۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱

در بهشهر صورت گرفت

نقش هنر در کتابت کلام وحی/ ۴۰ هنرمند قرآن کریم را کتابت کردند

نقش هنر در کتابت کلام وحی/ ۴۰ هنرمند قرآن کریم را کتابت کردند

بهشهر - قلم، دوات و دستان هنرمندی که بر روی کاغذ نقش خاطره می‌زنند، کلام وحی را در شبهای پرقدر کتابت کردند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - مریم نظری: حال و هوای مجتمع فرهنگی و هنری بصیرت بهشهر رنگ و بوی کلام خدا می‌گیرد و هنرمندانی که جمع شده‌اند تا کلام نورانی خداوند را به رشته تحریر درآورند.

کتابت کلام‌الله مجید شرق مازندران با حضور هنرمندان این خطه و شهروندان وعلاقمندان به کلام وحی وهنر خوشنویسی همزمان با ماه ضیافت الهی در محل مجتمع فرهنگی- هنری بصیرت ارشاد بهشهر برگزار شد.

اهل‌دل و اهل معرفت با الهام از آیات نوربخش و معنوی قرآن این کتاب آسمانی دست به آفرینش ادبی بسیار زیبا زدند و قرآن را با سرانگشتان خود کتابت کردند. دیشب ۴۰ هنرمند زبده و خوشنویس شرق استان مازندران در بهشهر دست بر قلم برده و فاخرترین آثار هنری خود را به نمایش گذاشتند و بار دیگر صدای قلم‌های جوهر خورده بر روی کاغذهای سفید برای مشق عشق کلام وحی طنین‌انداز شد.

۴۰ هنرمند زبده و خوشنویس شرق استان مازندران در بهشهر دست بر قلم برده و فاخرترین آثار هنری خود را به نمایش گذاشتند

کتابت وحی از دوران بسیار قدیم وجود داشته است و در برخی از کتب آمده است که اولین کاتب قرآن امام علی (ع) بوده است که آیات وحی‌شده به رسول خدا را به رشته تحریر درآورده و کتابت می‌کردند.

 طی دوره‌های مختلف خطاطان ذوق و هنر خود را برای خدمت‌رسانی به این کتاب آسمانی ارائه کردند و باگذشت زمان نیز این روند سیر صعودی به خود گرفت و آنچه امروز شاهد هستیم نتیجه تلاش‌های افراد مختلف در دوران متفاوت تاریخ است تا با کتابت کلام خدا، در ترویج قرآن در جامعه تلاش شود.

حضور ۴۰ خوشنویس برتر شرق مازندران در کتابت وحی بهشهر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر در حاشیه برگزاری کتابت قرآن کریم در بهشهر به خبرنگار مهر گفت: این همایش نورانی و معنوی به همت اداره ارشاد بهشهر و با همکاری انجمن خوشنویسان بهشهر و با حضور حدود ۴۰ هنرمند خطاط و تذهیب‌کار شرق مازندران در مجتمع فرهنگی هنری بصیرت ارشاد بهشهر برگزار شد.

به گفته مسعود فلاح، تمامی آثار خلق‌شده توسط هنرمندان خوشنویس و تذهیب‌کار در قالب یک اثر ماندگار ثبت و بایگانی‌شده و سپس به‌صورت یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

کتابت وحی نقطه قوتی در زندگی هنری هنرمندان خوشنویس

علیرضا صداقتی، رئیس انجمن خوشنویسان بهشهر هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در بهشهر کتابت وحی را کاری بسیار ارزنده و بابرکت دانست که دارای آثار معنوی و آرامش بسیار فراوان است.

وی گفت: درواقع کاتبان وحی، آیاتی را به رشته تحریر و نگارش درمی‌آورند که از سوی خداوند است و لذا رابطه تنگاتنگی در این کتابت باخدا ایجادشده و هنرمندان در این کتابت وحی خود را به خدا نزدیک‌تر می‌کنند.

صداقتی ادامه دارد: کتابت وحی نقطه قوتی در زندگی هنری هنرمندان خوشنویس است و امیدواریم که آیات این کتاب نورانی چراغ راه همه ما در زندگی باشد.

کتابت قرآن افتخار زندگی

دبیر همایش کتابت وحی شرق مازندران در بهشهر هم کتابت قرآن افتخار زندگی خود و همه هنرمندانی دانست که این کتاب را به تحریر درمی‌آورند و اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و معنوی است که کتابت وحی ازجمله این برنامه‌هاست که آثار معنوی آن همواره در زندگی ما جاری و ساری است.

حمید خلیلی گفت: این همایش همه‌ساله در ماه مبارک رمضان با حضور هنرمندان شرق مازندران در این شهرستان برگزار و آثار این هنرمندان به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

 خوشنویسان مازندرانی از افطار تا سحر علاوه بر کتابت آیات مختلف قرآن کریم، سوره قدر را به‌صورت ویژه به خط‌های نستعلیق، نسخ، ثلث و شکسته‌نستعلیق تحریر کردند.

کد خبر 4007507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha