۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۸:۵۸

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور:

همدان در تولید انرژی خورشیدی از استان‌های پیشروی کشور است

همدان در تولید انرژی خورشیدی از استان‌های پیشروی کشور است

همدان - معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: همدان در تولید انرژی خورشیدی از استان‌های پیشروی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید شیرکوند شامگاه سه شنبه در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: طی بازدید از پروژه های استان همدان مشخص شد که استان همدان در تولید انرژی خورشیدی از استان های پیشرو است.

معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: همدان در تولید محصولات کشاورزی گلخانه ای نیز با توجه به کاهش مصرف آب و افزایش راندمان، هدف گیری خوبی انجام داده است.

شیرکوند به دستاورد دیگر بازدیدها اشاره کرد و گفت: هماهنگی بین دستگاه ها بسیار مشهود بود و فرماندهی استاندار همدان در این هماهنگی بسیار خوب انجام شده بود که به خاطر این جدیت و تلاش و هماهنگی بین دستگاه ها، از وی تشکر کنم.

وی با بیان اینکه امیدوارم این روند در حوزه های مختلف ادامه داشته باشد، گفت: پیشرفت پروژه ها در استان همدان قابل قبول بود.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه پارسال مرکز نوآوری نهاوند، تویسرکان و دانشگاه صنعتی و مرکز رشد مشترک بین پارک علم و فناوری و بخش کشاورزی فعال شد، گفت: با همکاری سازمان میراث فرهنگی طی دو سال گذشته تفاهم نامه‌ای منعقد و طی آن یک‌میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاه سفال و سرامیک توسط پارک علم و فناوری خریداری شد.

مجید کزازی از برگزاری ۳۸ برنامه آموزشی و همایشی و ۱۱ رویداد ایده پارک در همدان خبر داد و گفت: ۱۳۸ واحد فناور و ۵۲ شرکت دانش‌بنیان در استان همدان ایجاد شده است.

کزازی با اشاره به اینکه سال گذشته درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان ۱۷۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری باید در استان همدان فعال شود تا مشکل ریسک‌پذیری بازار این شرکت‌ها حل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز گفت: امسال در نخستین سال جهانی شدن شهر سفال لالجین از لوگو و برند این شهر پرده‌برداری شد.

علی مالمیر در خصوص مضامین این لوگو افزود: کوزه موجود در این لوگو معرف اولین ظرف تولید شده در این شهر، کره زمین نماد جهانی شدن، رنگ سفید نماد صلح و دوستی، رنگ طلایی نماد مقام نخست این شهر و چهار نقطه معرف چهار سال دوران این عنوان است.

وی عنوان کرد: این لوگو به دو زبان فارسی و انگلیسی به ظرفیت علمی و تاریخ لالجین می‌پردازد که ظرفیت فروش را در این فضای مجازی ایجاد کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه از هنرمندان لوگوی شهر جهانی لالجین تقدیر و این لوگو توسط استاندار همدان و معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی کشور  امضا شد.

کد خبر 4028606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha