۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹

حجت‌الاسلام رئیسی در قم:

مسئله فلسطین فقط حمایت از یک قطعه خاک نیست/ پیام حرکت موشکی سپاه

مسئله فلسطین فقط حمایت از یک قطعه خاک نیست/ پیام حرکت موشکی سپاه

قم - تولیت آستان قدس رضوی گفت: مسئله فلسطین فقط حمایت از یک قطعه خاک نیست بلکه آزمایشگاه تعهد بشریت به آرمان‌های اخلاقی و انسانی و الهی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در جمع  راهپیمایان روز جهانی قدس در قم اظهار کرد: حدود ۷۰ سال از اشغال سرزمین فلسطین می‌گذرد. در این دهه‌ها امپراطوری جهنمی که خود را از نیل تا فرات می‌دید نگاهش به عربستان و حجاز نگاه خیبر بود.

وی گفت: غرب، آسیا و شمال آفریقا و منطقه را ناامن کرده بود. بسیاری از زنان و کودکان و مردان و جوانان را کشتند و بسیاری را به اسارت بردند. خانه و کاشانه مردم فلسطین را بر سر آنها خراب کردند و ظلم وصف ناشدنی بر مردم این منطقه کردند.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: مستکبران عالم از این گروه صهیونیسم اشغالگر باتمام قوا و امکانات و ظرفیت حمایت کردند. در سازمان ملل تمامی قطعنامه‌های پیشنهادی حمایت از مردم فلسطین را وتو کردند.

وی تأکید کرد: اینکه ظلم و جنایتی که بر مردم منطقه و فلسطین رفت را کمتر می‌توان به تصویر کشید و با قلم و بیان آنها را ترسیم کرد.

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: صهیونیست‌ها فساد بسیاری در این منطقه برپا کرده و مستکبران عالم از آنها حمایت معنوی و مادی کردند و به هر شکل ممکن این رژیم جعلی و پوشالی را سرپا نگه داشتند.

وی با بیان اینکه تلاش آنها این بود که این جریان باطل و فاسق تمام عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی منطقه را در اختیار بگیرد، افزود: مسئله فلسطین فقط حمایت از یک قطعه خاک نیست بلکه آزمایشگاه تعهد بشریت به آرمان‌های اخلاقی و انسانی و الهی است.

غده سرطانی در منطقه

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: مسأله فلسطین مسأله اختلاف چند جریان در منطقه نیست بلکه سخن در فلسطین و منطقه عبارت است از یک ملت زنده صدها ساله‌ای که در این منطقه حضور و ریشه دارد و استکبار جهانی می‌خواهد ریشه این ملت را بکند و یک ملت جعلی در آنجا ایجاد کنند که با هیچ قاعده‌ای از قواعد دولت سازی یا ملت سازی نمی‌سازد.

وی با بیان این که حکومت جعلی اسرائیل در منطقه یک غده سرطانی است به قراردادهایی که این رژیم امضا کرده و آنها را زیرپا گذاشته اشاره کرد و اظهار داشت: اینها جریانی میثاق شکن و پیمان شکن هستند. قرارداد اسلو را بستند و خودشان با ایجاد شهرک‌های یهودی نشین این قرارداد را نقض کردند. به دنبال این قضیه حتی کشورهای اروپایی با گسترش شهرک نشینی اعتراض کردند اما آنها توجه نکردند و اراضی کشاورزی و اقتصادی مردم را با خاک یکسان کردند و به دنبال شهرک سازی بودند.

تدبیر حکمیانه امام راحل

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: امام عظیم الشأن با یک تدبیر حکیمانه و اقدام به موقع مسأله فلسطین را مسأله اول در جهان اسلام و آزادی قدس شریف را به عنوان یک آرمانی که امروز می‌تواند عقلانیت و آرمان گرایی را در سیاست خارجی جمهوری اسلامی بنیانگذاری کند مطرح کردند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در این وضعیت و شرایط منطقه جبهه اصلی تقابل اسلام و جمهوری اسلامی با مغرب زمین را فلسطین قرار دادند، تصریح کرد: امروز هم سنجه ما برای تعهد و بی‌تعهدی، سازش با مغرب زمین و اسرائیل یا جبهه مقاومت است.

حجت‌الاسلام رئیسی، وحدت امت اسلامی و قراردادن فلسطین به عنوان کانون مبارزه با دشمنان را دو راهبرد اساسی بیان کرد و افزود: امام راحل تلاش کردند مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف مسأله اول تمام مسلمانان شود و با استفاده از همه ظرفیت‌های جهان اسلام، فلسطین به کانون مبارزه با دشمنان اسلام تبدیل شود و در این قضیه ترکیبی از عقلانیت و آرمان‌گرایی را می‌بینیم.

وی افزود: وقتی می‌گوییم انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن، تفکر برخی‌ها دیدن منافع زودگذر است در حالی که تفکر انقلابی در درون خود عقلانیت را دارد و فقط منافع زودگذر را نمی‌بیند.

تولیت آستان قدس رضوی تأکید کرد:‌ چشم انداز بلند را می‌توان در تفکر انقلابی یافت و این حرکت را امام عظیم الشان بنیاد نهاد.

وی به دیدار سید عباس موسوی دبیر سابق حزب الله لبنان و چند نفر از جوانان حزب الله با امام راحل اشاره کرد و افزود: آنها درس ایستادگی و مقاومت را از امام و انقلاب اسلامی آموختند و جریان تفکر حزب الله در لبنان شکل گرفت. نیروهای درس آموخته مکتب امام کار را شروع کردند و بعد از آن برای اولین بار شنیدید که جنوب لبنان آزاد شد و اسرائیل از جنوب لبنان عقب نشینی کرد. امروز نیروهایی به نام مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن با درس گرفتن از انقلاب اسلامی گردهم آمدند و تصمیم گرفتند اسرائیل را وادار به عقب نشینی کنند.

میزهای مذاکره برای فلسطین تصمیم‌گیر نیست

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این که حرکت حزب الله نیروهای فلسطینی را هم به این اندیشه واداشت که چرا این همه سال نگاهشان به میز مذاکره و سازمان‌های آزادی بخش بود.

وی افزود: بعدها ثمره این تفکر را دیدیم و در حرکت مقاومت ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۲ روزه در لبنان و فلسطین، اسرائیل زمین‌گیر شد و انتفاضه اول، دوم و سوم شکل گرفت و جنگ سنگ آغاز شد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم فلسطین از جنوب لبنان و انقلاب شکوهمند اسلامی آموختند که با مقاومت و ایستادگی می‌توان کار را پیش برد، تأکید کرد:‌ امروز با وجود همه حمایت‌هایی که از رژیم صهیونیستی می‌شود شرایط متفاوت شده و دیگر میزهای مذاکره برای آنها تصمیم‌گیر نیست و این مجاهدان هستند که تصمیم می‌گیرند و ابتکار عمل به دست آنها افتاده است.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت به اسرائیل معکوس شده، گفت: کشورهای اروپایی که برای حمایت از اسرائیل یکدست بودند امروز بین آنها اختلاف افتاده و می‌دانند که با مذاکره ساختگی امکان مصالحه با فلسطینی‌ها نیست. پایمردی و ایستادگی این تغییر نگاه را ایجاد کرده و معادلات به نفع مردم فلسطین در حال تغییر است.

امتداد راهبردی انقلاب در قلب آسیا و آفریقا

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: برای اینکه فلسطین مسأله اول جهان اسلام نباشد، رژیم صهیونیستی مکرهایی کرد. بعد از جنگ‌های جهانی اول و دوم و بهم پاشیدن اتحاد جماهیر شوروی، آنها اسلام ناب را بزرگ‌ترین مانع برای توسعه منافع رژیم صهیونیستی می‌دانند بنابراین تمام راهبرد خودشان را برای مقابله با این اسلام ناب که پرچمدار آن مقام معظم رهبری است متمرکز کردند.

وی اختلاف و تشتت در بین مسلمانان و تجهیز گروه‌های مسلح به انواع اطلاعات و سلاح‌ها برای مقابله با مسلمانان را کار رژیم صهیونیستی دانست و گفت: جریان القاعده، داعش و گروه‌های تکفیری از گروه‌های دست ساخته رژیم صهیونیستی بوده و هست. اینها را ایجاد کردند که حواس مسلمانان از مسأله اول جهان اسلام به سمت دیگری برود و گرفتار خودشان بشوند.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: این فتنه بزرگ و مکر می‌رفت که همه کشورها را درگیر خودش بکند اما جمهوری اسلامی و نظام مقتدر ما که امتداد راهبردی‌اش در غرب آسیا و شمال آفریقا و بسیاری از کشورهای دنیاست هم کانون مبارزه با تروریسم تکفیری و هم کانون مبارزه با تروریسم صهیونیستی است.

به گفته این عضو خبرگان رهبری، امتداد راهبردی دشمن، رژیم سعودی است و امتداد راهبردی انقلاب اسلامی در قلب آسیا و آفریقاست.

وی از امام خمینی(ره) به عنوان قهرمان مبارزه تروریسم در کشور یاد کرد و گفت: داعشی‌های دهه ۶۰ در تهران روزی ۱۰۰ ترور انجام می‌دادند و ۱۷ هزار نفر به جرم انقلابی بودن و انقلابی اندیشیدن به دست تروریسم کور از پای درآمدند.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: حرکتی که دشمنان در کشورهای اسلامی انجام می‌دهند اقدامی بود برای اینکه مسأله فلسطین و قدس شریف که مسأله اول جهان اسلام است در حاشیه قرار گیرد. الگوی موفق جمهوری اسلامی در سیاست خارجی که در آن ظلم‌ستیزی، اسلام خواهی، حمایت از مظلوم و تکیه بر ظرفیت همه مسلمانان عالم و تکیه بر قدرت مسلمانان و بی‌اعتمادی به آمریکا و مستکبران عالم است در سطح منطقه این سیاست را مقتدر کرده است.

هزینه‌های سازش بیشتر از هزینه‌های چالش است

وی در مورد سخنان مقام معظم رهبری پیرامون هزینه‌های سازش با استکبار جهانی اظهار کرد: مگر آنهایی که با اسرائیل و مغرب زمین سازش کردند به نتیجه رسیدند. به قول نویسنده مصری دو اتفاق در منطقه افتاد؛ یکی این که ایران با انقلاب اسلامی از اسرائیل و آمریکا قهر کرد و دیگری این که مصر با قرارداد کمپ دیوید با اسرایئل و آمریکا آشتی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: ایران اکنون عزت و افتخار دارد و حرفش در منطقه و جهان تاثیرگذار است ولی مصر با مشکلات زیادی مواجه است.

وی با بیان این که آنچه که می‌تواند برای یک ملت اقتدارآفرین باشد ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان است، گفت: روحیه سازش کاری با مستکبران هرگز در فرهنگ اسلامی ما نبوده و نیست.

ایجاد چندین حزب‌ الله در جهان

تولیت آستان قدس رضوی افزود: آمریکا و اسرائیل می‌خواستند بیداری اسلامی را در کشورهای منطقه تبدیل کنند و افرادی را به عنوان حاکمان در برخی کشورهای منطقه گماردند اما در همه جبهه‌ها، برتری با انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت است. آنها نگران ایجاد یک حزب الله بودند اما الان چندین حزب الله در منطقه و جهان ایجاد شده و آنها نمی‌توانند جلوی حق خواهی مظلومان جهان را بگیرند.

وی ادامه داد: بسیاری از حاکمان و تحلیلگران، جمهوری اسلامی را به سازش و کوتاه آمدن توصیه می کردند و می گفتند اگر مسأله فلسطین را رها کنیم تمام مشکلات جمهوری اسلامی حل می‌شود. ما  مبنا و فرهنگ و دین داریم و آموخته مکتب امیرالمومنین(ع) هستیم. مگر می‌توانیم با ظلم و ظالمان سازش کنیم.

عضو خبرگان رهبری افزود: چالش با دشمنان هزینه دارد ولی هزینه آن بسیار کمتر از هزینه سازش است. اگر با داعش در سوریه و عراق برخورد نمی‌شد امروز باید شاهد ایجاد سنگر در شهرهای کشور خودمان بودیم.

حجت‌الاسلام رئیسی تأکید کرد: با حرکت راهبردی مقام معظم رهبری امروز می‌توانید شاهد مرگ ترویست‌ها در سوریه و عراق باشید.

بنیه دفاعی کشور برای نجنگیدن است نه جنگیدن

وی با اشاره به فرمایشات چند سال پیش مقام معظم رهبری که بر لزوم مسلح‌کردن کرانه باختری تأکید کردند، گفت: راهکار موفقیت در مقابل دشمن، ایستادگی است. اگر کاری که حزب الله در جنوب لبنان کرد، در کرانه باختری اجرا شود مسأله فلسطین بسیار زودتر حل می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی بر لزوم تقویت بنیه دفاعی کشور تأکید کرد و گفت: تعجب می‌کنم امروز عده‌ای از ضعیف‌شدن بنیه دفاعی و موشکی کشور حرف می‌زنند. بنیه دفاعی و موشکی کشور برای جنگیدن نیست بلکه برای نجنگیدن و برای ایستادگی در مقابل داعش و کسانی که می‌خواهند علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: همه باید از دانشمندان و افرادی که در ساخت موشک‌ها فعالیت دارند تقدیر کنند که مردان در این عرصه کار و تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به حرکت موشکی سپاه علیه داعش در سوریه، اظهار کرد: این حرکت هم برای مظلومان عالم پیام داشت که مدافع آنها هستیم و هم برای مستکبران عالم که «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.» ما با هر گونه تعرض به این خاک و کشورهای اسلامی ساکت نخواهیم نشست.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این که دشمن از در بیرون شد به دنبال این است که از پنجره وارد شود، نسبت به خطر نفوذ دشمن در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هشدار دارد و افزود: روشنفکران و چهره هایی که مرزبانان فکری و فرهنگی جامعه در حوزه و دانشگاه باید مراقب نفوذ دشمن در نظام پاک، مقتدر و اثرگذار باشند.

وی گفت: اگر معتقد باشیم که نظام و حوزه علمیه و مراکز علمی و فرهنگی ما برای امت اسلامی اثرگذاری دارد حتما دشمن به دنبال آن است که کارآمدی این مجموعه را کاهش دهد. این خطر، حضور و آگاهی و بصیرت آفرینی مجموعه نیروهای مطلع و اثرگذار را می‌طلبد.

برنامه نرم دشمن با ۱۰ سند

عضو خبرگان رهبری گفت: آنچه که مقام معظم رهبری در مورد سند ۲۰۳۰ هشدار دادند نمونه‌اش فقط این سند نیست بلکه انواع اسنادی است که دشمن سعی می‌کند در حوزه‌های مختلف، اهداف خود را به شکل نرم دنبال کند.

وی ادامه داد: بیش از ۱۰ سند دیگر وجود دارد که آنها به دنبال اجرای نرم این سندها هستند و این هوشیاری فرهیختگان و طلاب را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام رئیسی گفت: خطر نفوذ اینجاست و اینجا باید افراد مطلع و آگاه به جامعه و مراکز تصمیم سازی و تصمیم گیری آگاهی سازی کنند که دنبال اهداف پلید دشمنان نباشد. دشمنان در اتاق‌های فکر و مطالعه اندیشه می‌کنند که چگونه می‌توان توانایی‌ها و ظرفیت‌های کشور را از کارآمدی انداخت یا کاهش داد.

وی با بیان این که اقتدار، عزت و استقلال، ظرفیت‌های بسیاری برای کشور به ارمغان آورده است، اظهار کرد: برای کشور ما استقلال، رفاه، فرهنگ و معیشت مهم است اما هیچ کدام نباید فدای دیگری شود.

وی از حضور آگاهی بخش و اثرگذار مردم قم در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی از جمله در انتخابات و راهپیمایی تقدیر کرد و افزود: قم همیشه به عنوان یک شهر انقلابی با روحیه و اندیشه و منش انقلابی الگوی همه شهرها مطرح بوده و هست و نگاه و اندیشه و حرکت راهبردی که در قم انجام می‌شود همیشه منشا آثار و برکات بوده و خواهد بود.

کد خبر 4012586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha