۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۵:۰۵

در واکنش به خروج آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس؛

ماکرون: هیچ استراتژی جایگزین توافقنامه پاریس نخواهد شد

ماکرون: هیچ استراتژی جایگزین توافقنامه پاریس نخواهد شد

رئیس جمهور جدید فرانسه در واکنش به خبر خروج آمریکا از توافقنامه اقلیمی پاریس اظهار داشت که هیچ «استراتژی جایگزین» برای این پیمان جهانی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ایندپندنت، «امانوئل ماکرون» در واکنش به تصمیم «دونالد ترامپ» برای خروج آمریکا از توافقنامه پاریس گفت که در مورد موضوع تغییرات اقلیمی «هیچ استراتژی جایگزینی وجود ندارد».

وی همچنین گفت که فرانسه «به هیچ وجه» در مورد توافقی که اهداف بلندپروازانه آن به مراتب کمتر از توافق کنونی باشد، مذاکره نخواهد کرد.

ماکرون تصمیم دونالد ترامپ برای خروج واشنگتن از توافق پاریس را «یک اشتباه» برای آمریکا و سیاره زمین خواند و از دانشمندان، مهندسان و کارآفرینان در حوزه تغییرات اقلیمی دعوت کرد تا برای ادامه فعالیت خود به فرانسه بروند.

وی در یک پیام ویدئویی که از سوی کاخ الیزه انتشار یافت، اظهار داشت: «آنها [دانشمندان، مهندسان و کارآفرینان] فرانسه را دومین وطن خود خواهند یافت. من از آنها می خواهم که به فرانسه بیایند و برای یافتن راه حلهای عینی برای مشکلات اقلیمی و محیط زیستی با ما همکاری کنند. من به شما اطمینان می دهم که فرانسه از مبارزه در این راه دست نخواهد کشید».

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ضمن اعلام خروج این کشور از توافقنامه اقلیمی پاریس، از تمایل خود برای انجام «مذاکرات مجدد» بر سر یک توافق منصفانه تر که به زیان کسب و کارها و کارگران آمریکا نباشد، سخن گفت.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد که با خروج از این پیمان جهانی- که به امضای ۱۹۵ کشور جهان از جمله آمریکا رسیده است- وی به وعده انتخاباتی خود که اولویت بخشیدن به کارگران آمریکایی است، عمل کرده است.

اما ماکرون با رد امکان هرگونه مذاکره مجدد بر سر توافقنامه پاریس گفت: «در مورد تغییرات اقلیمی مرتکب اشتباه نشوید، هیچ استراتژی جایگزینی وجود ندارد چون هیچ سیاره ای برای جایگزینی زمین وجود ندارد».

گفتنی است که ساعاتی پیش، رئیس جمهور فرانسه به همراه سران دو کشور آلمان و ایتالیا با صدور بیانیه ای مشترک پیشنهاد ترامپ برای بازنگری در پیمان پاریس را رد کردند.

کد خبر 3994503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha