۱۷ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۰۲

رئیس فدراسیون قایقرانی :

۱۷۰ قایقران از ایران در بازی‌های آسیایی تایلند حضور پیدا می کنند

۱۷۰ قایقران از ایران در بازی‌های آسیایی تایلند حضور پیدا می کنند

زنجان-رئیس فدراسیون قایقرانی گفت:۱۷۰ قایقران از ایران در بازی‌های آسیایی تایلند حضور پیدا می‌کنند وفدراسیون قایقرانی ایران آمادگی برگزاری اردوهای تیم ملی در ابهر را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا امینی شامگاه سه شنبه در مجمع انتخابات هیات قایق رانی استان زنجان، فرهنگ جاری در فدراسیون قایق رانی را حضور بزرگان و پیشکستونان این رشته دانست و گفت: قایقرانی دارای ۳ فدراسیون جهانی است و یک فدراسیون در ایران فعالیت می کنند که شامل کانوپولو و روینگ و رشته های دیگر که در ایران فعال هستند.

وی با بیان اینکه  رشته قایق رانی یکی از پر مدال ترین رشته های المپیک وبازی های آسیایی است،اظهار داشت:کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش جوانان در سال ها اخیر نگاه ویژه ای را به این رشته داشته است و ۷۵ اعزام داشته ایم که با موفقیت به میهن برگشته اند.

امینی با تاکید بر اینکه رشته قایق رانی یک رشته محیط زیستی است ،ادامه داد:این رشته یک رشته پارویی است و موتوری نیستیم و هیچ ضرری به محیط زیست وارد نمی کنیم.

وی با اشاره به اینکه زنجان و همدان را استان ها نمونه در قایق رانی می شناسیم،تصریح کرد:با ورود قایق رانی و رشته روئینگ به کشور،استان زنجان حرف اول را در رشته روئینگ زده است .زنجان عملکرد رضایت بخشی در چند سال اخیر داشته است.

رییس فدراسیون قایقرانی افزود: یک ششم مدال ها در بازی های آسیایی در رشته قایق رانی توزیع شده است و امید واریم بیشتر از گذشته به این رشته نگاه خاصی شود و در بازی های آسیایی اینچئون دومین رشته در کسب مدال در بین رشته های اعزامی از ایران در این رقابت ها بودیم که ۹ مدال از این رقابت ها کسب کردیم .

وی ادامه داد:عملکرد بانوان در بازی های آسیایی اینچئون بسیار عالی بود. 

رئیس فدراسیون قایقرانی  تصریح کرد: زنجان ثابت کرده که در رشته روئینگ حرف نخست کشور را زده و استان زنجان عملکرد بسیار خوبی در  رشته قایقرانی داشته و عناوین بسیار خوبی هم کسب کرده است.

امینی گفت: دختران و پسران قایقرانی ایران در بازی‌های آسیایی مدال‌های بسیار زیادی کسب کرده وکسب مدال آسیایی بعد از المپیک در ایران بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو در رشته قایقرانی توسط مهسا جاور بانوی زنجانی، گفت: یک ششم مدال بازی‌های آسیایی را قایقرانی کسب کرد که  دومین فدراسیون از نظر تعداد کسب مدال بوده است.

رئیس فدراسیون قایقرانی تصریح کرد: هیچ محدودیتی در قایقرانی برای حضور بانوان وجود ندارد و خوشبختانه استاندار اردبیل اهتمام ویژه‌ای به برگزاری مسابقات ورزشی دارد و در همین راستا مسابقات قایقرانی ۲۰۱۹ قهرمانی آسیا در دریاچه شورابیل برگزار می‌شود.

امینی گفت:۱۷۰ قایقران از ایران در بازی‌های آسیایی تایلند حضور پیدا می‌کنند وفدراسیون قایقرانی ایران آمادگی برگزاری اردوهای تیم ملی در ابهر را دارد. 

کد خبر 3997739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha