۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹

مجتبی شاکری عنوان کرد؛

انتقاد از نبود پدهای هلیکوپتر در بیمارستان‌ها

انتقاد از نبود پدهای هلیکوپتر در بیمارستان‌ها

یک عضو شورای شهر تهران گفت: قرار بود «پد هلیکوپترهای امدادی» درتهران اصلاح و افزایش پیدا کند که چنین اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شاکری در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به مصوبه خرداد سال ۹۴ شورای شهر تهران در رابطه با پدهای هلیکوپتر گفت: بر اساس این مصوبه شهرداری و سازمان نظام مهندسی چهار ماه فرصت داشتند تا ارزیابی های لازم را در خصوص پدهای هلیکوپتر ساختمان های بلندمرتبه انجام دهند.

وی افزود: ۱۲۴ پد هلیکوپتر برای تهران لازم بود که ۴۹ پد ساخته شده بودکه نیاز به اصلاح داشت و قرار بود ۷۵ پد هلیکوپتر دیگر نیز ساخته شودکه در زمان های اورژانسی و آتش سوزی ها مورد استفاده قرار گیرد، اما در حال حاضر هنوز این گزارش به شورا داده نشده است.

شاکری در ادامه با اشاره به تخلف برخی از مناطق در خصوص اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: آپارتمانی چهار طبقه که در طبقه زیرین آن نانوایی احداث شده که دودکش آن از پاسیوی آپارتمان رد شده است، به دلیل اعتراض اهالی مجتمع، کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم قلع و قمع داده است که این رای در دیوان عدالت نیز تایید شده است، اما همچنان شهرداران نواحی حاضر به اجرای این آرا نیستند.

مهدی چمران در خصوص پدهای هلیکوپتری توضیح داد: چند روز پیش مصدومی از طریق هلیکوپتر به بیمارستان خاتم منتقل شد، اما به دلیل نداشتن پد هلیکوپتر مجبور شد بیمار را در حوالی جاده کرج پیاده و از آنجا طی دو ساعت به بیمارستان منتقل شد. مشخص است نتیجه این تاخیر چه خواهد شد. متاسفانه مراکز درمانی ما پد هلیکوپتر ندارند و باید در خصوص استفاده هلیکوپترهای اورژانس و امدادی از پدهای نظامی یا غیرنظامی تصمیمی گرفته شود.

کد خبر 3992236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha