۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۹

تکواندو قهرمانی جهان- کره جنوبی؛

آرمین هادی پور به دیدار نهایی راه یافت

آرمین هادی پور به دیدار نهایی راه یافت

تکواندوکار وزن اول تیم ملی کشورمان در دیدار نیمه نهایی رقابتهای قهرمانی جهان رقیب تایلندی خود را شکست داد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آرمین هادی پور که روز گذشته با کسب چهار پیروزی متوالی به مرحله نیمه نهایی رقابتهای وزن ۵۴- کیلوگرم راه پیدا کرده، در این مرحله برابر «رامنارونگ ساوکویهار» از تایلند به میدان رفت و در پایان سه راند مبارزه جذاب و دیدنی صاحب برتری شد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد. 

راند اول این دیدار ۸بر۴ به سود هادی پور خاتمه یافت و در راند دوم این حریف تایلندی بود که ۱۸ بر ۱۶ پیش افتاد. در راند سوم هادی پور تلاش زیادی برای جبران امتیازات از دست رفته داشت و در نهایت هم ثانیه های برتری ۲۵ بر۲۳ را به سود خود در تابلو ثبت کرد. 

این دومین دیدار تکواندوکاران ایران و تایلندی  و دومین پیروزی هادی پور بود. وی سال گذشته و در فینال قهرمانی ۲۰۱۶ آسیا در یک رقابت نزدیک ۸ بر ۹ این حریف را شکست داده بود. هادی پور برای کسب مدال طلا به مصاف «کیم تائه هون» از کره جنوبی خواهد رفت. این کره ای را رنکینگ چهار دنیا، دارنده مدال برنز المپیک، دو طلای جهان و طلای بازیهای آسیایی می باشد. 

این عضو تیم ملی کشورمان با برتری مقابل «آنشومن پاراشار» از هند، «سولومون دمسه» از اتیوپی، «آتمانگارا» از اندونزی و «مراد لاکروی» تکواندوکار بلژیکی به نیمه نهایی راه پیدا کرده بود. ۱۴:۳۰ برگزار خواهد شد.

بعد از سال ۲۰۰۵ که فیض الله نفجم به دیدار نهایی وزن اول رقابتهای قهرمانی جهان راه یافت و در نهایت نقره گرفت، هادی پور دومین فینالیست تاریخ تکواندو ایران در این وزن می باشد. دو برنز میثم باقری در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۰۱، و یک برنز سیروس رضایی در مسابقات ۱۹۹۱، تنها مدالهای وزنی اولی های ایران در رقابتهای جهانی است. 

این دوره از مسابقات با حضور تکواندوکارانی از ۱۸۳ کشور جهان در سالن «تی وان» شهر موجو در کره جنوبی جریان دارد. 

کد خبر 4014616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha