۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳

آسمان استان سمنان صاف است/وزش باد پدیده غالب روز دوشنبه

آسمان استان سمنان صاف است/وزش باد پدیده غالب روز دوشنبه

سمنان-بنا به گزارش هواشناسی، همزمان با عید سعید فطر، آسمان هشت شهرستان استان سمنان صاف است و تنها پدیده هواشناسی این روز، وزش باد نسبتا شدید به خصوص در نیمه شرقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه های هواشناسی نشان می دهد همزمان با روز دوشنبه، چهارم تیرماه۹۶، آسمان غالب نقاط استان سمنان آفتابی است و همچنین پدیده خاص جوی در هشت شهرستان دیار قومس مشاهده نمی شود اما وزش باد شدید در شهرهای شاهرود و دامغان بعضا گرد و غبار را به دنبال دارد.

دمای هوای کنونی سمنان۳۷درجه بالای صفر است که این میزان در کنار گرمسار، گرمترین دمای استان طی روز دوشنبه محسوب می شود. هم اکنون وزش باد با سرعت هفت کیلومتر بر ساعت غبار را بر روی شهر سمنان به حرکت در می آورد اما در وضعیت جوی این شهرستان تغییری حاصل نخواهد کرد. بیشینه هوای سمنان طی روزهای آتی به ۴۰ درجه بالای صفر نیز می رسد.

در شاهرود اما اوضاع متفاوت است وزش باد شدید که بعضا سرعت آن تا ۲۵ تا ۴۵ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد باعث شده تا حرکت شاخه درختان تا حدی خطرناک باشد چرا که احتمال شکستن شاخه درختان با توجه به خشکسالی های اخیر این شهرستان وجود دارد. اما پدیده جوی این بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرستان استان سمنان، در روزهای آتی نیز ثابت خواهد ماند.

در دامغان نیز وضعیت مشابه است، وزش باد از صبح دوشنبه شاخه چندین درخت را شکسته اما کم کم از شدت آن کاسته شده است هم اکنون وزش باد ۲۵کیلومتر بر ساعت در دامغان برای مسافران و مردمی که در پارک ها و معابر عمومی هستند، خطرساز نخواهد بود. گفتنی است هوای دامغان در روزهای آتی نیز به همین شکل خواهد بود دمای هوای این کهن شهر استان سمنان هم اکنون ۳۳ درجه است که این میزان در بیشینه طی روزهای آتی به ۳۸ نیز خواهد رسید.

گرمسار و آردان نیز طی روزهای آتی گرم تر خواهند شد، دمای هوای این دوشهرستان همسایه هم اکنون ۳۷ و ۳۵درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته با یک درجه افزایش روبرو است. همچنین بیشینه دمای گرمسار طی روزهای آتی به ۴۰ درجه بالای صفر نیز خواهد رسید.

میامی نیز مانند شاهرود هوایی خنک تر از سایر نقاط استان سمنان دارد، هم اکنون دماسنج ها دمای مرکز این شهرستان را ۲۹ درجه نشان می دهند و در رضوان این دما به ۲۴درجه نیز رسیده است. تندباد اما دست از سر میامی نیز برنداشته و هم اکنون سرعت وزش باد در این شهرستان به ۳۲کیلومتر بر ساعت رسیده است. پدیده خاص جوی برای روزهای آتی این شهرستان پیش بینی نمی شود.

در مجموع باید گفت وزش باد در نیمه شرقی استان سمنان تنها پدیده هواشناسی این روزهای دیار قومس است. وزش باد در شاهرود تا ۴۵کیلومتر بر ساعت نیز رسیده که این امر ممکن است برای مسافران نوروزی که در معابر، تفریحگاه ها، جنگل ها و ... سکونت موقت کرده اند، مشکل ساز شود. همچنین باید گفت آخر هفته گرمی در انتظار استان سمنان است.

کد خبر 4015246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha