۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳

وزیر بهداشت خبر داد:

ایران نماینده منطقه ای موسسه تحقیقاتی «کاکرین» شد

ایران نماینده منطقه ای موسسه تحقیقاتی «کاکرین» شد

وزیر بهداشت با اشاره به توانمندی ایران در حوزه پژوهش های علوم پزشکی گفت: به دلیل همین توانایی ما نمایندگی منطقه ای موسسه کاکرین به ایران تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح کاکرین ایران (موسسه تحقیقاتی جمع آوری شواهد علمی در حوزه سلامت) در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: ما از نظر علمی در حوزه پژوهش های علوم پزشکی بهترین رتبه را در منطقه داریم.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۰ نفر از دانشمندان ایرانی در پزشکی جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا هستند.

وزیر بهداشت یادآور شد: به دلیل همین توانمندی نمایندگی منطقه ای موسسه کاکرین به ایران تعلق گرفت و این مسئله به همه دانشمندان برای تصمیم گیری بهتر در حوزه سلامت کمک می کند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: ما در طب مجتهدان زیادی داریم که هر کدام ممکن است یک فتوایی دهند و اگر قرار باشد، افراد بر اساس این فتواها عمل کنند، چندان برای بیماران مفید نیست. بنابراین باید یک اجماعی در این حوزه صورت گیرد.

وی با اشاره به نوع فعالیت موسسه کاکرین گفت: مطالعات مروری که در موسسه کاک رین صورت می گیرد به جامعه پزشکی کمک می کند تا از خطاهای پزشکی مصون بماند. محصول مطالعات می تواند برای مردم، رسانه ها و پزشکان بسیار کمک کننده باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالعات مروری در حوزه های پیشگیری و بهداشت مورد  استفاده قرار گیرد، مثلا در مورد استفاده از انواع غذاها و روش های پیشگیری از افزایش وزن و یا موثر بودن داروها و یا پیشگیری از سکته های قلبی، این مطالعات بسیار موثر خواهد بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: این دستاوردهای تحقیقات مروری در زمینه علوم پزشکی در دهه های آینده مشخص خواهد شد.

کد خبر 4000280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha