۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶

گامی مهم در تولید اندام مصنوعی؛

باروری تاریخی موش ها با تخمدان های سه بعدی

باروری تاریخی موش ها با تخمدان های سه بعدی

در اقدامی تاریخی دانشمندان موفق شدند با استفاده از تخمدان های ساخته شده توسط فناوری چاپ سه بعدی، باروری در موش های نازا را عملی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پاپیولار ساینس، اینکه بتوان با استفاده از فناوری نوظهور چاپ سه بعدی، موش های نازا را به موجوداتی با توانایی باروری تبدیل کرد تحولی بزرگ در علم زیست شناسی محسوب می شود که می توان دریچه های جدیدی برای درمان ناباروری در انسانها ایجاد کند.

تخمدان هایی که با روش چاپ سه بعدی ساخته شده اند تنها یک هفته پس از آنکه به جریان خون موش های آزمایشگاهی متصل شدند شروع به آزادسازی تخم ها کردند که این اتفاق برای دانشمندان هیجان زیادی داشته است.

اکنون و با توجه به موفقیت به دست آمده، دانشمندان تلاش می کنند این دستاورد را در خوک ها مورد آزمایش قرار دهند و اگر همه چیز با موفقیت همراه شود آنگاه نوبت آزمایش آن بر روی انسان فرا می رسد.

دانشمندان تصور می کنند روزی فرا برسد که اندام های تولید شده در محیطهای آزمایشگاهی به عنوان انتخابی مطمئن برای زنانی در نظر گرفته شود که سیستم تناسلی آنها بر اثر شیمی درمانی آسیب دیده است.

این نوآوری توسط گروهی از دانشمندان دانشگاه نورث وسترن آمریکا ارایه شده است.  ترزا وود راف یکی از این افراد است که با خوشبینی درباره آینده این فناوری صحبت می کند. او می گوید: این آزمایشات نشان داد که تخمدان های ساخته شده به روش چاپ سه بعدی در طولانی مدت کارکرد مؤثری دارند.

کد خبر 3981159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha