۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۶:۲۲

نماینده سابق مردم تهران در مجلس:

جهت گیری هر سه کاندیدای جبهه انقلاب یکی است

جهت گیری هر سه کاندیدای جبهه انقلاب یکی است

کرمان - نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: جهت گیری هر سه کاندیدای جبهه انقلاب یکی است؛ اما نوع برنامه، سوابق و سلیقه ها مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رسایی ظهر شنبه در نشست خبری در کرمان  اظهار داشت: اصل انتخابات نعمت بزرگ جمهوری اسلامی به مردم است و براساس این نعمت که امام راحل (ره) پایه گذاری کردند، مردم تصمیم گیر اصلی در انتخابات هستند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که قبل از انقلاب مردم نقشی در سرنوشت خود نداشتند، انقلاب این نقش اصلی را به مردم داد و از آنها خواست در چارچوب دین و براساس قانون که مبتنی بر ملاک های ملی و دینی است، تصیم بگیرند.

رسایی  افزود: نعمت جمهوری اسلامی این است که هر چهار سال یکبار می توانند اولین گام را در اصلاح تصمیمی که گرفتند، بردارند و می توانند تصمیم خود را تجدید کنند و یا اگر دیدند کسی را که برای مجلس، خبرگان، شورای شهر و به ویژه ریاست جمهوری  انتخاب کرده اند، به وعده های خود عمل نکرده تجدید نظر کنند.

وی با اشاره به اینکه وقتی مردم ببینند کسی ناتوان بوده و نتوانسته از این فرصت استفاده کند و فرصت سوزی کرده می توانند تجدید نظر کنند، بیان کرد: این انتخابات نعمتی است برای اینکه مردم آینده خودشان را خودشان رقم بزنند.

رسایی با اشاره به مناظره روز گذشته نامزدهای ریاست جمهوری گفت: آنچه که برای من در این مناظره برجستگی داشت این بود که اگر ما دال مرکزی موضوع اقتصاد و آشفتگی اقتصاد را سلامت مدیران بدانیم و معقتد باشیم که سلامت اقتصادی مدیران اجرایی نقش به سزایی در اصلاح امور خواهد داشت، کسی که پیروز این میدان بود، از کاندیداهای اصلی و مطرح رئیسی بود و تنها کسی بود که در مورد او مخالفین و رقبای جدی اش نتوانستند موضوعی را به عنوان لکه سیاه مطرح کنند.

رسایی بیان داشت:  از سوی جهانگیری و روحانی ادعاهایی مطرح شد که سند نداشت و این ادعاها بدون استناد بود، اما در مورد روحانی و جهانگیری مسائلی به همراه سند مطرح و مستندات در جلسه به مردم ارائه شد و همین حکایت بر این می کند که اگر این تیم فعالیت های خود را ادامه دهد، با توجه به سابقه ای که دارند، مردم نباید توقع گشایش اقتصادی یا تغییر رفتار در حوزه اقتصاد داشته باشند زیرا با دستمال کثیف نمی شود جایی را تمیز کرد.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهم مناظره  دیروز، اقرار و اعتراف رقبای رئیسی به حساب می آمد، مطالبی بود که روحانی مطرح کرد  و گفت «شما در دادگاه ویژه برخوردهایی کرده اید» این نشان می دهد رئیسی در جایگاه هایی که بوده، ملاحظه روابط و اینکه کسی هم لباس او باشد را نداشته و اگر کسی در لباس روحانیت دچار مشکلاتی بوده، به عنوان دادستان ویژه روحانیت آنچه که مرّ قانون بوده را اجرا کرده است.

رسایی با اشاره به اینکه در مجموع  مناظره دیروز به عقیده من جریان انقلابی که سه کاندیدا دارد، سربلند بود، گفت: میرسلیم هر چند جزو نامزدهای مطرح در افکار عمومی نیست، اما جزو کاندیداهایی است که مطالب خود را خوب، مستند و با برنامه عنوان کرد.

رسایی بیان داشت: جریان مقابل که در حقیقت یک گزینه بیشتر نیست و جهانگیری و هاشمی طبا به نوعی کاندیدای پوششی هستند، نه تنها حاضر نشدند بنا به پیشنهاد قالیباف لیست اموالشان را اعلام کنند و گفتند ما یک خانه در تهران داریم در حالی که بحث در مورد خانه افراد نبود بلکه اموال آنها بود.

رقابت بین کاندیداهای جریان انقلابی واقعی است

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رقابت بین کاندیداهای جریان انقلابی یک رقابت واقعی بوده و پوششی نیست، افزود: جهت گیری سه نفر کاندیداهای جبهه انقلابی یکی است؛ اما نوع برنامه، سوابق و سلیقه مختلف دارند.

وی گفت: رقابت آنها واقعی است و کناره گیری یکی یا دو نفر از کاندیداها به نفع دیگری قابل پیش بینی نیست و برخلاف طرف مقابل؛ جهانگیری فقط می خواهد از فرصت تبلیغات به نفع روحانی استفاده کند.

رسایی با اشاره با اینکه من نمی توانم پیش بینی کنم کدام یک به نفع دیگری کنار خواهد رفت، گفت: این موضوع محتمل است که در روزهای پایانی هفته جاری با توجه به استقبالی که در بین مردم نسبت به نامزدها صورت گرفته، این اتفاق بیفتد و این بستگی به جمع بندی کاندیداها دارد.

وی تصریح کرد: وضعیت رئیسی در نظرسنجی ها و در استقبال های مردمی خیلی بهتر است اما باز تاکید می کنم اینکه قالیباف به نفع رئیسی کنار برود بستگی به تصمیم خودش دارد، حتی در روزهای آینده باید بررسی کرد یکی شدن کاندیداها نتیجه نهایی را به نفع ما خواهد کرد که باید بررسی میدانی شود.

رسایی گفت: ما نه عقد اخوت با دولت های قبلی داشته ایم و نه عهد خصومت با دولت فعلی داریم  آنچه که برای ما مهم بوده، جهت گیری دولت ها بوده و به تناسب این جهت گیری حمایت کرده ایم، دولت قبل هم در آن جاهایی که فعالیت هایشان در راستایی جهت گیریهای متناسب با آرمان های انقلاب و مطالبات رهبری بوده، حمایت کردیم و منتی سر دولت قبل نداریم و جاهایی که احساس کردیم  دولت قبل از چارچوب خارج شده انتقاد کردیم.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: معتقد بودیم دولت قبل در کل جهت گیری قابل دفاعی داشته و برخلاف آن، این دولت از ابتدا جهت گیری اش برخلاف مبانی امام راحل (ره) و انقلاب بود و در برابر دشمنان انقلاب به نوعی دچار یک عقب نشینی شد و کدخدامحوری را به جای خدامحوری که اصل اساسی انقلاب بوده، پایه اصلی فعالیت های خود کرد.

رسایی با اشاره به اینکه  برخلاف شعارهای داده شده در این دولت هیچ میدانی به عناصر جوان داده نشده است، عنوان کرد: از تیم و وزرایی استفاده شد که اکثر آنها ثروت های چند ۱۰ میلیاردی و بلکه چند صد میلیاردی دارند و همه این ها بر خلاف مبانی انقلاب است و نتیجه آن بعد از چهار سال درجا زدن دولت بوده به طوری که دست دولت یازده خالی است.

وی گفت: مهم ترین دستاورد این  دولت در سیاست خارجی که برجام بود، نتیجه ای نداشت و در نهایت  نتیجه آن باقی ماندن تحریم ها، از بین رفتن دانش هسته ای و دستاوردهای هسته ای و عزت ما بود.

رسایی گفت: حتی برجام زمینه فشار بیشتر را به انقلاب اسلامی فراهم کرده و مهم ترین انتقادات ما به دولت همین مسائل بود که متاسفانه تغییری هم دیده نمی شود و علیرغم اینکه بعد از چهار سال نتیجه ای در برنداشته همچنان دولت روی این سیاست ها و جهت گیری ها  اصرار دارد.

انتخابات به مرحله دوم خواهد رفت

رسائی تصریح کرد: همه شواهد حاکی از این است که انتخابات این دوره به مرحله دوم خواهد رفت و این برای اولین بار است که دولت مستقر بعد از چهار سال به دلیل ضعف عملکرد، ناموفق بودن و اعتراضات عمومی که در بین توده ها و اقشار مختلف مردم است نمی تواند اکثریت جامعه را همراه و هم سوی خودش کند.

وی بیان داشت: در حال حاضر وزارت کشور در حال چاپ تعرفه های مرحله دوم است و تقریبا از هفته گذشته این کار شروع شده و به تمام ستادهای انتخابات کشور اعلام شده که آمادگی برای مرحله دوم داشته باشند.

رسایی ابراز داشت: مگر اینکه در روزهای پایانی این هفته اتفاقی در بین دو جریان موجود رخ دهد و در مرحله اول انتخابات تمام شود.

کد خبر 3977606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha