۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱

در بیانیه ای تاکید شد؛

لزوم تبیین نقشه راه مدارس غیردولتی

لزوم تبیین نقشه راه مدارس غیردولتی

موسسان و مدیران مدارس غیردولتی شهر تهران، بر لزوم تبیین نقشه راه مدارس و مراکز غیردولتی با بهره‌مندی از سند تحول آموزش و پرورش، تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسسان مدارس و مراکز غیردولتی شهر تهران در بیانیه ای اعلام کردند؛ عزیزان فرهنگی، شرایط کنونی می‌طلبد با تمامی توان و همتمان به عنوان سکانداران تعلیم و تربیت کشور در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته و با انتخاب شخص اصلح بتوانیم مسیر دانایی و روشنایی را برای حرکتی ماندگار فراهم آوریم.

قطعا مشارکت‌های همه آحاد می‌توانند حماسه دیگری در تاریخ این مرز و بوم رقم بزند تا آیندگان به انتخاب گذشتگان‌شان افتخار و مباهات ورزند.

لذا؛ نمایندگان شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی به نمایندگی از جمع کثیری از موسسان، مدیران و کارکنان ضمن تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم، حمایت خود را از سکاندار دولت تدبیر و امید اعلام داشته و به عنوان یک نهاد صنفی با توجه به اقدامات صورت پذیرفته دولت یازدهم، نهایت تشکر و قدردانی را می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به پیگیری‌های موسسان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش بعد از چندین سال به لطف حمایت‌های دولت تدبیر و امید و سایر عزیزان مسئول بالاخره قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی با تصویب مجلس شورای اسلامی، دائمی و نهایی گردید و از این بابت امید مجددی در مؤسسان مدارس و مراکز غیردولتی کشور جهت ادای وظیفه به فرزندان ایران اسلامی فراهم گردید که از توفیقات بسیار گرانسنگ دولت یازدهم به شمار می‌رود.

افزایش قابل توجه میانگین حقوق معلمین کشور در دولت یازدهم بارقه‌ امیدی را بوجود آورد که انشاءالله در آینده‌ نه چندان دور، شاهد احقاق حقوق معلمین در زمینه تبیین صلاحیت‌های علمی، مهارتی و حرفه‌ای و تحصیلات تکمیلی را برای معلمان کشور باشیم.

ما بر این باوریم که شکوفایی در آموزش و پرورش با مشارکت حداکثری بخش غیردولتی آن تحقق خواهد پذیرفت. لذا با توجه به تصویب قانون مدارس و مراکز غیردولتی، انتظارات این بخش را در اجرای قانون خواستاری و امید واثق داریم که ضمن اعتماد قلبی به این قشر، موجبات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در این ارتباط بیشتر فراهم آوریم و با گام‌های بلند تحقق پوشش دانش‌آموزان کشور را در این بخش شاهد باشیم.

در بخش دیگری از این بیانیه ، انتظارات و خواسته های مدارس غیردولتی مورد توجه قرار گرفته است؛

الف - با توجه به کاستی‌هایی که در بعضی از مواد قانون مشاهده می‌گردد، لزوم تهیه و تبیین آئین‌نامه‌های دقیق و کارشناسانه از اولویت‌های مدارس و مراکز غیردولتی است.

ب - لزوم تبیین نقشه راه مدارس و مراکز غیردولتی با بهره‌مندی از سند تحول آموزش و پرورش می‌تواند موجبات ثبات پایه‌های این حرکت پویای فرهنگی را فراهم آورد.

ج - با توجه به مأموریت وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزارت مادر تخصصی، امیدواریم تمامی نهادها و سازمان‌ها نسبت به اجرای قانون مدارس و مراکز غیردولتی خصوصاً وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت کشور، وزارت راه و مسکن و شهرسازی، سازمان تأمین اجتماعی، شهرداری‌ها و سایر نهادهای تأثیرگذار در جهت تقویت این مجموعه‌ها حرکت نمایند.

د - انتظار موسسان از دولت تدبیر و امید، فراهم نمودن زمینه اجرایی شدن مواد قانونی ۱۱-۱۰ و ۱۲ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی است.

هـ - اصلاح سیاست توسعه غیراصولی در تنوع مدارس که مغایر با عدالت آموزشی و مانعی برای برای زمینه مشارکت همه‌جانبه است.

و - بخشودگی مالیاتی که در قانون برای مدارس و موسسات علمی در نظر گرفته شده است، به مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی نیز تعمیم یابد.

ز - امید واثق داریم که با تأسیس صندوق حمایت و توسعه مدارس و مراکز غیردولتی زمینه توسعه پایدار این حرکت فراهم آید تا موسسین بتوانند با دلگرمی بیشتری در زمینه اجرای عدالت آموزشی گام بردارند.

کد خبر 3978062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha