۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۴۹

مردم در انتظار پاسخ رئیس‌جمهور؛

جای پای وعده‌های سیمانی دولت سفت نشد؛ فاز ۴ کارخانه دورود روی هوا

جای پای وعده‌های سیمانی دولت سفت نشد؛ فاز ۴ کارخانه دورود روی هوا

دورود - یکی از وعده‌های سفر حجت‌الاسلام حسن روحانی به لرستان اجرای فاز چهارم کارخانه سیمان دورود بود، وعده‌ای که همچنان در انتظار تحقق روزگار می‌گذراند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و رئیس‌جمهور فعلی قرار است به لرستان سفری تبلیغاتی داشته باشد، وی در انتخابات ۹۲ با کسب ۴۰۲ هزار و ۶۵۵ رأی از مردم لرستان توانست پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود و در سفرهای ابتدایی خود در مسند رئیس‌جمهوری لرستان را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کرد.

مصوبه دولت برای ایجاد «فاز چهار سیمان دورود» اجرا نشد

امروز در آستانه انتخابات حسن روحانی بار دیگر لرستان را به‌عنوان مقصد سفر تبلیغاتی خود انتخاب کرده است. اما آنچه امروز شرایط را برای روحانی در لرستان متفاوت کرده چندین پروژه بزرگ نیمه‌کاره و رهاشده و چندین کارخانه تعطیل‌شده است.

احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود از مصوبات سفر هیئت دولت یازدهم به استان لرستان است که هنوز عملیاتی نشده و به‌عنوان یکی از مطالبات جدی مردم این شهر صنعتی همواره مطرح بوده است.

اجرای این مصوبه ازآنجا اهمیت دارد که احداث فاز چهارم کارخانه سیمان دورود علاوه بر اینکه زمینه توسعه این صنعت بزرگ را در شهرستان دورود فراهم می‌آورد، می‌تواند منجر به انتقال کارخانه سیمان از مرکز شهر و رفع آلودگی هوای دورود به‌عنوان معضلی ۳۰ ساله شود.

همچنین راه‌اندازی فاز چهارم کارخانه بزرگ سیمان دورود علاوه بر توسعه هر چه بیشتر این صنعت در شهرستان دورود زمینه ایجاد اشتغال در این بخش و ارتقای صنعتی دورود را فراهم می‌سازد، موضوعی که به‌راحتی نمی‌توان از کنار آن گذاشت.

مسئولان به کلنگی که خود به زمین زده‌اند احترام بگذارند

کلنگ فاز چهارم کارخانه سیمان دورود در سفر هیئت دولت تدبیر و امید با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به زمین زده شد و بر اساس مصوبات این سفر باید بانک‌های رفاه و توسعه تعاون به‌صورت کنسرسیومی مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به این طرح پرداخت می‌کردند و این در حالی است که به گفته مجید کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی هنوز زمینه برای عملیاتی شدن فاز چهارم این کارخانه فراهم نشده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر در سخنانی بابیان اینکه علیرغم پیگیری‌های متعدد هنوز زمینه برای عملیاتی شدن فاز چهارم سیمان دورود فراهم نشده است عنوان کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان تامین اجتماعی و ... قول داده‌اند که مشکلات بر سر راه این پروژه را بردارند و به مرحله اجرا درآوردند و این در حالی است که هنوز این امر تحقق پیدا نکرده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید هر چه سریع‌تر فاز چهارم کارخانه سیمان دورود اجرایی شود تصریح کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر اول هیئت دولت به استان این پروژه را کلنگ زنی کرده است.

کیان پور تاکید کرد: حداقل مسئولان به کلنگی که خود به زمین زده‌اند احترام بگذارند و هر چه سریع‌تر این پروژه را اجرایی کنند.

به نظر می‌رسد، حال اگر حسن روحانی قصد سفر به لرستان را دارد باید در محل فاز چهار کارخانه سیمان دورود، جایی که قرار بود تبدیل به محل اشتغال جوانان دورودی شود با مردم قرار بگذارد و پاسخ مردم بیکار و چشم‌به‌راه اشتغال لرستان را بدهد.

کد خبر 3977307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha