۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۲۸

دبیر کل شورای عالی عتف تاکید کرد؛

آغاز تدوین سند ملی علمی، فناوری و دانش بنیان انرژی

آغاز تدوین سند ملی علمی، فناوری و دانش بنیان انرژی

دبیر کل شورای عالی عتف گفت: سند ملی علم و فناوری و دانش بنیان انرژی در شورای عتف در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید احمدی عصر امروز در حاشیه ص۱۵۵ کمیسیون های دائمی شورای عتف در جمع خبرنگاران در وزارت علوم گفت: در جلسه امروز گزارشی از رونمایی و فعال سازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهشی مطرح شد که تاکنون حدود ۵۹ دستگاه توانمندی ها و تقاضاهای پژوهشی خود را در این سامانه ثبت  کرده اند.

وی افزود: در جلسه امروز تاکید شد که تمامی دستگاه ها ملزم هستند در این سامانه توانمندی ها و نیازمندی های خود را ارائه کنند.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور نیز توانمندی ها و نیازمندی های خود را در حوزه پژوهشی در این سامانه ثبت کرده اند.

احمدی اظهار داشت: این سامانه دو هفته گذشته با حضور وزیر علوم و توسط شورای عتف راه اندازی و افتتاح شد.

وی درخصوص قانون و مقررات مربوط به نحوه اعطای مشوق های مالی و غیرمالی به شرکت ها و موسسات مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری نیز گفت: در جلسه امروز پیشنهاد شد که بر اساس قانون شرکت های دانش بنیان و مناطق آزاد تسهیلاتی به شرکت های مستقر در مناطق ویژه اعطا شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم اظهار داشت: قرار است این پیشنهاد از سوی دولت به عنوان لایحه پیشنهادی مجلس ارائه شود.

احمدی خاطر نشان کرد: ارائه تسهیلات به تسهیلات مالی و غیرمالی به شرکت های دانش بنیان مستقر در مناطق ویژه علم و فناوری با تایید شورای عتف انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فاز اول سند علم و فناوری دانش بنیان انرژی در شورای عتف  انجام شده است، گفت: امروز گزارشی از مراحل اجرایی فاز اول این سند در جمع اعضا ارائه شد.

احمدی عنوان کرد: این سند قرار است در جلسات آینده نهایی و تکمیل شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تاکید کرد: تاکنون مدل مفهومی این سند تهیه شده و ساختار مربوط به همکاری دستگاه های ذیربط برای تهیه این سند نیز ارائه شده است.

وی گفت: این سند قرار است بر اساس اسناد بالا دستی کشور مانند نقشه جامع علمی و فناوری و برنامه های پنجم و ششم توسعه تدوین شود.

کد خبر 3981405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha