۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۵

۲۲برنامه مطالعاتی درحوزه‌های عمران و مدیریت بحران درتقویم کاری۹۶

۲۲برنامه مطالعاتی درحوزه‌های عمران و مدیریت بحران درتقویم کاری۹۶

مدیر مطالعات امور فنی و عمرانی، استانداردسازی و امور بحران مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از ۲۲ برنامه مطالعاتی درحوزه‌های عمران و مدیریت بحران درتقویم کاری۹۶ خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی آشتیانی حرکت در جهت تحت پوشش قراردادن تمامی برنامه‌های تعریف شده در برنامه پنج ساله دوم شهرداری و احصاء نیازهای مهم مطالعاتی شهر تهران را رویکرد فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در سال ۹۶ برشمردو گفت: حرکت و رویکرد کلی گروه مطالعاتی در سال ۹۶ بر این است که پروژه‌های مطالعاتی که از قبل بوده و پیشرفت بسیار خوبی هم داشته‌اند را به اتمام برساند و همچنین پروژه‌های باقیمانده از برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران در حوزه ایمنی و مدیریت بحران را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: در حوزه فنی و عمرانی خوشبختانه تاکنون کارهای خوبی انجام شده است و همچنان نیاز به یکسری دستورالعمل‌های جدید وجود دارد که در سال ۹۶ نیز فعالیت‌های علمی و پژوهشی در همین راستا قرار دارد. در خصوص برخی دستورالعمل‌های تهیه شده این حوزه در سال‌های قبل، از جمله می‌توان به دستورالعمل تهیه پیوست اقتصادی طرح‌های عمرانی، دستورالعمل مدیریت تعمیر و نگهداری تونل‌های شهری، دستورالعمل مدیریت ریسک تونل‌ها و دستورالعمل طراحی و بهره‌برداری تأسیسات رواناب‌های شهری اشاره کرد.

 آشتیانی در ارتباط با ترجمه کتب تخصصی افزود: در سال ۹۶، ۲ عنوان کتاب به نام‌های «شهرها و بحران‌ها» و «ملاحظات آتش‌سوزی در ساختمان‌ها» در اولویت کاری قرار دارد.

مدیر مطالعات امور فنی و عمرانی، استانداردسازی و امور بحران مرکز مطالعات تصریح کرد: با توجه به این که بیشتر پروژه‌های مطالعاتی گروه اتمام یافته است؛ لذا نشست‌های این گروه در قالب کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد. برای سال ۹۶ تعداد ۵ کارگاه آموزشی و یک نشست علمی در تقویم کاری این گروه قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۷ گزارش علمی به صورت ترکیبی از حوزه‌های عمران و بحران تحت عناوین بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر تهران، شناسایی چالش‌ها و موانع پیاده‌سازی مدیریت ایمنی در ساختمان‌ها، بررسی و تحلیل الزامات ایمنی المان‌های شهری در برابر مخاطرات، خرابی‌های رایج روسازی‌های بتنی و تعمیر و نگهداری آنها، بررسی بحران‌های ثانویه احتمالی در زمان زلزله تهران و کاهش خطر پذیری شریان‌های حیاتی شهر تهران در برابر مخاطرات در نظر گرفته شده است.

آشتیانی افزود: تعداد ۷ پروژه مطالعاتی یعنی ۳ پروژه در حوزه فنی و عمرانی مشتمل بر تدوین راهنمای طراحی، مدلسازی و اجرای پل‌های بتنی پیش تنیده، افزایش بهره‌وری سیستم تهویه تونل‌های ترافیکی و راهنمای عملیات ابزار گذاری و رفتار نگاری تونل‌های شهری و تعداد ۴ پروژه با عناوین بررسی و تعیین بهترین مدل سناریو نویسی در زمان بحران، ارزیابی ریسک تونل‌ها و ایستگاه‌های مترو، تدوین روش‌های تخمین خسارت و تلفات ناشی از سیل و به روز رسانی مدل‌های تخمین خسارت و تلفات در برابر زلزله در ساختمان‌ها در حوزه مدیریت بحران برای سال ۹۶ در نظر گرفته شده است.

کد خبر 3991510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha