۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۹:۰۱

گزارش خبرنگار مهر از باکو؛

فاطمه مداحی برنز گرفت/ مدال سی و یکم برای کاروان ورزش ایران

فاطمه مداحی برنز گرفت/ مدال سی و یکم برای کاروان ورزش ایران

تکواندوکار سبک وزن تیم ملی بانوان ایران با قبول شکست برابر رقیب ترکیه ای خود به نشان برنز دست پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابتهای تکواندو چهارمین دوره بازیهای کشورهای اسلامی که در باکو جریان دارد، فاطمه مداحی در وزن ۴۶- کیلوگرم و در مرحله نیمه نهایی «ایلدریم» از ترکیه را پیش رو داشت که در پایان راند سوم با قبول شکست ۶ بر ۵ به نشان برنز دست پیدا کرد.

از میان ۵ نماینده تیم ملی تکواندو در روز نخست این رقابتها، ۴ تکواندوکار شانس کسب مدال دارند. ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم با برتری ۱۲ بر ۲ مقابل «تالن حمیدی» به نیمه نهایی راه یافت و برای صعود به دیدار پایانی «رحما بن علی» از تونس را پیش رو دارد. طیبه پارسا هم در وزن ۵۷- کیلوگرم دور نخست در راند طلایی «زریا کاسیموا» از ازبکستان را شکست و داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی برای صعود به دیدار پایانی «یاپراک» از کشور میزبان را پیش رو دارد.

اما در بخش مردان و در وزن ۵۴- کیلوگرم مهدی اسحاقی کار خود را با پیروزی ۲۴ بر۴ مقابل  «عثمانوف» از قرقیزستان آغاز کرد و سپس ۳۵ بر۱۱ «علی اسیری» از عربستان را شکست دادو به نیمه نهایی رسید. اسحاقی هم برای صعود به دیدار نهایی باید با «محمدمصطفی» از سنگال پیکار کند. 

ضمن اینکه محمد دهقانی در وزن ۵۸- پس از برتری ۲۱ بر۳ مقابل «روزایف» از ترکمنستان، ۲۰بر۳ نتیجه را به «هادی نفاتی» از تونس واگذار کرد و حذف شد.  رقابتهای تکواندو در این دوره از مسابقات با حضور ۱۶۶ تکواندوکار از ۳۳ کشور در سالن ورزشی باکو جریان دارد. 

مجموع مدال های کاروان ورزش ایران در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی تا این لحظه به این شرح است: 

مدال طلا:
نرجس امام قای نژاد (تفنگ بادی ١٠ متر)، نسرین دوستی (وزن ٥٠ کیلوگرم کاراته)، سعید مولایی (طلای ٨١- کیلوگرم جودو)، سجاد گنج زاده (کاراته)، نجمه خدمتی 
(تفنگ سه وضعیت ٥٠ متر)، گلنوش سبقت اللهی(تپانچه بادی ۱۰ متر)، پوریا نوروزیان(تیراندازی)

مدال نقره:
الهه احمدی (تفنگ بادی ١٠ متر بانوان) رزیتا علیپور (وزن -٦٢ کیلوگرم کاراته)، تیم میکس ١٠ متر تفنگ بادی (پوریا نوروزیان و نجمه خدمتی)، هانیه رستمیان (٢٥ متر تپانچه بادی)، محمد علی شنانی ( جودو نابینایان)، الهه احمدی (تفنگ سه وضعیت ٥٠ متر)، مجید عسگری(وزنه برداری)، علیرضا کیخا(ژیمناستیک)، جاوید احسانی شکیب(پرتاب وزنه معلولان)، حسین باقری(تیراندازی)

مدال برنز:
امیر مهدی زاده (وزن -٦٠ کیلوگرم کاراته)، طراوت خاکسار (وزن -٥٥ کیلوگرم کاراته)، علیرضا خجسته (وزن ٦٦- کیلوگرم جودو)، تیم شنا چهار در صد متر، تیم ملی ژیمناستیک، ابوالفضل شهرجردی (برنز کاتا)، مهسا افسانه (برنز کاتا)، محدثه آقایی(کاراته)، محمد احمدی (٥٠ متر تپانچه مردان)، هادی خناری نژاد(ژیمناستیک دارحلقه)، مه لقا جام بزرگ 
(تفنگ سه وضعیت ٥٠ متر)، جواد دلاکه(پرتاب وزنه معلولان)، فاطمه مداحی(تکواندو)

کد خبر 3980595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha