۱۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳

خطیب جمعه موقت اردبیل مطرح کرد؛

خاورمیانه قربانی امنیت اسرائیل/هزینه سازش بالاتر ازهزینه چالش است

خاورمیانه قربانی امنیت اسرائیل/هزینه سازش بالاتر ازهزینه چالش است

اردبیل – خطیب جمعه موقت اردبیل با اشاره به بحران های اخیر منطقه و بویژه تشدید حوادث تروریستی و فتنه شوم آمریکایی تاکید کرد که مردم خاورمیانه قربانی امنیت رژیم صهیونیستی شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی فروغی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل تمام فتنه ها را متوجه آمریکا دانست و افزود: آنها درصدد ایجاد امنیت برای اسرائیل هستند و در این خصوص سر فرصت به سراغ تمام کشورهای اسلامی خواهند آمد.

وی همکاری کشورهای عربی با آمریکا را خیانت بزرگ بر امت اسلامی و خنجر از پشت دانست و ادامه داد: دود این خیانت به چشم خودشان خواهد رفت و آمریکا بعد از دوشیدن آنها و تمام شدن شیر، آنها را ذبح خواهد کرد.

خطیب جمعه اردبیل ریشه تروریسم را در مدیریت غلط جهانی آمریکا و آموزه های متعفن محمدبن عبدلوهاب دانست و تاکید کرد که باید مواظب باشیم آدرس غلط ندهند.

وی با اشاره به حادثه اخیر تروریستی در تهران به عنوان زنگ هشدار تصرح کرد: ایران اسلامی به خاطر جایگاه بسیار بلند جهانی دشمنان زیادی دارد و ما باید همیشه هوشیار و آماده باشیم.

فروغی اضافه کرد: اگر حضور مدافعان حرم در مرکز اجتماع تروریست ها نبود الان ده ها و صدها مورد از این حادثه در داخل کشور داشتیم و قطعا ایران به حمام خون تبدیل می شد.

وی با تاکید بر اینکه عزت ایران در این است که ما باید دشمنان را به چالش بکشیم و در موضع انفعال قرار نگیریم، متذکر شد: بدانیم هزینه سازش بالاتر از هزینه چالش است.

امام جمعه موقت اردبیل همچنین با اشاره به تصویب سند ۲۰۳۰ توسط دولت یادآور شد: اگر این اقدام برای جلب رضایت جامعه به اصطلاح جهانی است، آنها هیچ وقت از ما راضی نخواهند شد.

وی با بیان اینکه کشور ایران با غنای عظیم فرهنگی احتیاجی به برنامه ریزی آنها ندارد، بیان داشت: این سند از دست دادن استقلال فرهنگی است و ملت با استقلال فرهنگی می تواند روی پای خودش بایستد.

وی در عین حال بحث اقتصادی را از اولویت های کشور دانست و از دولت خواست به وعده های اقتصادی عمل کرده و کشور را از مشکلات اقتصادی نجات دهد.

فروغی به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) شهروندان را به مطالعه زندگی ایشان و عبرت گرفتن از آن دعوت کرد و افزود: ما با مراجعه به سیره آن امام معصوم باید متوجه شویم که چگونه امام عصر تنها می ماند.

کد خبر 3999709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha