عضو جمعیت الوفاق بحرین درگفتگوبامهر:

اقامت اجباری شیخ قاسم در منزل محکوم است

اقامت اجباری شیخ قاسم در منزل محکوم است

«جلال فیروز» بیان داشت که حمایت از حکام مستبد هدف برگزاری اجلاس سران عربی با ترامپ در ریاض بود و حمد بن عیسی پس از بازگشت از این اجلاس دستور حمله به منزل شیخ را صادر کرد.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل- محمد فاطمی زاده: پس از حدود یک سال از اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و به تعویق انداختن دادگاه های محاکمه ایشان سرانجام روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه و به اتهامات واهی به یک سال حبس و مصادره اموال به میزان ۳ میلیون دینار محکوم شده است.

دادگاه آل خلیفه اعلام کرده است که اجرای این حکم (یک سال حبس) به مدت ۳ سال تعلیق شده و پس از آن، قابلیت اجرا دارد. طبق این حکم، همچنین شیخ عیسی قاسم به پرداخت هزار دینار غرامت نیز محکوم شده است. این در حالی است که نظامیان رژیم آل خلیفه از صبح امروز به صورت ناگهانی به منطقه الدراز محل سکونت شیخ عیسی قاسم یورش برده و تعداد زیادی را مجروح کردند و هنوز هیچ خبری از وضعیت رهبر شیعیان بحرین نیست.

«جلال فیروز» عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین درباره علت یورش و حمله ناگهانی نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز واقع در غرب بحرین و خبرها مبنی بر بازداشت ایشان به خبرنگار مهر گفت: مطمئنا در دیدار حمد بن عیسی پادشاه بحرین با ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ریاض که همزمان با برگزاری دادگاه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین انجام شد، به بررسی این حمله پرداخته شده و پادشاه بحرین از رئیس جمهور آمریکا برای حمله به الدراز و تعرض به ساحت شیخ عیسی چراغ سبز گرفته است و این حمله منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها نفر از شهروندان بی گناه بحرینی شد.

وی افزود: واضح است که نشست سران عربی با ترامپ در ریاض با هدف سرکوب مردم و ملت ها و همچنین حمایت از حکام مستبد برگزار شد و حمد بن عیسی نیز با هدف سرکوب و حمله به بحرین بازگشت. زیرا وی پس از این نشست قادر بود که مردم را سرکوب کند ولی کسی نیز او را مورد ارزیابی قرار ندهد.

وی در ادامه در خصوص حکم صادر شده از وزارت کشور بحرین مبنی بر اقامت اجباری آیت الله عیسی قاسم و واکنش مردم و انقلابیون بحرین به این حکم بیان داشت: طبیعتا ما صدور این حکم از سوی وزارت کشور بحرین و مقامات آل خلیفه را محکوم و رد می کنیم.

فیروز در ادامه تأکید کرد: مردم نمی توانند دست بسته ایستاده و این موضوع را نظاره کنند. امروز به منطقه الدراز و منازل و تجمعات مردم یورش برده شده و ده ها نفر از آن ها شهید و زخمی شده اند. مردم اجازه نخواهند داد که این احکام اجرا و نظامیان رژیم آل خلیفه به منزل ایشان وارد شوند. آنها از دیگران و افراد خارج از این منطقه کمک می خواهند.

عضو ارشد جمعیت الوفاق بحرین درباره حمایت سعودی ها از نظامیان آل خلیفه و سرکوب مردم توسط نظامیان رژیم سعودی که در بحرین حضور دارند، تصریح کرد: همانگونه که در جریان هستید، نظامیان رژیم سعودی در هفته های اخیر وارد بحرین شده اند تا به نظامیان آل خلیفه کمک کنند.

وی افزود: واضح است که حضور نظامیان سعودی در بحرین برای سرکوب مردم و حامیان شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز بوده است و این نظامیان سعودی با پوشیدن لباس نظامیان پلیس بحرین، مردم را مورد هجوم قرار می دهند.

وی در پایان در رابطه با امکان تغییر گزینه مردم و شیعیان بحرین در برهه کنونی نیز بیان داشت: مردم و شیعیان بحرین و حامیان آیت الله عیسی قاسم سلاحی در دست ندارند. جزیره بحرین با موانع بتنی، ارتش آمریکا و ارتش سعودی احاطه شده است. سلاح مردم در برهه کنونی اراده پولادین و مظلومیتشان است. زیرا مردم بحرین ملتی مظلوم هستند که بر روی وجدان جهانیان در این زمینه حساب کرده اند.

کد خبر 3987023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha