۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵

ترنم «بوی خوش عطر» شهادت در تالار اندیشه حوزه هنری فارس

ترنم «بوی خوش عطر» شهادت در تالار اندیشه حوزه هنری فارس

شیراز- مراسم رونمایی از کتاب روزنوشت های سردار شهید نصرالله ایمانی با عنوان «بوی خوش عطر» با حضور نماینده ولی فقیه در فارس، در تالار اندیشه حوزه هنری فارس برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی سیدمحمدمهدی پوریزدانپرست کارشناس مسئول واحد  مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری  حوزه هنری فارس ضمن اعلام این خبر گفت: همزمان با روز قلم از روزنوشت های سردار شهید نصرالله ایمانی برادر بزرگوار حضرت آیت الله ایمانی با عنوان «بوی خوش عطر» رونمایی می شود.

وی افزود: این برنامه که حاصل همراهی مشترک نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس و امام جمعه معزز شیراز، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس انتشارات سلمان فارسی ، کانون فرهنگی اشراق است از ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۱۴ تیر ماه در تالار اندیشه برگزار می شود

کارشناس مسئول واحد مطالعات فرهنگ و ادبیات پایداری  حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس  گفت: قرار است در این مراسم پس از سخنرانی آیت الله ایمانی برادر این شهید بزرگوار با حضور خانواده محترم شهید، رزمندگان، همرزمان، اصحاب رسانه، فعالان فرهنگی و جمعی از مسئولان استان فارس از این کتاب خواندنی که روزنوشت های آن شهید ارجمند از روزهای حماسه و خون و خطر است رونمایی شود.

وی گفت: یادداشت های روزانه شهید نصرالله ایمانی به اهتمام حجت الاسلام مهدی صنعتی تصحیح و تحقیق شده است. این یادداشت ها مشاهدات شهید نصرالله ایمانی در هفت سفر وی به مناطق عملیاتی است.

پور یزدانپرست اظهار داشت: یادداشت های مذکور حوادث مربوط به مهرماه ۱۳۵۹ تا اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ را در بر دارد که به بیان شرح عملیات ها، دل دادگی ها و سختی های آن روزها از زاویه دید دقیق این شهید است.

شهید نصرالله ایمانی در سال ۱۳۳۷ در خانواده‌ای مذهبی در کازرون متولد شد. پس از گذراندن تحصیلات خود در کازرون و اخذ دیپلم، در سال ۱۳۵۶ به سربازی اعزام و در پادگان هشتگل اهواز مشغول به خدمت شد. وی با شروع اعتراض‌های مردمی نسبت به حکومت شاه ضمن فراری دادن تعدادی از سربازان، خود نیز از پادگان گریخت. پس از پیروزی انقلاب به تصمیم خانواده وارد بازار کار شده، به شغل پارچه‌فروشی روی آورد. با صدور پیام حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر شرکت جوانان در دفاع از مرزهای ایران اسلامی، به سوی جبهه‌های جنگ شتافت و از آغازین روزهای دفاع از سوسنگرد تا آزادسازی خرمشهر در غالب عملیات‌ها حضور یافت. وی سرانجام در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۲ هنگامی که به همراه هم‌رزمانش در یک سنگر موقت، پشت یک خاک‌ریز منتظر فرصتی برای حمله بود، در اثر اصابت خم‌پاره‌ پس از ۲۰ ماه انتظار به شهادت رسید.

کتاب مذکور که در ۲۸۷ صفحه رقعی تنظیم شده است منبعی ارزشمند از نقش رزمندگان کازرونی در دفاع مقدس است.

کد خبر 4021194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha