۱۸ خرداد ۱۳۹۶، ۷:۴۱

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

افتتاح ۱۲۸۳پروژه کشاورزی درکردستان/افزایش ۳۳هزارهکتاراراضی آبی

افتتاح ۱۲۸۳پروژه کشاورزی درکردستان/افزایش ۳۳هزارهکتاراراضی آبی

سنندج- رییس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان گفت: به مناسبت هفته جهادکشاورزی بالغ برهزار و ۲۰۰ پروژه با سرمایه گذاری بیش از ۷۹۲ میلیارد ریال در سراسر این استان افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگارمهر، کریم ذوالفقاری شامگاه چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج با اشاره به اینکه ۲۱ الی ۲۷ خرداد به نام هفته جهادکشاورزی نامگذاری شده است، گفت: به مناسبت این هفته هزار و ۲۸۳ پروژه درزیر بخش های مختلف کشاورزی استان با سرمایه گذاری ۷۹۲ میلیاردو ۱۷۲ میلیون ریال افتتاح می شود.

وی بیشترین پروژه های قابل افتتاح این هفته را مربوط به شهرستان بیجار با ۳۴۹ پروژه ذکر کرد و اظهارداشت : از مجموع کل پروژه های استان ۳۰۳ پروژه در شهرستان دیواندره، ۱۲۶ پروژه در سنندج، ۱۹۰ پروژه در قروه، ۱۳۱ پروژه در دهگلان، ۱۲ پروژه در بانه و ۷۲ پروژه هم در مریوان افتتاح می شود.

وی میزان تثبیت شغل حاصل از افتتاح کل پروژه های این هفته را هزار و ۶۳۱ شغل خواند و عنوان کرد: ۹۵۸ پروژه در زیربخش بهبود تولیدات گیاهی، ۲۸۱ پروژه در زیربخش آب و خاک و امور فنی مهندسی، ۲۶ پروژه تعاون روستایی، هفت پروژه بهبود تولیدات دامی، چهار پروژه صنایع کشاورزی و هفت پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در این هفته افتتاح خواهند شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: در طول سال در مناسبت های مختلف شامل هفته دولت، دهه مبارک فجر و هفته جهادکشاورزی پروژه های بخش کشاورزی به بهره برداری می رسند.

ذوالفقاری  با اشاره به اینکه حدود ۲۵ میلیارد تومان پروژه کشاورزی در دهه مبارک فجر سال گذشته دراستان افتتاح شد، اضافه کرد: ۳۲ هزار خانواردراستان از افتتاح پروژه های هفته جهادکشاورزی بهره مند می شوند.

وی عنوان کرد: با تلاش و زحمات استاندارد به غیر از ۱۷ هزار هکتار حوزه شبکه مرزی غرب کشور ۱۶ هزار هکتار دیگر به سطح اراضی آبی استان اضافه می شود و به عبارتی در مجموع ۳۳ هزار هکتار از اراضی استان از آب این حوزه بهره مند می شوند.

ذوالفقاری گفت: سال گذشته دو میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید شد که این میزان در تاپایان سال ۹۲، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است.

وی ادامه داد: عوامل متعددی هم چون افزایش تعامل و سواد و آگاهی کشاورزان و تشکیل تعاونی و اتحادیه موجب افزایش ۸۰۰ هزار تن تولید محصولات کشاورزی استان در طول حدود سه سال اخیر شده است.

کد خبر 3998736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha