۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۴

صندوق احیا آثار و انجمن همکاری با یونسکو تفاهمنامه امضا کردند

صندوق احیا آثار و انجمن همکاری با یونسکو تفاهمنامه امضا کردند

صندوق احیاء و بهره ­برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی و انجمن ایرانی همکاری با یونسکو تفاهمنامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صندوق احیای آثار تاریخی، در این تفاهمنامه که به امضای محمدرضا پوینده مدیر عامل و رییس هیئت مدیره صندوق احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی و محمدرضا مجیدی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره انجمن همکاری با یونسکو( IACU ) رسیده است بر مشارکت طرفین برای معرفی توانمندی و تجربیات صندوق احیاء، درسطوح منطقه ای و بین المللی و اطلاع رسانی برای معرفی بسته های سرمایه گذاری و شناسایی و جذب سرمایه گذاران خارجی در زمینه مشارکت و سرمایه گذاری احیاء و بهره برداری بناهای تاریخی تأکید شده است.

بر اساس این تفاهمنامه طرفین نسبت به برگزاری گردهمایی ها ، سمینارها و تهیه مصادیق ترویجی احیاء اماکن و بافت های تاریخی به منظور معرفی مزیت ها و قابلیت های این حوزه در زمینه گردشگری اقدام خواهند کرد.

با امضای تفاهمنامه یادشده، طرفین نسبت به معرفی و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی و سخنرانی ها و بازدیدهای علمی و شرکت در نمایشگاهها و سایر امور مرتبط با فعالیت های مشترک خود با صندوق اقدام خواهند کرد.

همکاری های لازم جهت برگزاری کارگاههای آموزشی در زمینه مرمت، احیاء و بهره برداری از بناهای تاریخی و فرهنگی و شناسایی اماکن تاریخی و فرهنگی واجد ارزش راهبری و هدایت به سمت تعیین کاربری متناسب با هدف جذب سرمایه گذار خارجی برای احیاء و بهره برداری با بهره گیری از قابلیت های قانونی متقابل نیز از جمله موارد مطروحه در این تفاهمنامه است.

کد خبر 4027145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha