۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۹

استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

راهیابی ۴۱۵ بانو به شوراهای اسلامی شهر وروستا در سیستان وبلوچستان

راهیابی ۴۱۵ بانو به شوراهای اسلامی شهر وروستا در سیستان وبلوچستان

زاهدان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سیستان وبلوچستان بیش از ۴۱۵ نفر از بانوان استان به شوراهای اسلامی شهر و روستا راه یافتند .

علی اوسط هاشمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سیستان وبلوچستان بیش از ۴۱۵ نفر از بانوان استان به شوراهای اسلامی شهر و روستا راه یافتند که این میزان در مقایسه با دوره چهارم که  ۱۸۵ نفر بود، رشد قابل توجهی داشته است.

وی گفت: بالاترین میزان بانوان راه یافته به شوراهای اسلامی سیستان و بلوچستان مربوط شهرستان خاش با ۱۳۱ است.

وی افزود: با توجه به حضور دو فرماندار خانم در شهرستان های قصرقند و هامون میزان حضور بانوان نیز در این شهرستان ها افزایش پیدا کرده به طوری که در هر کدام از این شهرستان ها ۷ نفر خانم به راهیافتگان به دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا افزوده شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از مجموع یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۸۴۱ نفر واجد شرایط رای دادن در استان، یک میلیون ۲۱۳ هزار و ۲۰۳ نفر به پای صندوق های رای آمدند و در انتخابات شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردم استان در این دوره انتخابات ۷۵.۴۱ درصد بود، افزود: دکتر حسن روحانی با ۸۷۵ هزار و ۳۹۸ رای،  ۷۳.۰۲ درصد آراء را در سیستان و بلوچستان کسب کرد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: باتوجه به آمار، رای مردم سیستان و بلوچستان به دکتر روحانی حدود ۱۷ درصد از متوسط  کشوری بالاتر است.

هاشمی با اشاره به اینکه مقدم بر نتیجه انتخابات،بلوغ و شعور سیاسی و صلابت مردم است، ادامه داد: مطمئنا در دوره دوم رئیس جمهوری دکتر روحانی و تداوم دولت تدبیر و امید، شرایط در استان بهتر خواهد شد .

کد خبر 3985631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha