۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۴

حواشی سفر روحانی به لرستان؛

نامه‌هایی که به دست رئیس‌جمهور نرسید/تعطیلی مدارس و وعده های جدید

نامه‌هایی که به دست رئیس‌جمهور نرسید/تعطیلی مدارس و وعده های جدید

خرم آباد- تعطیلی مدارس لرستان و اعزام مردم از شهرستان های مختلف به مرکز استان از جمله حواشی سفر حسن روحانی به لرستان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی که یک بار در ابتدای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ در جمع مردم لرستان حضور پیدا کرده بود، امروز پس از ۴ سال بار دیگر به جمع مردم استان آمد تا برای جلب آرای مردم لرستان تلاش کند.

این در حالیست که در روزهای گذشته مردم لرستان در شبکه های اجتماعی و در رسانه ها نارضایتی خود را از وضعیت رکود و بیکاری در استان ابراز کرده و امیدوار بودند در سفر امروز حسن روحانی پاسخگوی چرایی عدم اجرای مصوبات دور قبلی سفر باشد که این مطالبه محقق نشد.

حسن روحانی پس از ایراد سخنرانی خود نیز به سرعت با حفاظت شدید محافظان و از مسیری که مردم راهی به آن نداشتند محل را ترک کرد.

رئیس جمهور در جمع خبرنگاران لرستانی نیز حاضر نشد و تلاش خبرنگاران برای پرسیدن سوالاتشان بی نتیجه ماند.

محل سخنرانی حسن روحانی در محوطه قدیمی دانشگاه لرستان و در کنار قلعه فلک الافلاک- در نزدیکی بازار شهر- پیش بینی شده بود که همین امر باعث شد شهر خرم آباد از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر قفل شود و امکان تردد مردم و خودروها فراهم نشود، برخی تاکسی ها نیز که شرایط را مناسب دیدند قیمت کرایه تاکسی را دو برابر گرفتند و برخی نیز تنها مردم را به صورت «دربست» جابجا می کردند.

حضور دانش آموزان دختر و پسری که به سن قانونی رای دادن نرسیده بودند در نوع خود جالب بود به طوریکه برخی از دانش آموزان بعد از رها شدن توسط مسئولان مدرسه به شدت از عملکرد مدیران و معلمان خود انتقاد کردند.

یکی از دانش آموزان حاضر در محل در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: ما از طرف مدرسه آمده ایم و مدرسه ما امروز برای حضور در سخنرانی رئیس جمهور تعطیل شده است.

این در حالی بود که در بین این افراد، دانش آموزان شهرستان های مختلف نیز حضور داشتند و آنطور که به نظر می رسید دانش آموزان مدارس استان برای حضور در این سخنرانی فراخوان شده بودند.

از دیگر موضوعات حائز توجه در این مراسم مینی بوس ها و اتوبوس هایی بود که از شهرستان های اطراف و روستاها برای شرکت در سخنرانی روحانی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به مرکز لرستان سفر کرده بودند، به گونه ای که برخی از مردم حاضر در محل همراهان و خانواده خود را گم کرده و به دنبال دوستان خود می گشتند!

بسیاری از مردم حاضر در محل نامه هایی در دست داشتند، اما حاضران در مراسم سخنرانی اجازه نزدیک شدن مردم به محل سخنرانی روحانی را ندادند و مردم با نامه هایی در دست به خانه بازگشتند.

حضور کارمندان دولت، مدیران و نیروهای دستگاه های دولتی از دیگر نکات جالب توجه در این مراسم بود، به گونه ای که از بسیاری از تجهیزات دولتی، دوربین ها و خودروهای دولتی برای پوشش این مراسم استفاده شده بود.

سخنرانی حسن روحانی نیز در نوع خود قابل تامل بود، رئیس جمهوری در جمع حامیان خود در خرم آباد بدون پاسخ گویی در مورد عدم اجرای مصوبات سفر قبلی از جمله احداث کارخانه لاستیک سازی، فاز چهار سیمان دورود، شهرک پتروشیمی و ... دوباره وعده کرد که در لرستان کارخانه راه اندازی خواهد کرد!

وی همچنین در نقش لیدر حاضران در سخنرانی را به سر دادن شعارهایی تشویق می کرد.

کد خبر 3978383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha