۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰:۵۱

در گفتگو با مهر مطرح شد:

ارزیابی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی از نتایج

ارزیابی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی از نتایج

سرپرست کاروان ایران در بازی های اسلامی با تاکید سطح بالای بازی های برگزار شده گفت: عملکرد کاروان ایران با وجود سقوط یک پله ای، خیلی بهتر از دوره گذشته بازی ها بود.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی در حالی هفته پیش در باکو به پایان رسید که کاروان ورزش ایران با مجموع ۹۸ مدال شامل ٣٩ طلا، ٢٦ نقره و ٣٣ برنز بعد از کاروان دو کشور آذربایجان و ترکیه در رده سوم جدول توزیع مدال ها ایستاد. این در حالی است که کاروان کشورمان در دوره پیشین بازی های کشورهای اسلامی جایگاه دوم این جدول را از آن خود کرده بود.

سعید افتخاری سرپرست کاروان ورزش ایران در این دوره بازی های اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد عملکرد ورزشکاران کشورمان و نتیجه نهایی به دست آمده توضیح داد. وی گفت: حضور ورزشکاران ۵۴ کشور سطح بالای مسابقات را موجب شده بود در حالیکه در دوره پیش این تعداد کشور حضور نداشتند. از طرفی افزاش تعداد رشته ها هم در سطح کمی و کیفی کاروان کشورها و کل بازی ها بی تاثیر نبود. به خصوص برای دو کشور ترکیه و  آذربایجان که با ترکیب کامل در بخش مردان و زنان تمام رشته ها، در مسابقات شرکت کرده بودند.

وی تصریح کرد: با افزایش تعداد رشته ها و شرکت کنندگان، سطح بازی های کشورهای اسلامی نسبت به دوره پیش به شدت بالاتر رفته بود. حتی در رشته ای مانند دوومیدانی، نتایج کسب شده در برخی ماده ها ملاک انتخابی جهان بود. کاروان ایران در چنین رویدادی با این سطح توانست ۳۹ مدال بیشتر از دوره قبل بگیرد و در رده سوم جدول بایستد.

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی با یادآوری اینکه ایران در دوره پیشین بازی ها در رده دوم قرار گرفت، یادآور شد: ترکیه و آذربایجان که در جدول توزیع مدال ها بالاتر از ایران قرار گرفتند، کاروان کامل و بزرگ داشتند در حالیکه ایران در بیشتر رشته ها با تیم دوم خود در بازی ها شرکت کرده بود با این حال به جز تنیس در دیگر رشته ها موفق به کسب مدال شدیم. علاوه بر این در باکو رکوردهایی هم به نام ورزشکاران ایران ثبت شد مثلا اینکه ژیمناستکاران مان علاوه بر مدال آوری، دو حرکت را هم به نام خود ثبت جهانی کردند یا اینکه در شیرجه، ملی پوش ما با کسب سه طلا، هت تریک کرد. اینها اتفاقی بود که در ادوار گذشته بازی های اسلامی شاهد آن نبودیم.

افتخاری با تاکید بر اینکه عملکرد کاروان ایران در باکو نسبت به اندونزی قطعا بهتر بود، خاطرنشان کرد: تقریبا در تمام رشته ها طبق انتظار و پیش بینی نتیجه گرفتیم. فقط در مورد کاراته، اهالی فن این رشته فکر می کردند در بخش مردان نتیجه گیری بهتری حاصل شود اما بانوان بهتر کار کردند. در سایر رشته ها اما ورزشکاران مان عملکرد خیلی خوبی داشتند. در هر ۶ وزن ووشو طلا گرفتیم. در تیراندازی مدال آوری خیلی خوب بود.

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی در بخش دیگری از گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد میزبانی آذربایجان و باکو برای این بازی ها گفت: در مجموع میزبانی خوب بود. البته برخی نسبت به زمان بازی ها انتقاداتی داشتند. مثلا در والیبال قرار بود زمان تمام دیدارهای تیم ایران مانند زمان دیدار با عربستان باشد اما با تغییرات اعمال شده، زمان بازی های ایران به عصر و شب تغییر کرد. این جابه جایی تاثیر منفی در مجموعه تیم داشت اما اجتناب ناپذیر بود.

وی تاکید کرد: به هر حال در چنین رویدادی خیلی عوامل در برنامه ریزی ها تاثیرگذار هستند. قطعا وقتی حضور بسکتبال ما در بازی های اسلامی منتفی شد، در برنامه زمان بندی این رشته تغییراتی ایجاد شد. قطعا در والیبال هم چنین عواملی در تغییر برنامه ها تاثیرگذار بودند.

افتخاری با بیان اینکه دو نکته مهم در رابطه با هر رویداد و میزبانی آن، بحث اسکان و تغذیه است، گفت: در این دو مورد هیچ مشکلی در باکو و در جریان بازی های کشورهای اسلامی احساس نشد. علاوه بر این مسئله ترانسپورت هم دغدغه ای برای تیم ها و ورزشکاران ایجاد نکرده بود چون آنها طی ۳۰ تا ۴۰ دقیقه از محل دهکده به محل تمرین و مسابقه می رسیدند. تمام این عوامل کنار هم میزبانی خوب و بی نقص باکو را موجب شده بود.

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی در پایان تاکید کرد که میزبانی این بازی ها با استانداردهای المپیک انجام شد.

کد خبر 3990345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha