۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

لزوم گسترش مشاغل خانگی/اشتغال در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد

لزوم گسترش مشاغل خانگی/اشتغال در حوزه گردشگری مورد توجه قرار گیرد

یزد ـ نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین دغدغه مردم به ویژه جوانان است، گفت: مشاغل خانگی می‌تواند یکی از راهکارهای موثر برای رفع بحران بیکاری باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدابوالفضل موسوی بیوکی در کارگروه اشتغال استان یزد اظهار داشت: اشتغال از ابعاد مختلف و در حوزه‌های روستایی، گردشگری، مشاغل خانگی و ... قابل بررسی است.

وی بیان کرد: توجه به اشتغال پایدار روستاییان از مسائلی است که مجلس به طور جدی دنبال می کند.

موسوی بیوکی با اشاره به حاشیه نشینی و برخی مشکلات و تبعات آن، از اختصاص جلسات مجلس به بحث اشتغال پایدار روستاییان خبر داد و خواستار توجه بیشتر دولتمردان استان به این موضوع شد.

وی بیان کرد: وقتی اشتغال در روستاها وضعیت مناسبی نداشته باشد، حاشیه نشینی در شهرها روند افزایشی پیدا می کند.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اشتغال به یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها تبدیل شده است، افزود: توجه به مشاغل خانگی و تسریع در این امر از راهکارهایی است که می تواند در امر اشتغال مثمرثمر باشد بنابراین باید به سمت توسعه آن حرکت کنیم.

موسوی بیوکی همچنین با اشاره به جایگاه یزد در حوزه گردشگری و اقداماتی که در این حوزه در حال انجام است، اظهار داشت: یزد امروز به عنوان یک مقصد گردشگری خاص برای گردشگران داخلی و خارجی شناخته شده بنابراین می تواند گزینه مناسبی برای توسعه اشتغال باشد.

وی خواستار ایجاد زیرساخت‌های لازم در حوزه گردشگری به منظور پاسخگویی به علاقمندی گردشگران برای سفر به استان یزد از یک سو و کمک به اشتغال جوانان از سوی دیگر شد.

موسوی بیوکی تصریح کرد: توجه بیشتر به بافت تاریخی و احیا آن باعث رونق گردشگری و ایجاد درآمد خواهد شد و این امر برای جمعیت زیادی در حوزه گردشگری اشتغال ایجاد خواهد کرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات بازنشستگان بیان کرد: صندوق‌های بازنشستگی از بحران های پیش رو است زیرا این صندوق‌ها توان پرداخت حقوق بازنشستگی که با زندگی برابری کند را ندارند.

کد خبر 3999561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha