۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان:

۱۷۰ هزار گردشگر در تابستان وارد استان زنجان شدند

 ۱۷۰ هزار گردشگر  در تابستان وارد استان زنجان شدند

زنجان-مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: از آغاز سفرهای تابستانی ۱۷۰ هزار گردشگر وارد استان زنجان شدند که در این میان تعداد گردشگران رشد داشته است.

یحیی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت اقامت گردشگران در استان زنجان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در تابستان سال ۹۶ اقامت گردشگران و مسافران در استان زنجان افزایش داشته است. 

وی اظهار کرد: از آغاز سفرهای تابستانی ۱۷۰ هزار گردشگر وارد استان زنجان شدند که در این میان تعداد گردشگران به استان  نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی داشته است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در این میان گنبد  سلطانیه، موزه رختشوخانه،  مردان نمکی و غار کتله خور بیشترین بازدید گردشگران در استان زنجان را به خود اختصاص داده اند. 

رحمتی تاکید کرد: میانگین مدت اقامت در استان زنجان یک تا دو شب است و دو دهم افزایش یافته است. 

وی گفت: استان زنجان صنایع دستی همچون چاق، چارق، مس و ملیله دارد که این خود عامل مهمی است تا گردشگران را به استان بکشاند. 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ رشته صنایع دستی فعال وزنده در استان زنجان وجود دارد و هم اکنون۵۰ هزار تولیدکننده صنایع دستی در حدود  ۹ هزار و۶۰۰ کارگاه کارتولیدی انجام می دهند.

کد خبر 4027559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha