۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۲۱

در همایش نقش زنان در حضور حداکثری مطرح شد؛

زنان در رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی نقشی تأثیرگذار دارند

زنان در رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی نقشی تأثیرگذار دارند

صومعه سرا-فرماندار صومعه سرا در همایش نقش زنان در حضور حداکثری با بیان اینکه انقلاب اسلامی احیاکننده نقش زن در جامعه بوده است، گفت:زنان در رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی نقشی تأثیرگذار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار صومعه سرا در همایش «نقش زنان در حضور حداکثری» که عصر دوشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش بانوان در فعالیت های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی پررنگ تر شده است.

علی فتح اللهی با بیان اینکه انقلاب اسلامی احیا کننده ارزش های انسانی به ویژه برای جامعه زنان بود، افزود: شخصیت اجتماعی زنان بعداز انقلاب اسلامی بیش از زمان های دیگر خودنمایی کرده است.

 نقش زنان در ایران بعداز پیروزی انقلاب اسلامی غیرقابل انکار است

وی وجود رهبری عالم و فقیه آگاه به مسائل روز، سازمان های حمایتی همانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بسیج و سپاه را تنها مختص به انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران از نظر ماهیتی، شکلی و ایدئولوژی پیام آور بسیاری از معانی مطلوب و امیدبخش بوده است.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه امروز شاهد حضور و نقش آفرینی بیشتر زنان جامعه ایرانی هستیم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورهای مدعی آزادی و برخوردار از امکانات و تکنولوژی روز جهان رانندگی کردن و رأی دادن زنان ممنوع است.

وی با اشاره به استفاده ابزاری از زنان در اکثر جوامع بشری، تصریح کرد: اعراب در بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال پیش با جهالت دختران خود را زنده به گور می کردند که با ورود دین مبین اسلام این دیدگاه نسبت به زنان تغییر کرد.

فتح اللهی حیات تمامی ائمه اطهار (ع) را از حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و یادآورشد: این بدان منظور بوده تا همگان به جایگاه و مقام ویژه زنان پی ببرند.

نقش آفرینی زنان در مقابله با شبیخون فرهنگی

وی با تأکید بر ضرورت تبیین نقش زنان از طول تاریخ اسلام تاکنون برای جامعه به ویژه نسل جوان، اظهار کرد: با الگوبرداری از این زنان در حوزه مقابله با شبیخون فرهنگی همانند فضای مجازی و ماهواره ها نیز می توانیم گامی برداشته و ایستادگی کنیم.

فرماندار صومعه سرا با بیان اینکه در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران  هشت سال دفاع مقدس نیز زنان ایرانی نقشی تأثیرگذار ایفا کرده اند، گفت: حضور در رأس امور مدیریتی  و تحصیل در اکثر رشته ها که روزگاری آرزوی بسیاری از بانوان ایرانی بود امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی برای بانوان محقق شده است.

وی به شرایط خاص جهان و کشورهای منطقه و توطئه دشمنان علیه جامعه اسلامی ایران با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و افزود: در این برهه از زمان نقش زنان پررنگ تر از همیشه بوده است.

فتح اللهی در ادامه با بیان اینکه سست کردن بنیان خانواده ها هدف اصلی دشمن است، خاطرنشان کرد: راه اندازی ۱۴۶ شبکه ماهواره ای فارسی زبان که به صورت ۲۴ ساعته برای ایران برنامه تولید و پخش می کنند یک نمونه از توطئه دشمنان علیه نظام مقدس اسلامی است.

بسترساز انتخاباتی امن، سالم همراه با حضور حداکثری هستیم

وی با اشاره به فضای اجتماعی و مهم ترین رویداد سیاسی، اجتماعی کشور در روزهای آینده، تصریح کرد: قطعا نقش بانوان در این رویداد سیاسی و اجتماعی بسیار تأثیرگذار و پررنگ است.

فرماندار صومعه سرا فراهم کردن بسترهای مناسب برای حضور و مشارکت حداکثری مردم را یکی از مهم تأکیدات مقام معظم رهبری عنوان و تأکید کرد: انتخاب آگاهانه و به دور از احساسات برای تعیین اصلح ترین فرد می تواند تضمین کننده آینده کشور و شهرها شود.

وی آرای مردم را اندیشه، تبلور فکر، خرد جمعی است که به یک اسم ختم می شود، گفت: تلاش می شود تا با استفاده از تمام امکانات و پتانسیل شهرستان بسترهای مناسبی برای برگزاری یک انتخابات سالم، امن و با حضور و مشارکت حداکثری مردم برگزار کنیم.

کد خبر 3973710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha