۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی:

۱۰ هزار دانش آموز نیازمند آذربایجان شرقی بدون حامی هستند

۱۰ هزار دانش آموز نیازمند آذربایجان شرقی بدون حامی هستند

تبریز – مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: اکنون ۱۰ هزار دانش آموز خانواده های نیازمند در استان بدون حامی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کلامی یکشنبه در آیین حامیان اکرام و محسنین با بیان اینکه اکنون ۱۰ هزار دانش آموز خانواده های نیازمند بدون حامی هستند، افزود: این فرزندان نیازمند حمایت هستند و نباید بگذاریم به خاطر فقر مالی خانواده ترک تحصیل کنند. از خیران استان می خواهیم چتر حمایتی خود را بر این دانش آموزان نیازمند بگسترانند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی سال گذشته ۲۰ درصد از مشاغل کوچک استان را ایجاد کرده است و در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نیز پنج هزار شغل برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد می شود و با این اشتغال زایی، پنج هزار خانوار خودکفا شده و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج خواهند شد.

کلامی بهترین راه مبارزه با فقر را آموزش و ارتقای شاخص های فرهنگی عنوان و خاطر نشان کرد: نوع فقر بعد از دهه هفتاد فرق کرده و مبارزه با فقر سخت تر شده است و نهاد های حمایتی باید در روش های مبارزه با فقر تجدید نظر کنند و طرحی نو دراندازند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی تصریح کرد: اگر فقر در بین خانواده های نیازمند ارثی شود، جامعه ما از امنیت اجتماعی لازم برخوردار نخواهد شد و در این میان باید توجه داشت که فقر فرهنگی فراتر و مهمتر از فقر مادی است و باید تلاش کنیم ریشه های فقر را از بین ببریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۵ هزار خانوار به طور مستقیم و غیر مستقیم از خدمات مختلف کمیته امداد آذربایجان شرقی بهره مند هستند، تاکید کرد: منابع مالی کمیته امداد محدود است و اعتبارات دولتی نیز کفاف خدمت بهتر به این تعداد خانوارهای مددجو را نمی دهد.

کلامی در پایان ضمن تقدیر از مساعدت پدران معنوی ایتام و فرزندان محسنین اظهار داشت: حامیان افرادی نوعدوست و از جنس فرشته های آسمانی هستند که با کمک های خود دل بسیاری از ایتام و فرزندان نیازمند را شاد می کنند.

کد خبر 4001439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha