۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵

دقایقی پیش؛

توافق برای تشکیل دولت اقلیت انگلیس حاصل شد

توافق برای تشکیل دولت اقلیت انگلیس حاصل شد

احزاب توری و DUP دقایقی پیش موفق به حصول توافق نهایی برای تشکیل دولت اقلیت در انگلستان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، حزب محافظه کار انگلستان به رهبری «ترزا می» نخست وزیر این کشور دقایقی پیش با حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند (DUP) برای تشکیل دولت اقلیت به توافق رسید.

این توافق بعد از ۲ هفته چانه زنی مستمر به دست آمد که بلافاصله پس از برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۰۱۷ انگلستان آغاز شد. در این انتخابات حزب محافظه کار توری اکثریت پارلمانی بریتانیا را از دست داد و برای تشکیل دولت اقلیت دست به دامن DUP شد.

حالا طبق توافق جدید، DUP بی آنکه ائتلاف رسمی با توریها تشکیل دهد، موافقت خود را برای حمایت از آنها در اکثر رای گیری های مهم مجلس عوام اعلام کرده است.

گفتنی است محور مذاکرات طرفین برگزیت و حمایت مالی از ایرلند شمالی عنوان می شود.

برخی از منابع خبری نظیر «گاردین» می گویند مِی در ازای این توافق، موافقت خود را با افزایش تقریبا ۲ میلیارد پوندی بودجه منطقه ایرلند شمالی اعلام کرده حال آنکه این موضوع تایید نشده است. اما به گفته DUP، مِی موافقت خود را برای بهبود روند درمانی کهنه سربازان ایرلند شمالی اعلام کرده است.

اتحاد احزاب توری و DUP به دلیل عدم حمایت حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند از توافق آب و هوایی پاریس و همچنین شایعاتی درباره حمایت آنها از جریان های جدایی طلبانه ایرلند شمالی، اعتراضاتی را در لندن رقم زد.

کد خبر 4015260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha