد مصوبات و تصمیمات ستاد تسهیل موانع اشتغال استان اصفهان در سال گذشته برای کمک به واحدهای تولیدی اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه با تصویب ستاد تسهیل در سال گذشته به حدود ۸۰۰ واحد تولیدی درحال رکود، وام و تسهیلات مناسب بانکی پرداخت شد، افزود: در نتیجه این خدمات و رفع مشکلات واحدهای تولیدی ۳۱ درصد از اعتراض ها و تجمع های کارگری در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ کمتر شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اظهار اینکه اشتغالزایی و افزایش تولید داخلی به عزم ملی نیاز دارد، افزود: با جلوگیری از قاچاق کالا و خرید و مصرف کالاهای ایرانی می‌توانیم مشکل اشتغال کشور را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه از نظر منابع انسانی هیچ کمبودی نداریم، گفت: بسیاری از واحدهایی که امروز با مشکلات اقتصادی روبرو هستند در حقیقت در مدیریت مشکل دارند و مشکلات اقتصادی آنها ناشی از سوءمدیریت است.

نیرومند اظهار کرد: شایسته است به شخصیت و جایگاه شهدای بزرگی مانند علی رضاییان بهتر و بیشتر پرداخته شود. .

وی گفت: جلوگیری از قاچاق امری مهم و بسیار تاثیرگذار است که تحقق آن نیازمند عزم ملی و مردمی است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه کارگران و مدیران نیز باید تمام توان و تلاش خود را برای بهبود و ارتقا سطح کیفی محصولات تولیدی خود به کار گیرند تصریح کرد: بالاترین نشان ملی را باید به تولیدکنندگانی اعطا کرد که محصولات خود را جایگزین محصولات خارجی می کنند.

کد خبر 3968127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha