۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۲

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

روز قدس تجلی برائت مردم از فرمانروایان غیرالهی و استکبارجهانی است

روز قدس تجلی برائت مردم از فرمانروایان غیرالهی و استکبارجهانی است

اراک- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: روز جهانی قدس، نماد حمایت ملت ها از تمام مستضعفان جهان و اعلام برائت و بیزاری از فرمانروایان غیرالهی و استکبار جهانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی روز جمعه اراک همزمان با روز قدس اظهار داشت: در قرآن کریم به دو جریان مداوم در طول تاریخ اشاره شده یکی جریان جریانی است که قران کریم از آن به حریان اسلام تعبیر می کند که همه انبیا نسل به نسل همین راه را می پیمودند.

وی افزود: حضرت ابراهیم(ع) وقتی به فرزند خود اعلام کرد که فرزندم در خواب دیده ام که تو را ذبح می کنم، فرزندش گفت پدر آنچه به تو دستور می رسد اجرا کن و مرا از صابران خواهی یافت و وقتی این دو ثبات خود را بر خط اسلام نشان دادند آنجا بود که خداوند به ابراهیم(ع) فرمود تو به دستور الهی عمل کردی.

اسلام به معنای پذیرش حاکمیت خدا در تمام امور است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: اسلام در یک کلمه پذیرش حاکمیت خدا در تمام شؤون زندگی است و طبق اسلام فرمانرا خداوند متعال است و در قرآن آمده که خدا یکی است و فرمان دهند یکی است و مُلک را متعلق به کسی می داند که شایسته باشد.

آیت الله اراکی خاطرنشان ساخت: همه ادیان مساله حاکمیت خود و انحصار حاکمیت را برای خداوند بیان می کنند و اسلام را در پذیرش این حاکمیت عنوان می کنند و در مقابل فرمان خدا فرمان دیگر وجود دارد که فرمان هوای نفس است.

وی ادامه داد: یک خدای حقیقی و راستین و آفریننده جهان وجود دارد و یک خدا که هوای نفس است که فرمانبری آن ازت خداوند را ندارد و هر فرمانروایی که از سوی خداوند متعال ماذون به فرمانروایی نباشد استکبار است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: فرمانروایی از آن کسی است که با فرمان او آدمی آفریده شده و تنها کسانی می توانند بر بشر فرمانروایی کنند که از جانب فرمانروای اصلی که خداوند است اذن و اجازه داشته باشند.

آیت الله اراکی اضافه کرد: امروز فرمانروای ما که از سوی خداوند برای فرمانروایی تعیین شده امام عصر(عج) است و ولی فقیه از سوی امام عصر مجاز به فرمانروایی است و این اساس استحکام جامعه ما است.

اقتدار ما به این دلیل است که حاکمیت را از آن خدا می دانیم​

وی بیان کرد: امروز اقتدار ما به این دلیل است که حاکمیت را از آن خدا می دانیم و سپاهیان و نظامیان و بسیجیان ما لشگر و فرمانبران خدا هستند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: کسانی که می خواهند به انقلاب و دین و ملت و کشور ما صدمه بزنند می خواهند این گوهر الهی را از دست ما بگیرند و به آنچه که ما به آن افتخار می کنیم و قدرت خود را از آن به دست می اوریم که همان فرمانبری از خدا است، آسیب بزنند.

آیت الله اراکی گفت: مردم نقش مهمی در این حاکمیت الهی دارند، فرمانروایی از آن خدا است و اگر مردم فرمانبری نکنند و فرمان خدا بر جامعه اطاعت نشود نمی توان نام آن را جامعه الهی گذاشت.

وی افزود: هر حکومتی دو موجودیت دارد یکی اطاعت و فرمانبری مردم از خدا و حکومت الهی و دیگری فرمانبری طاغوت، اگر مردم فرمانبری طاغوت را پذیرفتند از فرمانبری خداوند سرپیچی کرده اند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: دو عنصر مشروعیت و موجودیت برای حاکمیت وجود دارد که اگر فرمانروا الهی باشد بر دوش مردم مسئولیتی است که از این فرمانروای الهی تبعیت کنند که اگر از آن تبعیت نکنند جور و ظلم و تعدی و طاغوت بر آنها چیره می شود.

قانون اساسی ما حاکمیت الهی را در یک نظام مستحکم و معقول طراحی کرده است

آیت الله اراکی خاطرنشان ساخت: قانون اساسی ما نقشه این حاکمیت الهی را در یک نظام مستحکم و معقول و منطقی طراحی کرده که بر مبنای نظام ولایت فقیه است به طوری که ریاست جمهوری و نمایندگان مجلس نیز با تنفیذ رهبری مشروعیت پیدا می کنند.

وی ادامه داد: جنگ ما در دنیا و جنگ همه اهل دین، جنگ بین حاکمیت خدا و استکبار است و امروز ما در روز جهانی قدس اعلام کردیم تابع فرمان خدا هستیم و فرمانبرداری مستکبران را نمی پذیریم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: آنچه در قدس و فلسطین و یمن و سوریه و عراق از کشتارها و پدیده های تروریستی و ظالمانه می گذرد، ناشی از وجود فرمانروایان غیرالهی و تسلط آنها بر مردم است.

وی بیان کرد: مستکبران با فریب، اعمال زور و زر و تزویر بر مردم مسلط شده و استیلا پیدا می کنند در حالی که انبیا و اولیای الهی از دلیل و برهان بهره می برند و ابزار آنها تبیین است.

آیت الله اراکی اضافه کرد: امروز انتظار امام زمان کشیدن و منتظر بودن به معنای آن است که زمینه را برای پذیرش فرمانروایی الهی امام زمان(عج) فراهم کرده و جامعه جهانی را نیز برای این مهم آماده کنیم.

راهپیمایی روز قدس تجلی اعلام آمادگی مردم برای پذیرش فرمانروایی الهی است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: همین راهپیمایی روز قدس تجلی اعلام آمادگی مردم برای پذیرش فرمانروایی الهی است و مهمترین چیزی که در این جمع عظیم اعلام می کنیم این که جان ما برای تحقق فرمان رهبری آماده است.

وی بیان کرد: این معنای ولایت است که ما از ائمه خدا و ولی عصر(عج) پیروی کنیم و مشروعیت خود را از خدا بگیریم و تابع امام زمان باشیم و براساس ایمان به خدا پای فرمان الهی بایستیم.

آیت الله اراکی خاطرنشان ساخت: از خدا می خواهیم با ظهور امام عصر(عج) بر جامعه اسلامی وحدت و یکپارچگی را حاکم کند تا در برابر فرمانروایان غیرالهی و استکبار بایستیم و حکومت جهانی دور از ظلم و برمبنای عدل برقرار شود.

کد خبر 4012589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha