۱۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۶

اختلافات قبیله ای دو ساله ادامه دارد؛

درگیری ها در روستای پتک باغملک مجددا آغاز شد

درگیری ها در روستای پتک باغملک مجددا آغاز شد

اهواز - درگیری ها در روستای پتک جلالی شهرستان باغملک مجددا آغازد شده و به نظر می رسد پایانی بر این درگیری قبیله ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، اختلافات خونین دو قبیله در شهرستان باغملک بیش از دو سال که شهرستان را در این زمینه به شدت خبرساز کرده است و هر چندگاهی خبری در خصوص درگیری های خونین و مرگ چند انسان از روستای پتک جلالی به گوش می رسد.

درگیری دو طایفه محمدی و موسایی در پتک جلالی در این مدت بارها منجر به مرگ افراد شده است و در آخرین نوبت قرار شد که تمام زنان و کودکان به منظور حفظ امنیت و جان آنها از درگیری‌های احتمالی، از روستای پتک جلالی خارج و در مکان امنی اسکان داده شوند.

اکنون نیز خبر می رسد که درگیری ها در این روستا آغاز شده است و خبرهای ضد و نقیضی از درگیری مسلحانه، مرگ افراد و کشتار احشام در این روستا به گوش می رسد.

هنوز منابع رسمی در این زمینه اظهار نظری نکرده اند ولی منابع موثق حاضر در روستا آغاز درگیری ها در روستای پتک جلالی را تائید کرده اند.

سید مجید صالحی فرماندار باغملک پیش از این در خصوص این درگیری به خبرنگار مهر گفته بود: درگیری های قومی و طایفه ای در این روستا هرچند حدود دو ماه است که ادامه دارد ولی ریشه این اختلافات قومی به سال ها قبل برمی گردد.

وی گفته بود: برای رفع این اختلافات از همان ابتدا هیئت صلح و سازش متشکل از معتمدان، بزرگان و ریش سفیدان طوایف فعال شده و مدت ها به دنبال ایجاد صلح و وساطت هستند. این هیئت هم در کنار فعالیت های قضایی و انتظامی به وساطت پرداخته ولی متاسفانه تاکنون موفق به سازش نشده و آنها اصرار بر ادامه این اختلافات دارند.

کد خبر 3994744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha