۱۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۱۸

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور:

رسالت اصلی پدافند هوایی، ایجاد امنیت پایدار در کشور است

رسالت اصلی پدافند هوایی، ایجاد امنیت پایدار در کشور است

زنجان-فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور گفت: ایجاد امنیت پایدار و حفاظت از آسمان کشور، رسالت اصلی پدافند هوایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری زنجان، امیر سرتیپ دوم ملک علی اسدی‌فرد، در دیدار با استاندار زنجان افزود: نیروهای پدافند هوایی  بصورت شبانه روزی مرزهای کشور را تحت کنترل خود دارند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور با بیان اینکه، فضای جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین فضای منطقه خاورمیانه به شمار می آید، گفت: ایجاد امنیت پایدار و حفاظت از آسمان کشور، رسالت اصلی پدافند هوایی است.

اسدی فرد با بیان اینکه ۹ منطقه پدافند هوایی درنقاط مختلف کشور فعال می‌باشد، ادامه داد: کنترل هواپیماهای تجاری و مسافری و کنترل هواپیماهای جنگی از ماموریت های اصلی پدافند هوایی به شمار می‌آید.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور یادآور شد: افزایش توان دفاعی و نیز تقویت و استقرار سامانه‌های دفاعی پدافندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ایران جزو کشورهای امن، مقتدر و باثبات منطقه است

استاندار زنجان با بیان اینکه کشورمان از قدرت دفاعی و امنیتی بالایی برخوردار است، افزود: امروزه با آمادگی کامل پدافند هوایی شمالغرب کشور، ایران جزو کشورهای امن، مقتدر و با ثبات در منطقه خاورمیانه به شمار می آید.

اسدالله درویش امیری در دیدار با فرمانده منطقه پدافند هوایی شمالغرب کشور اظهارکرد: در ایران علاوه بر حفاظت از مرزهای زمینی و دریایی، باید از مرزهای هوایی نیز صیانت شود که این مسئولیت خطیر بر عهده نیروهای پدافند هوایی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه پدافند هوایی کشور، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تامین امنیت کشور، کارنامه درخشانی داشته است، ادامه داد: به دلیل شرایط حاکم بر منطقه خاورمیانه، باید در جهت اجرای سیاست‌ها و تقویت پدافند هوایی تلاش ویژه ای نمود، اگرچه امروزه نیز کشور از قدرت دفاعی و امنیتی بالایی برخوردار است.

درویش امیری  تصریح کرد: پدافند هوایی، وظیفه حفظ و حراست از آسمان کشور را به عهده دارد که در این میان اقتدار نیروهای مسلح موجب شده امنیت پایدار در سطح کشور را شاهد باشیم.

استاندار زنجان یادآور شد: استان زنجان جزو استان های مرزی نیست و در منطقه مرکزی ایران واقع شده، و از استان های امن کشور محسوب می شود.

کد خبر 3997485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha