۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۳۰

پورمحمدی در جمع خبرنگاران:

قاچاق کالا در دولت یازدهم به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است

قاچاق کالا در دولت یازدهم به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است

وزیر دادگستری دولت یازدهم را موفقیت‌ترین دولت در عرصه مبارزه با قاچاق کالا خواند و گفت: قاچاق در این دولت به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص خبر قاچاق کالا توسط فرزند یکی از وزیران اظهار داشت: در روز چهارم اردیبهشت ماه گزارشی به نیروی انتظامی واصل شد که در فلان منزل البسه دسته‌بندی می‌شود، نیروی انتظامی نیز تیمی را به آن محل اعزام کرد و تمام اسناد و مدارک مبنی بر اینکه این البسه توسط گمرک و با مجوز ترخیص شده، ارائه شد؛ نیروی انتظامی نیز سؤالاتی از صاحب کالا می‌پرسد که صاحب کالا نیز توضیح می‌دهد که نمایندگی رسمی فلان شرکت خارجی را داریم و سود عوارض و بازرگانی آن نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: با توجه به توضیحاتی که صاحب کالا ارائه داد، اما نیروی انتظامی اعلام کرد که باید گزارش این موضوع به قوه قضائیه داده شود، اما روز نهم اردیبهشت ماه در یکی از سایت‌ها اعلام می‌شود که یک محموله پوشاک مظنون به قاچاق در خانه یکی از وزرای دولت کشف شده، فردای آن روز از سخنگوی قوه قضائیه سؤال می‌شود و او نیز می‌گوید «بله یک محموله مظنون به قاچاق در خانه یک وزیر پیدا شده و سازمان تعزیرات باید نظر دهد».

وزیر دادگستری افزود: صبح روز یازدهم این پرونده به تعزیرات آمد، فردای آن روز مدیرکل تعزیرات، رئیس شعبه مربوطه، معاون گمرک و فرمانده نیروی انتظامی منطقه در محل حاضر شدند که مشخص شد ۳۲۰۰ دست پوشاک بچه‌گانه مربوط به تولیدکننده یک کشور اروپایی در این محل نگهداری می‌شد که صاحب کالا نیز اسنادش را ارائه داد. کل اجناس ۲۳۲ میلیون ارزش داشت که ۱۵۰ میلیون عوارض آن را پرداخت کرده بود و دادگاه نیز حکم به منع پیگرد داد.

پورمحمدی در واکنش به این موضوع که ۲۵ میلیارد دلار قاچاق کالا در این دولت وجود دارد، گفت: میزان قاچاق در دولت یازدهم به ۱۲.۵ میلیارد دلار رسیده که این نشان می‌دهد دولت یازدهم موفق‌ترین دولت در مبارزه با قاچاق بوده است.

کد خبر 3968891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهدي IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      0 0
      ايا اگرفرزندوزيرنبودولش ميكردند؟اين است عدالت ؟مگراقانفرمودنداقتصادمقاومتي ؟چرافرزندوزيربه توليدداخلي ضربه ميزند؟
    • حسین IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
      0 0
      اگر یک بدبخت دیگر بود اصلا اجازه ورود داشت.