۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

پروژه‌های عمرانی فرهنگی در روستاهای گلستان احداث شود

پروژه‌های عمرانی فرهنگی در روستاهای گلستان احداث شود

گرگان- مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: لازم است پروژه‌های عمرانی فرهنگی در روستاهای گلستان افزایش پیدا کند و زکات منبع مناسبی برای این امر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد ظهر دوشنبه در جلسه شورای زکات استان گلستان اظهار کرد: از آنجایی که پرداخت زکات واجب بوده انجام این عمل از سوی مردم توفیقی محسوب می‌شود.

وی افزود: برای اینکه حلاوت و زیبایی زکات به مردم چشانده شود باید تلاش کرد پروژه‌های عمرانی در سطح استان را گسترش داد تا مردم ببیند زکاتی که پرداخت می‌کنند دوباره به خودشان به نحوی دیگر پرداخت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: نظام به روستا خدمات زیادی از جمله آب، برق، گاز، ساخت جاده و ... ارائه شده است اما این خدمات در بخش فرهنگی کمرنگ تر بوده است.

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: زکات منبع معنوی و خوبی است که می‌توان در بحث پیشرفت پروژه‌های فرهنگی در روستاها از آن بهره برد.

وی تصریح کرد: برخی عوامل از جمله مهاجرت معکوس موجب آسیب رساندن به حوزه فرهنگی شده است و لازم است از تمام توان خود برای برطرف کردن این آسیب‌ها بهره ببریم.

ساخت اماکن درمانی از منبع زکات

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گلستان هم در این جلسه پیشنهاد کرد: بهتر است پروژه ای در راستای ساخت مراکز درمانی مورد نیاز در استان تعریف شود که بخشی از مبلغ ساخت آن از منبع زکات پرداخت شود و سودهی این مراکز صرف امور نیازمندان شود.

این پیشنهاد از سوی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و سایر اعضای شورای زکات استان مورد استقبال قرار گرفت.

کد خبر 4009169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha