۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۲۴

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی:

انتخابات شوراها در ۸ شهرستان خراسان‌رضوی الکترونیکی برگزار می‌شود

انتخابات شوراها در ۸ شهرستان خراسان‌رضوی الکترونیکی برگزار می‌شود

مشهد-رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: انتخابات شوراها در هشت شهرستان خراسان‌رضوی به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدجواد حسینی ظهر امروز در همایش سراسری هیات‌های بازرسی انتخابات شهرستان‌های خراسان‌رضوی که در محل استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: طبق اعلام وزارت کشور، انتخابات شوراها در ۱۴۱ شهر کشور شامل ۶ شهرستان خراسان رضوی به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.

وی افزود: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در جهت حداکثرسازی شفافیت، سرعت و سلامت در اخذ و شمارش آراء و اعلام نتایج یکی از سیاست های کلی انتخابات ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی به شفافیت بیشتر، دقت و سرعت آن کمک می‌کند، تصریح کرد: برخی این دغدغه را دارند که در خلال روند برگزاری انتخابات الکترونیکی، هکرها مشکلاتی را ایجاد کنند اما با این حال تلاش خواهیم کرد که نگرانی ها در این زمینه برطرف شود.

وی مشارکت حداکثری مردم را رویکرد اصلی انتخابات پیش رو برشمرد و ادامه داد: ستاد انتخابات خراسان رضوی تاکنون بیش از ۸۰ جلسه داشته که ماحصل آن ۲۰۰ مصوبه اجرایی برای تمهیدات انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها و روستاها بوده است.

حسینی از پیش بینی ۴۷۰۰ شعبه اخذ رای در سطح خراسان رضوی خبر داد و گفت: ۷۵ هزار نفر در امر برگزاری انتخابات در استان مشارکت دارند و در این راستا ۹ میلیون تعرفه رای آماده شده است، همچنین تلاش کرده ایم که ۹۹ درصد شعب اخذ رای در سطح استان تحت پوشش مخابراتی قرار گیرند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات، وفاق اجتماعی را افزایش می دهد، ابراز داشت: در ۳۴ انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی، میزان مشارکت مردم در سطح کشور ۶۲ درصد و در استان خراسان رضوی ۶۴ درصد بوده است.

کد خبر 3972366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha