در حال به روز رسانی/تحولات بحرین؛

وزارت کشور بحرین: نیروهای امنیتی در منطقه باقی می‌مانند

وزارت کشور بحرین: نیروهای امنیتی در منطقه باقی می‌مانند

یورش نظامیان آل خلیفه به معترضان به حکم صادره علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم منجر به شهادت یک نفر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آخرین تحولات بحرین در ادامه آمده است.

فراخوان بحرینی‌ها برای حرکت به سمت منزل شیخ عیسی قاسم

جنبش «شباب الدراز» بحرین در صفحه توییتری خود به حمله نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور واکنش نشان داد و مردم را به جهاد فراخواند.

در این بیانیه تصریح شده است: شیخ عیسی قاسم به ما یاد داد که عقب نشینی نکنیم و این موضوع موجب می شود که ما هرگز تسلیم نشویم. بر همین اساس از تمام مردم درخواست می کنیم که در مساجد الدراز حضور یافته و نماز عشاء را ادا کنند تا پس از آن تظاهراتی را به سمت منزل آیت الله عیسی قاسم آغاز کنیم. در این تظاهرات با صدای بلند بانگ الله اکبر سر می دهیم و از همه طرف به سوی منزل شیخ حرکت خواهیم کرد.

در ادامه بیانیه آمده است: از تمام افرادی که ندای ما را شنیده اند، می خواهیم که در نزدیک ترین مسجد حضور یافته و برای اقامه نماز عشاء آماده شوند. یا زنده می مانیم و شیخ ما هم در امنیت خواهد بود و یا اینکه جان می دهیم ولی آزاده خواهیم بود. ای مردم در مساجد الدراز حضور یابید و برای حرکت به سوی منزل شیخ عیسی از همه طرف آماده شوید. مساجد هنگام نماز عشاء باید مملوء از جمعیت باشند. زیرا مساجد جبهه و میدان دفاع ما از دین و فقیه مان هستند. ما راه شهدا را ادامه می دهیم و تجهیزات نظامی شیطان ما را عقب نخواهد راند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: الدراز و مساجد آن باید به محلی برای آغاز و آماده شدن به منظور دفاع از آیت الله عیسی قاسم تبدیل شود. ما نمی توانیم خود را راضی کنیم که در منزل بمانیم و شیخ عیسی در چنگ مزدوران خارجی باشد. باید جهاد کرد.

وضعیت آیت الله عیسی قاسم پیچیده‌تر شد/ سرنوشت وی نامعلوم است

منابع رسانه ای از تحرکات نیروهای امنیتی در داخل و خارج الدراز و نقل و انتقال تجهیزات نظامی و ابقای نیروهای امنیتی و تبدیل منطقه به پادگانی نظامی خبر می دهند.

از زمانی که عناصر وزارت کشور بحرین به منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در الدراز هجوم برده اند، پرونده شیخ عیسی و وضعیت و سرنوشت ایشان پیچیده شده است. عناصر امنیتی منزل رهبر شیعیان بحرین را محاصره کرده و از عبور و مرور خودروها جلوگیری کرده اند.

در همین حال وزارت کشور آل خلیفه بازداشت ۵۰ نفر از حامیان آیت الله شیخ عیسی قاسم را تایید کرد و اعلام کرد که نظامیان این رژیم در منطقه باقی خواهند ماند.

وزارت کشور بحرین مدعی شد: گروهی تروریستی و ۵۰ نفر از افراد تحت تعقیب، محکومین و فراریان از زندان جو در عملیات امروز در الدراز  بازداشت شدند که برخی در منزل (متهم) شیخ عیسی قاسم پناه گرفته بودند. نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت در منطقه باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر نظامیان رژیم با گلوله ممنوعه ساچمه ای به تظاهرات کنندگان در منطقه بنی جمره یورش بردند.

واکنش وزیر خارجه آل خلیفه به توییت محمد جواد ظریف

خالد بن احمد آل خلیفه وزیر بحرین در پاسخ به توییت ظریف وزیر خارجه کشورمان در توییتی مدعی شد: ظاهرا ظریف دچار خوابهای پریشان است. توصیه می کنم رمان لولیتا را در تهران شروع به خواندن کند.

لولیتا(ابهام زدایی) رمانی است فرانسوی-روسی.

شایان ذکر است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به یورش نظامیان آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین با انتشار پستی در توئیتر نوشته بود: «اولین نتیجه ملموس گرم گرفتن ترامپ با مستبدین ریاض: حمله مرگبار به تظاهرات مسالمت‌آمیز توسط رژیم بحرین که جسورتر شده. تحقیق کنید.»

تمام ارتباطات با رهبر شیعیان بحرین و خانواده ایشان قطع شده است

اقدامات سرکوبگرانه و حمله نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل رهبر شیعیان بحرین با شدت ادامه دارد.

در همین راستا، تمام ارتباطات با منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و خانواده ایشان قطع شده و هیچ خبری از وضعیت مرجع دینی بحرینی ها در دست نیست.

مقتدا صدر خواستار تظاهرات گسترده در برابر سفارت بحرین شد

مقتدا صدر رهبر جریان صدر خواستار تظاهرات مسالمت آمیز گسترده در برابر سفارت بحرین در بغداد به مدت یک روز و تجمع زنان در برابر سفارت در پس فردا پنجشنبه شد.

ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین اعلام کرد:مشارکت نظامیان سعودی-اماراتی- اردنی در یورش الدراز

ضیاء البحرانی از رهبران ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین اعلام کرد: رژیم بحرین یورش خونینی به شهروندان در الدراز از صبح امروز سه شنبه انجام داد و این در راستای حمایت گسترده آمریکا پس از دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با دیکتاتور حمد در ریاض بود.

البحرانی تاکید کرد: نظامیانی که به مردم در الدراز یورش بردند سعودی، اماراتی و اردنی نیز شامل می شدند که این ثابت می کند که تصمیم برای حمله با چراغ سبز آمریکا و با حمایت نظامی سه کشور بوده است و این نشان دهنده ضعف رژیم در بحرین و وابستگی آن به خارج و ناتوانی آن در برابر مردم است.

وی افزود: ملت بحرین، آیت الله عیسی قاسم را به طاغوتیان به هر اندازه که رژیم و حامیان آن دست به کشتار بزنند، نمی دهند. راس رژیم بهای سنگینی در قبال این جنایتی که در الدراز ضد غیرنظامیان مرتکب شد، خواهد داد.

دیده بان حقوق بشر حمله به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد

سازمان دیده بان حقوق بشر، یورش خونین به منطقه الدراز از سوی نظامیان آل خلیفه را محکوم کرد و آن را نقض آزادی بیان دانست.

در بیانیه سازمان دیده بان حقوق بشر آمده است: به نظر می رسد که مهندسی خشونت بی ثبات کننده بحرین، آل خلیفه است و زمان این اقدامات و دو روز پس از نشست ملک حمد با دونالد ترامپ نشان می دهد که دشوار به نظر می رسد که این تصادفی باشد.

عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین در گفتگو با مهر:اقامت اجباری شیخ قاسم در منزل محکوم است

«جلال فیروز» عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین درباره علت یورش و حمله ناگهانی نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز واقع در غرب بحرین و خبرها مبنی بر بازداشت ایشان به خبرنگار مهر گفت: مطمئنا در دیدار حمد بن عیسی پادشاه بحرین با ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ریاض که همزمان با برگزاری دادگاه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین انجام شد، به بررسی این حمله پرداخته شده و پادشاه بحرین از رئیس جمهور آمریکا برای حمله به الدراز و تعرض به ساحت شیخ عیسی چراغ سبز گرفته است و این حمله منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها نفر از شهروندان بی گناه بحرینی شد.

وی افزود: واضح است که نشست سران عربی با ترامپ در ریاض با هدف سرکوب مردم و ملت ها و همچنین حمایت از حکام مستبد برگزار شد و حمد بن عیسی نیز با هدف سرکوب و حمله به بحرین بازگشت. زیرا وی پس از این نشست قادر بود که مردم را سرکوب کند ولی کسی نیز او را مورد ارزیابی قرار ندهد.

وی در ادامه در خصوص حکم صادر شده از وزارت کشور بحرین مبنی بر اقامت اجباری آیت الله عیسی قاسم و واکنش مردم و انقلابیون بحرین به این حکم بیان داشت: طبیعتا ما صدور این حکم از سوی وزارت کشور بحرین و مقامات آل خلیفه را محکوم و رد می کنیم.

فیروز در ادامه تأکید کرد: مردم نمی توانند دست بسته ایستاده و این موضوع را نظاره کنند. امروز به منطقه الدراز و منازل و تجمعات مردم یورش برده شده و ده ها نفر از آن ها شهید و زخمی شده اند. مردم اجازه نخواهند داد که این احکام اجرا و نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل ایشان وارد شوند. آنها از دیگران و افراد خارج از این منطقه کمک می خواهند.

عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین درباره حمایت سعودی ها از نظامیان آل خلیفه و سرکوب مردم توسط نظامیان رژیم سعودی که در بحرین حضور دارند، تصریح کرد: همانگونه که در جریان هستید، نظامیان رژیم سعودی در هفته های اخیر وارد بحرین شده اند تا به نظامیان آل خلیفه کمک کنند.

وی افزود: واضح است که حضور نظامیان سعودی در بحرین برای سرکوب مردم و حامیان شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز بوده است و این نظامیان سعودی با پوشیدن لباس نظامیان پلیس بحرین، مردم را مورد هجوم قرار می دهند.

وی در پایان در رابطه با امکان تغییر گزینه مردم و شیعیان بحرین در برهه کنونی نیز بیان داشت: مردم و شیعیان بحرین و حامیان آیت الله عیسی قاسم سلاحی در دست ندارند. جزیره بحرین با موانع بتنی، ارتش آمریکا و ارتش سعودی احاطه شده است. سلاح مردم در برهه کنونی اراده پولادین و مظلومیتشان است. زیرا مردم بحرین ملتی مظلوم هستند که بر روی وجدان جهانیان در این زمینه حساب کرده اند.

بیانیه وزارت کشور آل خلیفه/یورش با گلوله های ساچمه ای

نظامیان رژیم همچنان به منازل به شکل گسترده یورش می برند.

در همین حال وزارت کشور آل خلیفه بازداشت ۵۰ نفر از حامیان آیت الله شیخ عیسی قاسم را تایید کرد و اعلام کرد که نظامیان این رژیم در منطقه باقی خواهند ماند.

وزارت کشور بحرین مدعی شد: گروهی تروریستی و ۵۰ نفر از افراد تحت تعقیب، محکومین و فراریان از زندان جو در عملیات امروز در الدراز  بازداشت شدند که برخی در منزل (متهم) شیخ عیسی قاسم پناه گرفته بودند. نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت در منطقه باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر نظامیان رژیم با گلوله ممنوعه ساچمه ای به تظاهرات کنندگان در منطقه بنی جمره یورش بردند.

در کرانه مردم علیه آل خلیفه قیام کردند.

منابع بحرینی از حضور مردم المعامیر در تظاهرات گسترده ضد آل خلیفه و رویارویی با نظامیان رژیم بحرین خبر دادند.

در منطقه جدحفض، کرباباد، المالکیه نیز تظاهرات و اعتصاب در جریان است. اعتراضات به الصافریه در نزدیکی کاخ پادشاه بحرین هم رسیده است

منابع بحرینی از سرکوب شدید تظاهرات کنندگان در بنی جمره از سوی نظامیان آل خلیفه خبر می دهند.

از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر حمله نیروهای رژیم بحرین به تحصن کنندگان در منطقه الدراز را محکوم کرد.

این منابع بیان کردند: حکومت نظامی غیر رسمی  بر الدراز حاکم است . هر جنبده ای در خیابانها مورد هدف نیروهای امنیتی قرار میگیرد. تعداد جوانان فدایی بازداشت شده از منزل شیخ عیسی قاسم (و نه از کل منطقه)  حدود ١٥٠ نفر است.
 
امروز ٣٣٨مین روز از تحصن فداییان در الدراز بود

علمای مسلمین لبنان خواستار حمایت ملت بحرین از عیسی قاسم شدند

علمای مسلمین لبنان از مردم بحرین خواستند که به خیابان ها در دفاع از آیت الله شیخ عیسی قاسم بیایند.

از سوی دیگر شیخ احمد الزین از علمای مسلمین لبنان گفت: موسسات حقوق بشری و سازمان های بین المللی در قبال تحولات بحرین کجایند؟

در همین حال وزارت کشور آل خلیفه بازداشت ۵۰ نفر از حامیان آیت الله شیخ عیسی قاسم را تایید کرد و اعلام کرد که نظامیان این رژیم در منطقه باقی خواهند ماند.

وزارت کشور بحرین مدعی شد: گروهی تروریستی و ۵۰ نفر از افراد تحت تعقیب، محکومین و فراریان ار زندان جو در عملیات امروز در الدراز  بازداشت شدند که برخی در منزل (متهم) شیخ عیسی قاسم پناه گرفته بودند. نیروهای امنیتی برای برقراری امنیت در منطقه باقی خواهند ماند.

از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر حمله نیروهای رژیم بحرین به تحصن کنندگان در منطقه الدراز را محکوم کرد.

نماینده آیت الله قاسم در گفتگو با مهر: حمله به منزل شیخ عیسی قاسم با چراغ سبز ترامپ/ وضعیت شیخ مشخص نیست

شیخ «عبدالله الدقاق» نماینده آیت الله عیسی قاسم در ایران درباره علت یورش و حمله ناگهانی نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز واقع در غرب بحرین و خبرها مبنی بر بازداشت ایشان به خبرنگار مهر گفت: حمد بن عیسی پادشاه بحرین در جریان حضور در نشست سران عربی و اسلامی با ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ریاض پایتخت عربستان سعودی، از ترامپ برای حمله به منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین چراغ سبز گرفت و دیروز نیز برای حمله به منزل ایشان تصمیم گیری کرد.

وی افزود: امروز نیز نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم حمله کرده و حدود ۱۵۰ نفر از افراد و شخصیت های حاضر در جوار منزل ایشان را بازداشت و روانه زندان کردند. وضعیت شیخ در حال حاضر معلوم نیست و ایشان در محاصره نظامیان آل خلیفه هستند و نمی دانیم که حال ایشان چطور است.

وی در ادامه در رابطه با پاسخ و واکنش مردم و انقلابیون بحرین به بازداشت احتمالی شیخ عیسی قاسم نیز تاکید کرد: علمای بحرین ساعاتی قبل با صدور بیانیه ای از تمام زنان و مردان در سراسر کشور بحرین درخواست کردند که تظاهرات کنند و با بر تن کردن کفن اعلام کنند که اگر رژیم آل خلیفه قصد دارد کربلایی به راه اندازد، ما نیز کربلایی هستیم.

دقاق یادآور شد: بنابراین علمای بحرین از تمام مردم دعوت کرده اند که در تمام نقاط کشور تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند. ما از تمام کشورهای مدعی حقوق بشر و سازمان های جهانی به ویژه دبیرکل سازمان ملل می خواهیم که سریعا و به صورت فوری در این موضوع مداخله کرده و پیش از آنکه فرصت از دست برود، موضوع را حل کنند.

نماینده آیت الله عیسی قاسم در ادامه در رابطه با امکان تغییر گزینه مردم و شیعیان بحرین از حرکت مسالمت آمیز به مبارزه مسلحانه در برهه کنونی نیز بیان داشت: در وهله نخست مردم و انقلابیون بحرینی که از آیت الله عیس قاسم رهبر دفاع و حمایت می کنند، بر خداوند تکیه و توکل کرده و در مرحله بعد نیز بر اراده و عزم مردم و شهروندان حامی شیخ عیسی اتکا داریم.

وی در پایان تصریح کرد: تاکید می کنیم که همچنان حرکت ما مسالمت آمیز است و اگر اتفاقات دیگری رخ دهد، بعدها درباره آن موضع گیری خواهیم کرد.

هر جنبنده ای از سوی نظامیان آل خلیفه هدف قرار می گیرد

نظامیان رژیم همچنان به منازل به شکل گسترده یورش می برند.

نظامیان رژیم با گلوله ممنوعه ساچمه ای به تظاهرات کنندگان در منطقه بنی جمره یورش بردند.

در کرانه مردم علیه آل خلیفه قیام کردند.

منابع بحرینی از حضور مردم المعامیر در تظاهرات گسترده ضد آل خلیفه و رویارویی با نظامیان رژیم بحرین خبر دادند.

در منطقه جدحفض، کرباباد، المالکیه نیز تظاهرات و اعتصاب در جریان است. اعتراضات به الصافریه در نزدیکی کاخ پادشاه بحرین هم رسیده است

منابع بحرینی از سرکوب شدید تظاهرات کنندگان در بنی جمره از سوی نظامیان آل خلیفه خبر می دهند.

این منابع بیان کردند: حکومت نظامی غیر رسمی  بر الدراز حاکم است . هر جنبده ای در خیابانها مورد هدف نیروهای امنیتی قرار میگیرد. تعداد جوانان فدایی بازداشت شده از منزل شیخ عیسی قاسم (و نه از کل منطقه)  حدود ١٥٠ نفر است.
 
امروز ٣٣٨مین روز از تحصن فداییان در الدراز بود

جنبش امل بحرین: شخص پادشاه مسئول است/اعتصاب و تظاهرات گسترده

جنبش امل بحرین در واکنش به اقدامات آل خلیفه در منطقه الدراز بحرین اعلام کرد: پادشاه بحرین مسئول هر گزندی که به آیت الله شیخ عیسی قاسم وارد شود، است.

از سوی دیگر گروه‌های انقلاب بحرین خواستار اعتصاب عمومی و تظاهرات‌های گسترده بدون وقفه شدند.

گروههای انقلابی بحرین اعلام کردند: خواستار مقاومت در برابر تروریسم مزدوران آل خلیفه با همه ابزار هستیم. از همه می خواهیم که به میدان بیایند.

در همین حال منابع بحرین از قیام سراسری و اعتصاب در محکومیت یورش خونین به منطقه الدراز خبر می دهند.

در همین حال منابع بحرینی از قطع اینترنت در منطقه الدراز خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: منطقه الدراز بطور کامل در محاصره بوده و نیروهای امنیتی در جستجوی جوانان فدایی  بطور غیر منظم به منازل یورش می برند.

منابع بحرینی از ضرب و شتم جوانان بازداشت شده در مقابل منزل شیخ عیسی توسط نظامیان رژیم بحرین خبر می دهند.

انصارالله یمن: هر اقدامی ضد آیت الله قاسم تبعات خوشایندی ندارد

جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه ای درباره عواقب و تبعات اقدام ضد آیت الله شیخ عیسی قاسم هشدار داد.

در بیانیه انصارالله یمن آمده است: هر اقدام امنیتی ضد مرجع دینی بحرین و خلیج فارس آیت الله شیخ عیسی قاسم تبعات خوشایندی به دنبال نخواهد داشت.

انصارالله ضمن محکوم کردن تحولات خطرناک در بحرین اعلام کرد که اقدام رژیم بحرین در تشدید اقدامات سرکوبگرانه ضد غیرنظامیان بی گناه در منطقه الدراز محکوم است.

در این بیانیه آمده است: رژیم آل خلیفه به دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و حمایت عربستان دلبسته است که این دلخوشی و دلبستن بیهوده و زیانبار است.

انصارالله یمن تاکید کرد: حق ملت بحرین است که از کرامت خود با همه ابزار حمایت کنند و از علمای خود حمایت کنند.

جرثقیلهای آل خلیفه در حال تخریب میدان الفداء/بازداشت جوانان

منابع بحرینی از حضور مردم در مناطق مختلف یمن از جمله بنی جمره، ستره و مالکیه و بسیاری دیگر از مناطق خبر دادند.

این منابع بیان کردند: نظامیان رژیم از گاز اشک آور به شکل گسترده  و از سلاح ممنوعه ساچمه ای ضد مردم استفاده می کنند. این نظامیان سعی در ورود به منزل شیخ عیسی قاسم و گشودن درب اصلی منزل دارند.

جرثقیل های رژیم در حال تخریب تجهیزات میدان الفداء محل تحصن فداییان آیت الله شیخ عیسی قاسم هستند.

منابع بحرینی از یورش نظامیان به محوطه داخلی منزل شیخ عیسی قاسم و بازداشت تمامی جوانان حاضر در منزل شیخ خبر می دهند.

خبر بازداشت شیخ «عیسی قاسم» تکذیب شد

منابع بحرینی اعلام کردند که خبر بازداشت شیخ عیسی قاسم رهبر عالی شیعیان بحرین صحت ندارد.

پیش از این گفته شده است که نظامیان رژیم آل‎خلیفه با شلیک گلوله و گاز اشک‌آور به داخل منزل شیخ عیسی قاسم یورش بردند.

بر اساس این گزارش، تعداد زیادی آمبولانس و زره پوشهای امنیتی در نزدیکی منزل شیخ عیسی حاضر شدند.

چراغ سبز آمریکا به آل‌خلیفه برای بازداشت شیخ «عیسی قاسم»

شبکه المیادین به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا به سران رژیم آل خلیفه برای بازداشت شیخ «عیسی قاسم» چراغ سبز نشان داده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر خودروهای زرهی آل خلیفه به سمت منزل شیخ عیسی در حال حرکت هستند. 

گفته می شود که تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر از انقلابیون بحرینی به دنبال اقدام نظامی آل خلیفه در الدراز به شدت زخمی شده اند. در جریان این حملات همچنین یک نفر به شهادت رسیده است.

خودروهای زرهی آل‌خلیفه به سمت منزل شیخ «عیسی قاسم» حرکت کردند

اقدامات نظامی آل خلیفه علیه مردم بحرین در منطقه الدراز همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود که خودروهای زرهی آل خلیفه به سمت منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز در حال حرکت هستند.

طبق اعلام رسانه های بحرینی، در جریان حملات نظامی آل خلیفه به معترضان در منطقه الدراز تاکنون بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شده اند.

شاهدان عینی اعلام کردند که نظامیان آل خلیفه به سمت آنها گازهای اشک آور و گلوله های ساچمه ای شلیک می کنند.

محاصره محل تحصن معترضان بحرینی توسط آل خلیفه/یک نفر شهید شد

نظامیان آل‌خلیفه با استقرار در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم و محل تحصن‌کنندگان، این مکان را به محاصره خود درآوردند.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم آل خلیفه به صورت گسترده اقدام به تیراندازی به سمت تحصن کنندگان بحرینی در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم کردند. 

طبق اعلام رسانه های بحرینی، در جریان این تیراندازی «محمد کاظم زین الدین» انقلابی بحرینی به شهادت رسید.

تاکنون در اثر حملات آل خلیفه به انقلابیون دهها تَن دیگر به شدت زخمی شده اند.

بالگردهای آل خلیفه در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم به پرواز درآمدند

بالگردهای رژیم آل خلیفه در ارتفاع پایین و در اطراف منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز به پرواز درآمده اند.

مزدوران رژیم آل خلیفه همچنین به سوی مردمی که در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم حضور دارند، تیراندازی می کنند.

رژیم آل خلیفه تجاوز نظامی به منطقه الدراز بحرین را کلید زده است.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عملیات نظامی در منطقه الدراز آغاز شده است.

این در حالی است که علمای بحرینی با صدور بیانیه ای خواستار عزیمت مردم این کشور از مناطق مختلف به سمت منطقه الدراز شدند.

نظامیان آل‌خلیفه وارد میدان «الفداء» در الدراز شدند

نظامیان رژیم آل خلیفه به منظور سرکوب معترضان به محاکمه شیخ عیسی قاسم وارد میدان الفداء در منطقه الدراز شدند.

آمادگی آل‌خلیفه برای یورش به «الدراز»/فراخوان علمای بحرین

رژیم آل خلیفه در صدد یورش به منطقه الدراز و سرکوب تحصن کنندگان بحرینی است. 

بر اساس این گزارش، رسانه های بحرینی اعلام کردند که نظامیان آل خلیفه به تدریج در حال پیشروی به سمت منطقه الدراز هستند تا به صورت گسترده اقدام به سرکوب حامیان شیخ عیسی قاسم کنند.

در همین ارتباط، علمای بحرینی با صدور بیانیه ای مشترک از مردم این کشور خواستند تا به صورت گسترده و با هدف حمایت از شیخ عیسی قاسم و مقابله با نظامیان آل خلیفه، عازم منطقه الدراز شوند.

از سوی دیگر، جنبش جوانان «۱۴ فوریه» بحرین نیز با صدور بیانیه ای از تمامی مردم این کشور خواست تا به سمت الدراز حرکت کنند.

گفتنی است، پیشتر دادگاه وابسته به آل خلیفه شیخ عیسی قاسم را به یک سال حبس تعلیقی و مصادره اموال و وجوهات شرعی در نزد وی، محکوم کرد.

در حال تکمیل ... .

کد خبر 3986470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha