۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۹

برای حضور در رقابتهای جهانی؛

ووشوکاران به اردو رفتند/ دیدار تدارکاتی مشکل اصلی ملی‌پوشان

ووشوکاران به اردو رفتند/ دیدار تدارکاتی مشکل اصلی ملی‌پوشان

دور جدید تمرینات تیم ملی ووشو برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان در حالی روز گذشته آغاز شد که اردوی این تیم بدون دیدار تدارکاتی تنها در تهران پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای ووشو قهرمانی جهان مهرماه سالجاری به میزبانی روسیه در شهر کازان برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان به عنوان نایب قهرمان دوره قبل در این رقابتها شرکت خواهد کرد. 

به همین منظور با برگزاری رقابتهای انتخابی، ۱۷ ووشوکار جواز حضور در اردوی آماده سازی را کسب کرده و از امروز کار خود را زیر نظر حسین اوجاقی به عنوان سرمربی و منصور نوروزی به عنوان مربی آغاز کردند. 

رقابتهای قهرمانی جهان در بخش ساندا و در ۱۰ وزن برگزار می شود که هر کشور مجاز به انتخاب و اعزام ۵ وزن به این مسابقات می باشد. کادر فنی تیم ملی بعد از مشخص شدن نفرات اصلی تمامی اوزان پس از برگزاری رقابتهای انتخابی درون اردویی، در روزهای پایانی ۵ نفر اعزامی را معرفی خواهد کرد. 

تاکنون علی بختیاری، سعید سالمی و محسن محمد سیفی در سه وزن به عنوان نفرات اصلی انتخاب شده اند که به نظر می رسد تنها حضور سیفی در مسابقات جهانی قطعی باشد. 

اما نکته مهمتر اینکه در سطح جهان تورنمنت معتبری تا مهرماه برگزار نمی شود و به همین دلیل تیم ملی ووشو می بایست بدون محک جدی به این دوره از مسابقات جهانی اعزام شود. باید دید آیا فدراسیون شرایط برگزاری یک دیدار دوستانه با تیم های مطرح را فراهم می کند یا خیر.

حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی در این مورد به خبرنگار مهر گفت: این یک واقعیت است که ووشو در خصوص برگزاری رقابتهای بین المللی معتبر در سطح جهان با مشکل جدی مواجه است و همین موضوع کار را برای برگزاری دیدار تدارکاتی سخت کرده است. اگر شرایط بازی دوستانه ایجاد نشود با دیدارهای درون اردویی مشکل را رفع می کنیم.

وی ادامه داد: برای حضوری موفق در رقابتهای جهانی هفت مرحله اردو طراحی کرده ایم که در این بین با برگزاری دیدارهای درون اردویی، ترکیب اصلی تیم در اوزان مختلف مشخص خواهد شد.  البته در این بین جام پارس و رقابتهای کشورهای اسلامی را طی ماه های قبل پشت سر گذاشتیم که کمک خوبی برای ما بود. 

وی افزود: از سالها قبل شیوه انتخاب ما، برگزاری دیدارهای رو در رو بین نفرات دعوت شده در اردو بوده و با همین شیوه هم همیشه بهترین نفرات انتخاب می شوند و خدا را شکر به خوبی هم نتیجه گرفته ایم.

سرمربی تیم ملی ووشو در مورد نحوه انتخاب ۵ نفر اعزامی هم گفت: بر اساس شرایط آمادگی اعضای تیم و همچنین کسب اطلاع از ترکیب تیم های رقیب، نفرات خود را معرفی خواهیم کرد. 

اوجاقی در پایان گفت: تیم دانشجویان با ترکیب آهنگریان، شیرزاد و لادور به مسابقات یونیورسیاد اعزام می شود که این نفرات تا روزهای نزدیک به اعزام به همراه تیم ملی تمرین خواهند کرد و پس از آن با تغییر برنامه تمرینی آماده حضور در این مسابقات می شوند. 

کد خبر 4021333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha