۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۱

ادامه بررسی طرح صیانت از باغات / حاشیه‌های ماده ۹

ادامه بررسی طرح صیانت از باغات / حاشیه‌های ماده ۹

بررسی طرح صیانت باغات در جلسه امروز شورای شهر تهران ادامه داشت و بررسی ماده ۹ آن حاشیه ساز شد .

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی طرح صیانت از باغات  در جلسه علنی شورای شهر تهران دنبال شد. درجریان بررسی  ماده نهم این طرح که به بر اساس آن تأمین پارکینگ در احداث بنا در باغات صرفا در طبقه همکف و یا طبقات فوقانی آن صورت می‌پذیرد و ایجاد هر گونه رمپ و لوپ ممنوع خواهد شد، تفاوت دیدگاه هایی  وجود داشت.  

اسماعیل دوستی عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه این چه تبصره‌ایست، چرا که هیچ کس حاضر نیست در طبقات فوقانی پارکینگ بسازد گفت: وقتی افراد می‌توانند در محدوده سطح اشغالشان پارکینگ بسازند چرا آنها را مجبور می‌کنید که در طبقات فوقانی این کار را انجام بدهند و این ملک که پارکینگ در طبقات آن ساخته می‌شود ارزش ندارد و با این تبصره مالک باید هلیکوپتر بخرد و با هلی‌برد وارد خانه‌اش شود.

 در ادامه  احمد دنیامالی با بیان اینکه در همه دنیا پارکینگ‌ها در سطح ساخته می‌شوند و اینگونه نیست که پیشنهاد ساخت پارکنیگ در سطوح خلاف قانون باشد، ادامه داد: پارکینگ در زیر زمین، باغ و درختان را از بین می‌برد.

مخالفت‌های دوستی موجب اعتراض حقانی شد به گونه‌ای که خطاب به دوستی گفت: خوشحالم که شما استاندار نشدید و گرنه همه جنگل‌ها را نیز خشک می‌کردید؛ چرا هر وقت که بحث درخت‌ها پیش می‌آید شما گارد می‌گیرید.

وی با بیان اینکه تا حرف باغ می‌شود شما مخالفت می‌کنید و بحث حفظ باغات است نه آسمان آبی و زمین پاک، خطاب به دوستی که مدعی شده بود مصوبات حقانی سبب نابودی باغ شده بود، گفت: من از سال‌ها قبل از شما، شهردار منطقه بودم و اگر شما یک سند آوردی که من برای نابودی باغ امضاء کرده‌ام از این شورااستعفا خواهم داد.

چمران با بیان اینکه ما می‌خواهیم باغات را حفظ کنیم اما باید مردم را هم در نظر بگیریم چرا که اگر پارکینگ تامین نشود نمی‌توان در این خانه‌ها زندگی کرد، گفت: این حرف‌ها بد است که ما به همدیگر می‌زنیم.

ادامه بررسی طرح صیانت از باغات که از جلسه پیش آغاز شده بود به دلیل تعدد بندها و بررسی تخصصی‌تر به جلسه بعد موکول شد.

در حاشیه جلسه شورای شهر تهران رئیس شورای اسلامی شهر تهران به دلیل بی‌نظمی در سیصد و چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر از خبرنگاران عذرخواهی کرد اما گفت که چالش‌های به وجود آمده به دلیل مسایل تخصصی بوده است.

وی با اشاره به طرح صیانت و حفاظت از باغات شهر تهران افزود: بدون تردید همه اعضای شورای شهر دوست دارند که فضای سبز و باغات شهر تهران را حفظ کنند، به همین دلیل مباحثی که مطرح می‌شود برای نگهداری و حفظ باغات است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این که عده‌ای می‌گویند ما نمی‌گذاریم که باغات حفظ شود درست نیست، چرا که همه ما در یک مسیر و یک  جریان برای نگهداشت باغات حرکت می‌کنیم

چمران گفت:‌ بدون شک درختان و باغات شهر تهران را باید به گونه‌ای حفظ کنیم که مردم در کنار آنها زندگی سالم داشته باشند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم سرمایه‌های مردم را که طی سال‌ها زحمت به دست آورده‌اند و زمین ۶۰۰، ‌۷۰۰ متری را تهیه کرده‌اند را از بین ببریم، به همین دلیل باور داریم که آنها باید سرمایه‌ خود را حفظ کنند، در حالی که نباید یک درخت هم قطع کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عده‌ای به دلیل حرف‌های بدون منطق بحث‌هایی را مطرح می‌کنند، گفت: همین موضوع دلیل عصبانیت شورای شهر می‌شود و باعث می‌َشود که بین آنها حرف‌هایی رد و بدل شود، اگرچه من معتقدم که نباید رد و بدل شود. به همین دلیل تلاش کردم که نظم را به جلسه بازگردانم.

چمران تاکید کرد: متهم کردن دیگران برای رسیدن به هدف‌های خود درست نیست، به همین منظور ما نباید روی موضوعاتی که درست نیستند مانور بدهیم.

وی ادامه داد: اینکه می‌گویند شما به شهر خیانت کردید غیرمنصفانه است، به همین دلیل قضاوت منصفانه داشته باشند، چرا که هدف ما تنها حفظ و نگهداری از باغات شهر است و قصد دیگری نداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای حفظ و نگهداری درختان قانون داریم و این قانون در شورای عالی معماری و شهرسازی به تصویب رسیده است، گفت: حذف و اصلاح آن به عهده ما نیست، چرا که ۸ تن از وزیران در شورای عالی معماری و شهرسازی به این قانون رای می‌دهند و نمی‌توان آن را حذف کرد.

وی افزود:‌ قانون نیاز به اصلاح دارد، به همین دلیل معتقدم قانون در طرحی که کمیسیون سلامت شورای شهر ارایه می‌دهد، خلاصه نمی‌شود و همه کمیسیون‌های دیگر باید نظرات خود را در خصوص آن مطرح کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برخی از مباحث مطرح شده تنها جنبه عوام‌فریبی و عوام پسندانه دارد و از نظر بنده خارج از منطق است، چرا که عده‌ای به دلیل بغض و عداوتی که دارند نادرست قضاوت می‌کنند و یکدیگر را می‌کوبند.

کد خبر 3992733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha