۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۸

امام جمعه رفسنجان:

مسئولان از سخنان تفرقه انگیز و ایجاد دوقطبی در کشور پرهیز کنند

مسئولان از سخنان تفرقه انگیز و ایجاد دوقطبی در کشور پرهیز کنند

رفسنجان- امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه رهبر انقلاب علاج صحیح تقابل با آمریکا را استحکام داخلی نظام اسلامی می دانند گفت: مسئولان باید از سخنان تفرقه انگیز و ایجاد دوقطبی در کشور پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان اظهار داشت: اولین اصل در زندگی انسان عدالت گرایی است، زیربنای سلامت هر جامعه عدالت گرایی و عدالت خواهی است و پایبندی به عدالت ضروری است.

وی بیان کرد: اصل دوم ظلم ستیزی است که خوب است رنگی در زندگی ما داشته باشد، انسان تاثیرگذار و تاثیرپذیر آفریده شده و روحیه همدردی و ابراز همدردی با مظلوم در وجود او قرار دارد و باید به فرمایش حضرت علی (ع) جامه عمل بپوشیم که نسبت به ظالم دشمن و نسبت به مظلوم معین و حامی باشیم.

وی پایبندی به احکام الهی و شرایع دینی را از دیگر اصول زندگی انسان خواند و یادآور شد: این پایبندی باید در نگاه، رفتار، کلام، گفتار و در همه ابعاد زندگی احکام الهی را ببینیم و پایبندی به شرایع دینی را در زندگی خود ببینیم. چون اسلام پاسخگوی تمامی نیازهای بشر است و اسلام در هر چه ما نیاز داشته باشیم مبنا دارد.

امام جمعه رفسنجان با تأکید بر دفاع از حق و حقیقت، بیان داشت: برای احقاق حقوق مردم و پاسداری از ارزشهای اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با مفاسد اجتماعی، حفاظت از سلامت دینی و اخلاقی خانواده و فرزندان و ایفای مسئولیت پدرانه و مادرانه بخشی از این تلاشهای آدمی محسوب می شود و شایسته است که این نوع دفاعها را داشته باشیم.

رمضانی پور عمل به سیره معصومین (ع) را در زندگی ضروری خواند و گفت: سبک زندگی اسلامی تبلور منش ها و روشها و سخنان نورانی اولیاء خداست که ما باید از آنها تبعیت کنیم.

وی افزود: اصل ششم رعایت فضایل و شئونات اخلاقی، اجتماعی و فردی برای هر انسان مومن وجود دارد و کسب آگاهی و بصیرت در امور دین و جامعه برای هر کدام از ما وظیفه است.

وی ابراز داشت: خدمت به مردم و دوری از صفات ناپسند را باید در خود ایجاد کنیم، وظیفه انسانی و ایمانی یک مسلمان، خدمت به مردم می باشد، خدمت به مردم در فرهنگ دین بالاترین فضیلت را دارد.

امام جمعه رفسنجان در خطبه دوم نماز با قدردانی از دستگاه قضایی شهرستان که قاطعانه با مخلان و مفسدان اخلاقی برخورد می کند، اظهار کرد: در چند روز گذشته یکی از متجاوزان به عنف در شهرستان به دار مجازات آویخته شد لذا اراذل و اوباش باید بدانند که نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی کوتاه نمی آیند و اگر قضیه ای پیش بیاید با شدت و حدت برخورد می کنند.

رمضانی پور با اشاره به هفته مبارزه با مواد مخدر، افزود: باید با فرهنگ سازی باعث شویم که مردم به ویژه جوانان به هیچ نوع مواد مخدر و اعتیادی رو نیاورند، اعتیاد در هر شکل مضر و نابودکننده است و زندگی ها را متلاشی کرده است.

وی بیان کرد: در رابطه با قلیان در رفسنجان چون نیروی انتظامی انگیزه قوی در این راستا داشتند و همه مسئولان پای کار آمدند و الان در ملأعام کسی جرأت ارتکاب استفاده از قلیان را ندارد.

امام جمعه رفسنجان به طرح جمع آوری متکدیان نیز اشاره و تصریح کرد: در زمینه جمع آوری متکدیان نیز یک عزم عمومی در شهرستان صورت گرفته و نیروی انتظامی پای کار است.

رمضانی پور ادامه داد: اگر این افراد واقعا نیازمند باشند یا تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار می گیرند یا اگر این شرایط را نداشته باشند خیریه ها قول دادند که این افراد را حمایت کنند اما تحقیق و بررسی می کنند. به فقیر باید کمک کرد اما این کمک باید هدفمند باشند.

وی عنوان کرد: در فصل برداشت پسته نیز متکدیانی از شهرها، استانها و کشورهای دیگر به شهر ما آمده و چهره شهر را کریه می کنند که اصلا شایسته مردم رفسنجان نیست لذا مردم به کمیته امداد، بهزیستی یا خیریه ها کمک کنند.

امام جمعه رفسنجان یکی از خصوصیات امت پیامبر (ص) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: اگر اهل امر به معروف و نهی از منکر باشید سیلی محکمی به چهره سیاه شیطان و ایادی او زده اید و قطعاً هم این دو واجب نیاز است.

وضعیت پوشش در جامعه نگران کننده است

رمضانی پور با اشاره به روز عفاف و حجاب، تصریح کرد: وضعیت پوشش در جامعه وضعیت مجالس لهو و لعب نگران کننده است، مجلس عروسی باید همراه با شادی مشروع باشد نه اینکه خدای نکرده رقص و آواز و لهو لعب باشد. نباید اجازه داد به بهانه عروسی آسایش و آرامش مردم بهم زده شود.

وی بیان داشت: به بهانه روز عفاف و حجاب و قیام خونین مسجد گوهرشاد که هزاران نفر از زنان مردم به خاطر کشف حجاب رضاخانی به شهادت رسیدند نباید بگذاریم خون آنها پایمال شده و بی حجابی و بدحجابی برگردد.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه اسلام با آزادی مخالف نبوده بلکه با بی حیایی و بی غیریتی مخالف است، تصریح کرد: امروز ماهواره ها و فضای مجازی کار خودش را می کند و قدرت آنها از قدرت رضا خان قلدر هم بیشتر شده و باید مواظب باشیم و نگذاریم این ولنگاریها در جامعه ایجاد شود.

رمضانی پور در ادامه اظهار داشت: اشتباه رضاخان این بود که فکر می کرد بی حجابی عامل پیشرفت جهان غرب است و می خواست با آن کشور را پیشرفت دهد لذا از مردم می خواهیم امر به معروف و نهی از منکر را بیشتر جدی بگیرند.

وی به دیدار رهبر انقلاب با مسئولان قضایی اشاره و عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار بر ضرورت احیای امر به معروف و نهی از منکر و پرچمداری حمایت از حقوق و آزادی های مشروع مردم و ضرورت برخورد جدی و قاطع با قانون شکنان و ساختارشکنانی که در جامعه وجود دارد تاکید کردند.

وی افزود: اقدام شایسته مجلس در تقابل با قانون جدید تحریم های مصوب سنای آمریکا و لزوم تقابل دولتمردان با این حرکت ضروری است چرا که اگر تحریم های جدید بخواهد اجرا شود واقعا بسیاری از گرفتاریهای جدید را ایجاد می کند و دولتمردان در این رابطه به صورت جدی وارد شوند و از غربی ها و آمریکائیها نترسید.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اقدام دولت فرانسه در میزبانی از منافقین، یادآور شد: جای گلایه وجود دارد که چرا وزارت امور خارجه صرفا گلایه می کند؟ باید سفیر فرانسه را احضار و با او برخورد قاطع می ش. منافقین که دستشان به کشتار ۲۰ هزار نفر از مردم ما آلوده است.

رمضانی پور همچنین با اشاره به سالروز جنگ ۳۳ روز لبنان با رژیم صهیونیستی، بیان داشت: حزب الله لبنان امروز آماده تر از گذشته آماده برای مقابله با رژیم جعلی اسرائیل و استکبار جهانی خواهد بود.

وی در ادامه تأکید کرد: مسئولان باید از سخنان تفرقه انگیز و ایجاد دوقطبی در کشور پرهیز کنند و زمینه توهین به خود را فراهم نکنند.

کد خبر 4024019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha