۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰

هنرمندان با سالمندان خانه لقمان بندرعباس دیدار کردند

هنرمندان با سالمندان خانه لقمان بندرعباس دیدار کردند

بندرعباس - تعدادی از هنرمندان موسیقی و تئاتر و مردم با حضور در خانه سالمندان بندرعباس با ساکنان این خانه دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، تعدادی از هنرمندان موسیقی و تئاتر با حضور در خانه سالمندان لقمان بندرعباس با ساکنان این خانه دیدار کردند و با برپایی جشنی ساعات خوشی را برای آنها فراهم کردند.

مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان لقمان حکیم بندرعباس که نخستین سرای سالمندان در هرمزگان محسوب می شود، مکانی است که با کمک مردم خیّر و بهزیستی گردانده می شود و نیازمند توجه بیشتر مردم و مسئولان است.

در بازدید که از مرکز توانبخشی و نگهداری سالمندان لقمان حکیم بندرعباس انجام شداجازه دیدار با سالمندان داده شد و از تمام اتاق‌ها بازدید صورت گرفت.

در سالن نزدیک به ۳۰ یا ۴۰ سالمند رنجور وجود داشت که بر روی زمین نشسته بودند آنهایی که توانایی صحبت کردن داشتند بی وقفه سلام می کردند، شاید سال‌ها بود که دیگر آنها کسی را به یاد نمی آوردند.

پا گذاشتن به دوره سالخوردگی با بروز تغییرات جسمانی متعددی همراه است که توانایی‌ها و قابلیت‌های جسمانی فرد را محدود می‌کند. به همین دلیل محیط زندگی سالمند باید طوری طراحی شود که او با تمام بیماری‌ها، محدودیت‌ها و ناتوانی‌های احتمالی خود بتواند به راحتی در آن زندگی کند.

تعدادی از سالمندان به خاطر بیماریهای خاص مثل بیماریهای شدید روانی یا مشکلات حرکتی قادر به انجام کارهای روزمره خود نبوده و از طرفی فرزندان و خانواده های آنها نیز به علت کار روزانه خود و یا نبود جا برای نگهداری از این سالمندان مجبور می شوند آنها را به خانه های سالمندان بسپارند.

امروزه سرای سالمندان به عنوان محلی ناگزیر برای اسکان تعدادی از سالمندان که جایی را برای زندگی ندارند یا وضعیتی دارند که خانواده ناچار به سپردن آنان به این اماکن هستند ، به شمار می رود.

کد خبر 4012639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha