۲۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۹

مدیرکل‌میراث‌فرهنگی‌کهگیلویه‌وبویراحمد:

گردشگری محور اصلی توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

گردشگری محور اصلی توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج- مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهمترین محورها برای توسعه استان رشد و بهبود شرایط حوزه گردشگری وتوسعه آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود باقری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال ایجاد زیرساخت‌های رفاهی برای توسعه صنعت گردشگری در استان هستیم و دومین مؤلفه برای جذب گردشگر بعد از جاذبه داشتن یک مکان مناسب برای استفاده وجود غذای سالم است.

باقری با اشاره به افتتاح سومین رستوران سنتی شهر یاسوج گفت: از قدیم غذاهای سنتی خوبی در شهرهای این استان پخت می‌شود که امروزه می‌تواند برند خوبی برای معرفی استان باشد.

وی افزود: هدف از افتتاح این رستوران‌ها معرفی برند غذایی  استان به کشور است.

دبیر کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: در این رستوران‌ها تأکید بر پخت غذاهای سالم و بومی محلی است تا گردشگران بتوانند از آنها استفاده کنند.

باقری تاکید کرد: در جشنوراه غذای سفره ایرانی که سال گذشته به میزبانی استان فارس برگزار شد توانستیم "دمپخت گوشتی" را به عنوان غذای محلی کهگیلویه و بویراحمد ثبت کنیم و امیدوار هستیم در کنار معرفی جاذبه‌ها بتوانیم غذاهای محلی استان را هم به خوبی به سایر نقاط کشور معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: آمادگی داریم تا از سرمایه‌گذارن برای ایجاد مکان‌های سنتی در هر نقطه استان حمایت کرده و آنها را برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت به بانک معرفی کنیم.

وی بیان کرد: هدف از ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های تفریحی رفاهی، هتل‌ها و رستوران‌های سنتی در استان اشتغال‌زایی برای جوانان، رونق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های بومی استان و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان است.

وی با اشاره به  اینکه توسعه گردشگری از اولویت‌های دولت تدبیر و امید در استان است گفت: با کمک بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌های خوبی در بخش گردشگری این استان انجام دادیم.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد افزود: سرمایه‌گذاران  در دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری فعال شده‌اند و باید به آنها اعتماد کنیم.

کد خبر 4028809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha